Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - سعید موذنی: حدود 2 هفته پیش بود که ستاد مقابله با کرونا مصوب کرد از ابتدای آبان ماه 99 در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند، فقط 60 درصد ظرفیت هواپیماهای خود را به فروش برسانند و 40 درصد این ظرفیت خالی باشد.

از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی هم معتقد بودند که هزینه این 40 درصد ظرفیت خالی یا باید بر دوش دولت باشد و یا بر دوش مسافر و خود هزینه ای در این باره متحمل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت هم که در این باره باری بر دوش نگرفت و درواقع مقرر شد، هزینه 40 درصد ظرفیت خالی بر  دوش مسافران باشد.

در این راستا حدود هشت روز پیش بود که شرکت های هواپیمایی مدعی شدند، به دلیل ضرورت اجرای محدودیت فروش فقط 60 درصد صندلی پروازها و همچنین افزایش زیاد نرخ ارز، قیمت بلیت هواپیما هم باید افزایش یابد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در این باره به خبرنگار فارس گفته بود که آخرین نرخ گذاری بلیت پروازهای داخلی مربوط به نیمه اول سال 98 بود و از آن زمان افزایش نیافته بود در حالی که آن زمان نرخ ها با احتساب دلار نیمایی 11 هزار تومان تعیین شده بود، ولی امروز دلار تا حدود 30 هزار تومان قیمت دارد و شرکت های هواپیمایی هم از اسفند 99 دیگر دلار نیمایی دریافت نکرده‌اند.

وی گفت که حدود 60 درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، شرکت‌ها برای تهیه قطعات هواپیما و موتور باید ارز از بازار آزاد تهیه کنند، چون ارزی از سوی سامانه نیما به آنها پرداخت نمی‌شود.

اسعدی سامانی اظهار داشت: که با احتساب این دو عامل (دلار حدود 30 هزار تومانی و ضرورت رعایت فروش فقط 60 درصد ظرفیت) باید نرخ بلیت پروازها هم تغییر کند.

در این راستا نرخنامه جدیدی منتشر شد (از اینجا بخوانید) و مقرر شد از ابتدای آبان ماه نرخ های جدید اعمال شود، در این نرخ نامه که سقف و کف قیمت ها مشخص شده است، بیش از 50 درصد افزایش قیمت نسبت به نرخ های قبلی اعمال شده است.

البته اسعدی سامانی روزهای بعد به فارس گفت که این افزایش قیمت‌ها در صورت رفع محدودیت 60 درصد ظرفیت پروازها تا حدود 25 الی 30 درصد کاهش می یابد و اگر نرخ ارز هم تعدیل شود، قطعا این قیمت‌ها هم تعدیل خواهد شد، اما در شرایطی که 40 درصد ظرفیت پروازها خالی باشد و شرکت ها مجبور به تهیه ارز از بازار آزاد با نرخ های حدود 30 هزار تومانی باشد، این نرخ‌ها اعمال خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به فارس گفت که نرخ نامه آبان ماه بر اساس دلار 27 هزار تومانی تهیه شده است.

وی گفت: طبق قانون برنامه پنجم که در برنامه ششم هم بر آن تصریح شده است، آزادسازی نرخ های در مورد بلیت پروازهای داخلی اعمال شده است و طبق قانون نرخ گذاری بر عهده شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی است و دولت شامل وزارت راه و سازمان هواپیمایی هیچ نقشی در نرخ گذاری ندارند.

اسعدی سامانی این را هم گفته بود که انجمن شرکت های هواپیمایی بر نرخ گذاری ها نظارت دارد و مانع ایجاد رقابت مضره بین شرکت‌های هواپیمایی می‌شود.

وزیر راه: قیمت های جدید که قرار بود از اول آبان اعمال شود لغو شد

پس از طرح این موارد و افزایش بیش از 50 درصدی قیمت پروازهای داخلی از آبان ماه، ساعت حدود 23 روز 19 مهرماه بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص نرخ نامه جدید انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی معتبر نیست و قیمت های جدید که قرار بود از اول آبان ماه اعمال شود لغو شده است (از اینجا بخوانید).

البته وزیر راه و شهرسازی روز 20 مهرماه هم گفته بود: اجازه نمی‌دهیم شرکت‌های هواپیمایی به بهانه این که خود تشخیص می‌دهند افزایش قیمت بلیت هواپیما داشته باشند (از اینجا بخوانید).

پس از صحبت های وزیر راه و شهرسازی خیال مسافران حمل و نقل هوایی از بابت افزایش قیمت بلیت هواپیما راحت شد و انتظار هم بر این بود که دیگر درباره افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی فعلا موضوعی مطرح نمی‌شود.

* سازمان هواپیمایی: بلیت پروازهای داخلی تا اول آبان ماه افزایش نمی‌یابد

یکی دو روز بعد مقرر  شد رئیس سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی جلسه ای با حضور رئیس سازمان هواپیمایی برگزار کنند و به بررسی موضوع افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی بپردازند، پس از برگزاری 2 جلسه در این باره سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعیه ای با این محتوا صادر کرد: «بلیت پروازهای داخلی تا اول آبان ماه افزایش نمی‌یابد».

این در حالی است که دقیقا پیش از این هم قرار بود نرخ های جدید بلیت هواپیما در پروازهای داخلی از اول آبان ماه اعمال شود.

در این اطلاعیه سازمان هواپیمایی آمده بود که: پیرو اعلام افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی  توسط انجمن شرکت های هواپیمایی و متعاقب آن لغو این دستورالعمل از طرف وزیر راه وشهرسازی و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، به منظور بررسی مشکلات و مسائل شرکت های هواپیمایی از جمله افزایش بی رویه نرخ ارز، جلسه ای به ریاست کاپیتان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و با حضور مدیران عامل و معاونان بازرگانی شرکت های هواپیمایی برگزار و مقرر شد بلیت پروازهای داخلی تا اول آبان ماه افزایش نیافته و در صورت ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، دستورالعمل پذیرش حداکثر 60 درصدی مسافر در هواپیماها از تاریخ اول آبان ماه اجرا شود.

* تایید ضمنی افزایش قیمت پروازهای داخلی از سوی سازمان هواپیمایی

در واقع این مصوبه جلسه رئیس سازمان هواپیمایی با شرکت های هواپیمایی همان موضوع قبلی اعمال نرخ های جدید بلیت از اول آبان ماه با در نظر گرفتن نرخ جدید ارز و خالی نگه داشتن ظرفیت 40 درصدی بود و هیچ موضوع جدیدی نداشت در واقع تأییدیه ای از سوی سازمان هواپیمایی برای شرکت های هواپیمای بابت افزایش قیمت بلیت‌ها بود.

* رئیس سازمان هواپیمایی: هیچ ایرلاینی حق تغییر نرخ بلیت هواپیما زودتر از آبان را ندارد

پیش از این تورج دهقانی زنگنه نیز در گفت وگویی در این باره گفته بود: سازمان هواپیمایی حق دخالت در قیمت بلیت را ندارد و هیچ ایرلاینی نباید زودتر از موعد نرخ‌ها را تغییر دهد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت گذاری در حوزه بلیت هواپیما به هیچ عنوان به سازمان هواپیمایی کشور ارتباط پیدا نمی‌کند، تنها چیزی که سازمان هواپیمایی کشور به تازگی ابلاغ کرده است مربوط به رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که بر اساس آن، از ابتدای آبان ماه همه پروازها باید با 60 درصد ظرفیت انجام شوند.

دهقانی زنگنه گفته بود که قیمت گذاری در حوزه هوایی بر عهده خود شرکت‎ها است و این تغییر قیمتی هم باید از ابتدای آبان ماه انجام شود، ایرلاین‌ها، انجمن شرکت‌های هواپیمایی دارند که بر اساس بخشنامه 50 و 60 درصدی و همچنین قیمت دلار، برای آنها نرخ‌های جدید را تعیین کرده است.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی پروازها دامنه کف و سقف قیمتی دارند و براساس آن دامنه این قیمت‌ها تعیین می‌شود؛ هیچ شرکت و یا ایرلاینی حق ندارد، زودتر از آبان ماه نرخ‌های خود را تغییر و یا افزایش دهد.

* سرگردانی مردم در رویه متناقض وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی

این اطلاعیه مبهم سازمان هواپیمایی باز مسافران حمل و نقل هوایی را سرگردان کرد، از سوی وزیر راه و شهرسازی بر توقف افزایش نرخ پروازهای داخلی از اول آبان، تأکید کرده بود و از سوی دیگر سازمان هواپیمایی اعلام کرده بود، نرخ ها تا اول آبان ماه افزایش نمی یابد.

