Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور (استانداری سمنان) درخواست اصلاح تصویب نامه تامین اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان های آسیب دیده ناشی از وقوع سیل و زلزله سال ۱۳۹۸ و دو ماه اول سال جاری را به هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در پی وقوع سیل و زلزله سال ۱۳۹۸ و دو ماه اول سال جاری، اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارات و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی در برخی استان های آسیب دیده از محل منابع قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این اعتبارات، تخصیص مبلغ یک هزار میلیون ریال بابت بازسازی تاسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب های سطخی شهرها و روستاها بود که مقرر شد در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

بر اساس مفاد قانونی موجود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه ارائه خدمات در بخش جمع آوری و هدایت آب های سطحی و بازسازی تاسیسات روبنایی در داخل محدوده روستاها را بر عهده داشته و مسئولیت پیگیری و اجرای این امر در حوزه شهرها بر عهده شهرداری ها می باشد.

به نظر می رسد با اختصاص اعتبارات مذکور به بنیاد مسکن و تعریف پروژه از سوی آن دستگاه، امکان پاسخگویی به نیازهای مناطق آسیب دیده و ایجاد توازن در توزیع منابع در سطح شهرستان ها برای پروژه های خسارت دیده از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و استان سلب شود، در حالی که به استناد قانون مدیریت بحران کشور، مسئولیت کلیه فرآیندهای مرتبط با ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات به پاسخ بحران در سطح استان و شهرستان ها به ترتیب با استاندار و فرمانداران می باشد.

لذا با توجه به آنچه بیان شد، وزارت کشور (استانداری سمنان) درخواست اصلاح تصویب نامه موضوع تامین اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان های آسیب دیده ناشی از وقوع سیل و زلزله مورد اشاره را به هیات دولت ارائه کرده است.

مطابق پیشنهاد ارسالی، درخواست شده است:

- با اصلاح اختیار هزینه کرد اعتبارات ابلاغی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استانداری (مدیریت بحران) زمینه نظارت بر مفاد مصوبه و ایجاد توازن در توزیع اعتبارات در مناطق خسارت دیده فراهم گردد.

- امکان برخورداری شهرداری های آسیب از حوادث قهری مشمول اعتبارات مذکور جهت بازسازی روبنایی و جمع آوری آب های سطح در داخل محدوده شهرها میسر گردد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل دولت سیل و زلزله برای جبران بنیاد مسکن آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت