Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت خبری سی بی اس نیوز شخصیت بی پروا و دیکتاتور ولیعهد سعودی و شکست وی در تقویت اقتصاد کشورش را فاش کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سایت خبری شبکه «سی بی اس نیوز» در برنامه‌ای، رفتار دیکتاتوری «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و آگاهی وی از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و همچنین ادعاها و تلاش‌های ناموفق بن سلمان در خصوص تنوع بخشی به اقتصاد عربستان را فاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک قسمت از این برنامه به کتاب «خون و نفت » (محمد بن سلمان و تلاشش برای خنثی کردن واکنش‌ها به قتل خاشقجی) می‌پردازد. نویسنده کتاب خون و نفت اعلام کرد که بن سلمان از واکنش ملت‌های جهان به ترور روزنامه نگار سعودی شوکه شد و او نزد جهانیان به قاتل روزنامه نگار سعودی شهرت دارد.

« بردلی هوپ» یکی از نویسندگان کتاب نفت و خون در این برنامه گفت که برخی از رسانه‌های غربی بن سلمان را به عنوان مردی اصلاح طلب می‌دانند اما در واقعیت وی به اصلاحات سیاسی کشور حساسیت دارد و هرگز نمی‌داند که اصلاحات سیاسی چیست. همچنین ولیعهد سعودی با وجود ادعاهایش درباره جامعه لیبرال از نظر سیاسی نیز لیبرال نیست.

سرکوبگری در عربستان|بازداشت چند افسر وزارت دفاع سعودی و یک استاد دانشگاه/ سرکوب مخالفان و منتقدان شدت گرفتعربستان: اسرائیل و فلسطین باید به میز مذاکره بازگردند/ بحران قطر ممکن است به زودی حل شود

جاستین شیک، دیگر نویسنده کتاب مذکور نیز در راستای آینده توسعه اقتصادی در عربستان تاکید کرد که این کشور اگر امروز بر توسعه اقتصادی تمرکز نکند، با توجه به وابستگی به درآمدهای نفتی، آینده خوبی نخواهد داشت.

شیک تصریح کرد که تصور آینده ای برای ریاض که منبع درآمد، آب شیرین و زمین زراعی کافی نداشته باشد، دشوار است.

این نویسنده خاطر نشان کرد که بن سلمان در راستای تنوع بخشی اقتصاد کشورش صحبت کرد، اما عملا کاری انجام نداد و سرمایه‌گذاری عظیم عربستان در شرکت‌های فناوری خارجی منفعتی برای این کشور نداشت.

جاستین به عنوان خبرنگار وال استریت ژورنال تاکید کرد که توجه عربستان بر رسانه‌ها متمرکز نبود و تنها اولویت این کشور نفت و استفاده از درآمد آن برای نیازهای خود بود. همچنین این کشور خاستگاه تغییر و تحول نبود تا اینکه بن سلمان به ولیعهدی رسید و تجاوزات خود را آغاز کرد. جاستین در ادامه افزود که داستان ارائه عمومی سهام آرامکو سعودی نظر همه را جلب کرد که بعدها مشخص شد پشت پرده این اقدامات، داستان بسیار عمیق‌تری وجود دارد.

جاستین شیک و بردلی هوپ خاطرنشان کردند که به دلیل کارنامه سیاه عربستان سعودی و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در راستای استفاده از برنامه‌های جاسوسی علیه مخالفان و منتقدان دولت، امنیت عربستان همواره نگران کننده است.

این دو نویسنده بن سلمان را در بسیاری از موارد یک انسان بی پروا و سرکش توصیف می‌کنند و عشق و علاقه ولیعهد سعودی به بازی‌های ویدیویی و تماشای فیلم را خنده دار و مضحک می‌دانند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان بن سلمان ولیعهد سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم

به گزارش «تابناک: به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم