Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر،  با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با نظارت های میدانی خود مشکلات مردم را حل و فصل کنند، گفت: همان طور که مردم در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت می کنند، پس از راه یافتن نمایندگان به مجلس هم باید این ارتباط بین مردم و نمایندگانشان در مجلس برقرار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید همواره شرایط برای انتقال مشکلات مردم به مسئولان تراز اول به ویژه مسئولان اجرایی کشور وجود داشته باشد تا تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنان اتخاذ شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم نباید احساس کنند که حرف های آنان از طرف نمایندگانشان شنیده نمی شود و بر این اساس نمایندگان مجلس یازدهم به وظایف خود توجه دارند و پای حرف مردم می نشینند تا برای حل مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

دولتمردان از نزدیک با مردم گفتگو کنند

پژمانفر افزود: مشکلات مردم باید از سوی دولتمردان هم شنیده شود و آنان باید از نزدیک با مردم گفتگو کرده و در جریان دغدغه های آنان قرار گیرند و اگر لازم است لوایحی را برای حل مشکلات مردم به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

وی اظهارداشت: جای تأسف دارد که امروز دولتمردان به مشکلات مردم توجه نمی کنند و ارتباط نزدیکی با ملت ندارند و یکی از بزرگترین مشکلات رئیس جمهور آن است که زمینه لازم برای مطرح شدن مشکلات مردم را فراهم نمی کند.

نمایندگان مجلس امکان دیدار با رئیس‌جمهور را ندارند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: نه تنها مردم، بلکه نمایندگان مجلس هم امکان آن را ندارند که مسائل و مشکلات مردم را به رئیس جمهور منتقل کنند و در طول هفت سال گذشته هیچ گاه نمایندگان نتوانستند با رئیس جمهور دیدار داشته باشند تا درباره مسائل مردم با وی به گفتگو بنشینند.

پژمانفر تصریح کرد: در شرایطی که دولت به وظایف خود در این زمینه عمل نمی کند، نقش نمایندگان مجلس پررنگ تر می شود و آنان باید بارِ دولت را هم به دوش بکشند.

مجلس به دنبال اقدامات نمایشی نیست

وی گفت: مردم نسبت به عملکرد دولت اعتراض شدیدی دارند و در شرایطی که دولت دست روی دست گذاشته و نمایندگان مجلس از نزدیک با مردم در ارتباط هستند، دولتمردان مجلس را مورد نقد قرار می دهند و می گویند که این کارها نمایشی است، در حالی که به هیچ وجه نمایندگان چنین هدفی ندارند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: رئیس جمهور و دیگر اعضای کابینه نه فرصتی به مردم می دهند تا مشکلاتشان را به صورت مستقیم با آنان در میان بگذارند و نه این فرصت را در اختیار وکلای ملت قرار می دهند تا به صورت غیرمستقیم مطالبات مردم را به آنان گوشزد کنند.

دولت دست از تخریب نمایندگان بردارد

پژمانفر با اشاره به اینکه دولت در حل مشکلات مردم کوتاهی کرده و نتوانسته به مطالبات مردم به خوبی پاسخ دهد، گفت: دولتمردان به جای آنکه علیه مجلس هجمه رسانه ای به راه بیندازند و نمایندگان را تخریب کنند، بهتر است اقدامات لازم را برای حل مشکلات کشور انجام دهند و اگر جرأت دارند به میان مردم بروند و حرف آنان را بشنوند و اگر هم پس از هفت سال کوتاهی، جسارت لازم برای آنکه بین مردم بروند را ندارند، اجازه دهند نمایندگان کار خود را انجام دهند و پای حرف مردم بنشینند.

وی گفت: در این فرصت باقیمانده دولت باید این امکان را برای نمایندگان مجلس فراهم کند تا مشکلات مردم را به آنان منتقل کند و باید آنان اقدامات لازم را برای برون رفت کشور از مشکلات به ویژه در زمینه اقتصادی انجام دهند.

کد خبر 5047860 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر مشکلات معیشتی نمایندگان مجلس دولت دوازدهم نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده ویروس کرونا حجت الاسلام حسن روحانی محمد باقر قالیباف حسن روحانی برجام محمدجواد ظریف اسحاق جهانگیری هیئت دولت ستاد ملی مقابله با کرونا جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس مشکلات مردم برای حل مشکلات رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با هدف بررسی مسایل و ظرفیت‌های آموزش عالی استان صورت گرفت، انتخاب دانشگاه برای اولین نشست توسط منتخبان مردم در مجلس را نشان از اعتقاد به کارآمدی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی جامعه در راستای حل مشکلات و توسعه استان دانست.

دکتر علی‎نژاد با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر سه اصل تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به این دو، اظهار داشت: دو اصل اول در همه دنیا اجرا شده و موضوعی که غافل مانده است، اصل هدایت صحیح آن است که منجر به استفاده ابزاری در جهت امیال نفسانی و ظهور پدیده‌هایی مانند اوضاع امروز غزه می‌گردد.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به رخداد‌های دانشگاه‌های آمریکا به‌عنوان مدعی حقوق بشر، این امر را یکی دیگر از عوامل عدم هدایت صحیح علم و عالم دانست و افزود: در ایران اسلامی با بهره از تعالیم اسلامی و مدیریت دینی، هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات در دانشگاه‌ها نبوده و نیستیم.

وی به ظرفیت‌های دانشگاه مازندران در حوزه‎های مختلف اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند حوزه دریا و اقتصاد دریامحور، گردشگری، محیط زیست و پسماند و فناوری‌های راهبردی را ۴ ماموریت اصلی دانشگاه بیان کرد و با اشاره به اقدامات مختلف دانشگاه در این راستا همانند مسوولیت میز دولت و دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا در تدوین سند برنامه هفتم توسعه، تاسیس مراکز مشترک پژوهشی با سازمان‌های مختلف مانند مرکز مشترک با قوه قضاییه و توسعه دانشکده‌های علوم دریایی و میراث فرهنگی و گردشگری، از راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوری‌‎های راهبردی در دانشگاه مازندران خبر داد.

دکتر علی‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه مازندران به همه استان تعلق دارد، بر لزوم مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه این دانشگاه و تقویت زیرساخت‌ها از جمله تکمیل پروژه‎های عمرانی و رفاهی دانشجویی، از آمادگی دانشگاه مازندران و نخبگان دانشگاهی استان در راستای توسعه و آبادانی استان خبر داد و خواستار تشکیل دبیرخانه همکاری مشترک در این دانشگاه شد.

دکتر رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به اهمیت جایگاه دانشگاه و لزوم توجه و نگاه علمی به معضلات و مشکلات استان گفت: دانشگاه‌ها نقش مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت هر کشوری دارند. استفاده درست و کامل از ظرفیت‌های دانشگاه و قشر فرهیخته دانشگاهی می‌تواند سرعت رسیدن به پیشرفت و تعالی یک جامعه را تسریع ببخشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: این که از توانمندی دانشگاهیان غافل شویم، اشتباهی نابخشودنی است که خسارات و صدمات جبران ناپذیری را در عرصه‌های مختلف توسعه رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران