Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوپک و متحدانش نگرانند طولانی شدن موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تولید نفت لیبی باعث مازاد عرضه نفت به بازار در سال آینده میلادی شود - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اوپک و متحدانش نگرانند طولانی شدن موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تولید نفت لیبی باعث مازاد عرضه نفت به بازار در سال آینده میلادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدگاه این ائتلاف در ماه گذشته خوشبینانه‌تر بود.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 گروهی از مقامات اوپک پلاس در اجلاسی که به صورت مجازی در روز پنجشنبه برگزار شد، به این سناریوی بدبینانه رسیدند.  این گروه در ماه سپتامبر هیچ مازاد عرضه‌ای را پیش بینی نکرده بودند.

 مازاد عرضه نفت می‌تواند طرح‌های اوپک، روسیه و متحدانشان را برای کاهش تولید تهدید کند. قرار است از ابتدای 2021، دو میلیون بشکه دیگر از کاهش تولید این گروه کم شود.

 در گزارش این اجلاس آمده است:«نشانه‌های اولیه بهبود اقتصادی در برخی مناطق دنیا تحت تاثیر شرایط بی‌ثبات و تردیدهای فزاینده در مورد سرعت این بهبودی قرار گرفته است. اوج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا و احتمال قرنطینه‌های بیشتر در فصل زمستان روند بهبود اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت را تهدید می‌کند».

طبق بدترین سناریوی ارائه شده در این اجلاس، بازار نفت در سال آینده میلادی 200 هزار بشکه در روز مازاد تولید خواهد داشت.

 ائتلاف اوپک پلاس در سال جاری توافق کرد تولید خود را در شرایط سقوط تقاضا برای نفت پایین بیاورد تا از قیمت آن حمایت شود. این ائتلاف در ماه مه 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود کم کرد و کاهش تولید را در ماه اوت به 7.7 میلیون بشکه در روز رساند. قرار است کاهش تولید اوپک پلاس در 2021  به 5.7 میلیون بشکه در روز برسد.

امارات اعلام کرد ائتلاف اوپک پلاس قصد دارد از ژانویه کاهش تولید خود را پایین بیاورداوپک پیش بینی خود از تقاضای نفت در 2021 را دوباره پایین آورد

 از زمان اجلاس اوپک پلاس در ماه سپتامبر، تولید نفت لیبی افزایش یافته و بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا باعث وضع محدودیت‌های جدید برای حمل و نقل و در نتیجه کاهش تقاضا برای نفت خام شده است. لیبی از قرارداد کاهش تولید معاف شده بود.

طبق بدترین سناریوی ارائه شده، تولید نفت لیبی تا 1.1 میلیون بشکه در روز در 2021 افزایش می یابد. این رقم در بهترین سناریو برابر با 600 هزار بشکه در روز خواهد بود.

 کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید در اجلاس روز دوشنبه در مورد دورنمای عرضه نفت و ادامه این قرارداد تصمیم‌گیری می‌کند. وزرای نفت کشورهای عضو اوپک پلاس قرار است دوباره در 30 نوامبر و اول دسامبر دیدار کنند.

 انتهای پیام/55

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز تولید نفت لیبی اوپک پلاس مازاد عرضه کاهش تولید عرضه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار

فرارو- ردمی A۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A۰۵s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

135 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت محصولات ایرانخودرو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز ۲۰۶ و تارا در بازار
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • نفت در مدار رشد؟
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