* وزیر راه (27 مهر): تصمیمی برای تغییر نرخ بلیت هواپیما نمی‌گیریم

پس از این اطلاعیه سازمان هواپیمایی و به تازگی مجددا وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ بلیت پروازهای داخلی گفته است: در شرایط التهاب ارزی، تصمیمی برای تغییر نرخ بلیت هواپیما نمی‌گیریم و افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی انجمن، بدون هماهنگی بود.

به گفته محمد اسلامی در این موضوع باید نگاه عادلانه‌ای هم به مواضع عرضه کننده خدمات یعنی شرکت‌های هواپیمایی و هم به مواضع بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان یعنی مردم و مسافران داشته باشیم تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند به حیات خود ادامه دهند و فشار مضاعفی به مردم وارد نیاید.

وی گفته است: افزایش 50 درصدی قیمت بلیت هواپیما را به دلیل عدم هماهنگی انجمن شرکت‌های هواپیمایی متوقف کردم و انجمن قبل از این اقدام باید با دولت هماهنگی می‌کرد، بنابراین درخواست کردیم افزایش قیمت بلیت هواپیما متوقف شود تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در این شرایط هیجانی و پر التهابی که در حوزه ارز اتفاق افتاده نباید تصمیم‌گیری قیمتی انجام داد چراکه این یک التهاب سنگین بوده و مشخص است که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، به طوری که در مقابل حجم قابل توجهی از عرضه ارز هم در سامانه و هم به صورت نقد، هنوز بخش بسیار زیادی از آن خریداری نشده است و اگر کالایی دچار افزایش قیمت می‌شود به دلیل کمبود عرضه آن کالا است، بنابراین تمام این‌ها نشانه جنگ اقتصادی است که در بازار التهاب‌آفرینی می‌کند و متاثر از این التهابات نباید به طور هیجانی تصمیم قیمتی گرفت.

اسلامی البته این را هم گفته است که به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم درباره تعیین نرخ بلیت هواپیما با سازمان هواپیمایی کشوری جلساتی را برگزار کنند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد، البته شرکت‌ها هم از من تقاضای برگزاری جلسه مشترک داشتند و تنظیم وقت هم شده است.

به گفته اسلامی این قیمت دلار التهابی است بنابراین به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که تصمیم گیری برای نرخ بلیت هواپیما در شرایط ثبات بازار ارز گرفته می‌شود، بنابراین باید این دوره را با صبر و تامل بگذرانند و نباید در این شرایط عجله داشته باشند، هیچ دلیلی ندارد که الان و در این شرایط تصمیم‌گیری قیمتی را انجام دهیم و با تصمیم شتابزده التهاب در جامعه ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی این را هم گفته است که دلیلی ندارد که دولت در قیمت‌گذاری مداخله داشته باشد، اما باید مراقبت کنیم که عرضه و تقاضا به درستی در بازار مدیریت شود و حقوق تولید کننده و مصرف کننده تضییع نشود.

* سوءاستفاده سایت‌های فروش بلیت از اختلاف نظرها درباره نرخ پروازها

به گزارش فارس همین اختلاف نظرهای سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و زمزمه های موج گرانی بلیت هواپیما، راه را برای برخی سایت ها و آژانس های فروش بلیت هواپیما باز کرد تا از همین چند روز پیش دم از افزایش قیمت بزنند و در مسیرهای داخلی نرخ های بالاتر از نرخنامه قبلی اعمال کنند که با کمی جست و جو در برخی سایت های فروش بلیت هواپیما این موضوع مشهود است.

ضرورت دارد در این باره دو طرف (دولت و شرکت های هواپیمایی) با برگزاری جلسات دقیق کارشناسی نسبت به تعیین تکلیف نرخ بلیت هواپیما اقدام کنند و به دور از بیان موارد مبهم و در فضایی شفاف نسبت به بررسی نرخ بلیت پرواز داخلی اقدام کنند تا در این فضای شفاف مسافران حمل و نقل هوایی تکلیف خود را بدانند و برخی سایت ها و آژانس‌های سود جو (که البته درصد زیادی نیستند) نتوانند با سوء استفاده از این فضای مبهم نرخ بلیت پروازها، جیب مسافران را خالی کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: هواپیما سازمان هواپیمایی وزیر راه و شهرسازی نرخ ارز رئیس سازمان هواپیمایی نرخ پروازهای داخلی محمد اسلامی گرانی بلیت هواپیما تورج دهقانی زنگنه انجمن شرکت های هواپیمایی شرکت های هواپیمایی انجمن شرکت های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری رئیس سازمان هواپیمایی تا اول آبان ماه افزایش بلیت پروازهای داخلی ابتدای آبان ماه وزیر راه و شهرسازی پروازهای داخلی نرخ بلیت پروازها نرخ بلیت هواپیما اسعدی سامانی نرخ های جدید اول آبان درصد ظرفیت اعمال شود نرخ گذاری قیمت ها هم گفته سایت ها نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران

تین نیوز

در این مقاله به معرفی ترمینال های اتوبوسرانی تهران می پردازیم تا مسافران بتوانند با آگاهی بیشتری سفر خود را آغاز کنند. مسافران می توانند برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد و سایر مقاصد دیگر در کوتاه ترین زمان ممکن به سایت معتبر اسنپ تریپ مراجعه کنند و با پرداخت کم ترین هزینه بلیط سفر خود راتهیه کنند.همچنین با تهیه بلیط ازاین مجموعه از پشتیبانی دائمی تاپایان سفرنیز بهره مند خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تهران به عنوان پایتخت ایران یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای کشور محسوب می شود و سالانه پذیرای مسافران متعددی از نقاط مختلف ایران و جهان است که با اهداف کاری، تجاری، تفریحی و ... به این شهر سفر می کنند. برای سفر به این شهر زیبا و پرجنب و خروش روش های مختلفی وجود دارد که یکی از ارزان ترین آن ها سفر زمینی با اتوبوس است و به دلیل امکان خرید بلیت اتوبوس به راحتی و دسترسی آسان به آن طرفداران زیادی دارد. در کلان شهر تهران با توجه به آمار بالای مسافرانی که وجود دارد و برای رفع نیاز آن ها چندین پایانه مسافربری راه اندازی شده است که هر یک به مقاصد خاصی از ایران خدمات رسانی انجام می دهند و روزانه سرویس های متعددی دارند.

اگر می خواهید در مورد پایانه های اتوبوسرانی تهران اطلاعات بیش تری کسب کنید تا بدانید از هر نقطه کشور چگونه می توانید عازم تهران شوید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ترمینال آزادی (ترمینال غرب تهران)

ترمینال آزادی یکی از قدیمی ترین پایانه های اتوبوسرانی تهران است که قدمت آن به سال 1357 باز می گردد. این پایانه با مساحت 50 هکتار و ساختمانی دو طبقه از پرترددترین ترمینال های تهران محسوب می شود. لازم به ذکر است که در طبقه همکف ساختمان ترمینال دفاتر فروش بلیط شرکت های مسافربری و در طبقه اول دفاتر اداری دایر هستند. این ترمینال در ضلع شمال غربی میدان آزادی واقع شده و مسافرانی که خرید بلیط اتوبوس را انجام داده اند می توانند از طریق خطوط اتوبوسرانی و مترو خود را به این ترمینال برسانند تا به سمت مقصد خود حرکت کنند. از جمله مسیرهای خروجی این ترمینال می توان به شهرهای ارومیه، اردبیل، رامسر، ابهر، اربیل، ساوه، کرمانشاه، سنندج، ایلام، شیراز، یزد، ایروان، مشهد، بانه، استانبول، آنکارا، تفلیس و باتومی اشاره کرد.

ترمینال آزادی از امکانات متنوعی برای افراد سالم، افراد کم توان و جانبازان برخوردار است که شامل فروشگاه های صنایع دستی، مواد غذایی و صوتی تصویری، کافی شاپ، رستوران، سالن استراحت گاه، اتوماسیون حمل بار، پارک کودک، جایگاه سوخت، انبار توشه ویژه هر شرکت، آژانس مسافربری، کافی نت، آرایشگاه، کارواش، دستگاه های آب سردکن و ... می شود. علاوه بر این، این مجموعه دارای امکانات دیگری مانند ویلچر، رمپ، پارکینگ ویژه و سرویس بهداشتی ویژه است.

شرکت های مسافربری مختلفی در ترمینال غرب مشغول به خدمات رسانی هستند که از جمله آن ها می توان به ایران پیما، همسفر، رویال سفر، عدل، سیروسفر، ایمن سفر، مهین نور، آرتا سبلان، عصرایران، گیتی نورد، گیتی پیما، مارال سیر، کیان سفر، جوان سیر و ماهان سفر اشاره کرد.

پایانه خزانه (ترمینال جنوب تهران)

پایانه خزانه یا ترمینال جنوب تهران یکی دیگر از پایانه های اصلی و شلوغ تهران است که در بزرگراه بعثت واقع شده است. این ترمینال با برخورداری از مساحتی حدود 17 هکتار دارای سه طبقه با امکانات مختلف است. در طبقه همکف این ساختمان شرکت ها و تعاونی های مسافربری، غرفه کتاب و محصولات فرهنگی، تنقلات، خرازی و بهداشتی و اتاق مادر و کودک دایر است. طبقه دوم نیز به رستوران، سایت کامپیوتر پایانه، ناجا و سپاه و دفاتر دژبانی های ارتش اختصاص داده شده است. طبقه سوم هم مربوط به قسمت های اداری، مدیریت پایانه و نمایندگی وزارت راه است.

ترمینال جنوب دارای اتوبوس هایی به مقاصد شهرهای ماهشهر، گناوه، مسجد سلیمان، ملایر، مشهد، نجف آباد، هشترود، همدان، یاسوج، عسلویه، فریدونشهر، کاشان، کاشمر، گچساران، رفسنجان، زاهدان، سبزوار، سمیرم، سمنان، سیرجان، شاهرود، بندرعباس، شوشتر، بوشهر، دامغان، اصفهان، اندیمشک، اهواز، بم و بروجرد است.

شرکت های مسافربری مختلفی نیز در ترمینال جنوب تهران مشغول به فعالیت هستند و با استفاده از اتوبوس های معمولی و vip خود اقدام به جابه جایی مسافران می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به همسفر، ایران پیما، سیروسفر، رویال سفر، آسیا سفر، ترابربیتا، ایمن سفر، تک سفر، میهن نور، آرتا سبلان، عصر ایران، جهان گشت مهر، راهپیمای پارسیان، پیک صبا، کیان سفر، ماهان سفر، مارال سیر و شرکت های تعاونی شماره 1 الی 17 پایانه جنوب اشاره نمود.

پایانه بیهقی (ترمینال آرژانتین تهران)

از دیگر ترمینال های اتوبوسرانی تهران که با خرید بلیط اتوبوس مسافران می توانند از طریق آن به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کنند ترمینال بیهقی است. این پایانه با 13.5 هکتار وسعت و گنجایش 2000 خودرو در شرق میدان آرژانتین تهران احداث شده است. از این رو دارای دسترسی بسیار آسانی به نقاط مختلف شهر است و مسافران می توانند از طریق حمل ونقل عمومی به راحتی خود را به این پایانه برسانند. ترمینال آرژانتین همانند دیگر ترمینال های تهران از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به آژانس مسافرتی، اتوماسیون حمل بار، سالن انتظار، دستگاه های خودپرداز، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه مواد غذایی، خشکشویی، پارکینگ، مرکز معاینه فنی، دفتر تاکسی رانی تهران، خدمات مکانیکی و کارواش اشاره نمود.

این ترمینال مجهز با شرکت های مسافربری مختلفی مانند همسفر، رویال سفر، ایران پیما، عدل، تک سفر، ایمن سفر، آرتا سبلان، میهن نور، پیک معتمد، گیتی پیما، جهان گشت مهر، سپهر آسیا، پیک صبا، پارسیان، کیان سفر، ماهان سفر، جوان سفر و ... همکاری دارد. لازم به ذکر است که ترمینال آرژانتین به شهرهایی مانند اراک، ارومیه، اهواز، بروجرد، بوشهر، خرم آباد، تبریز، رشت، سنندج، شاهرود، شهرکرد، کرمان، گرگان، همدان، یزد، گنبد کاووس و ساری در تمامی ایام هفته اتوبوس دارد.

پایانه تهرانپارس (ترمینال شرق تهران)

ترمینال تهرانپارس نیز چهارمین ترمینال اتوبوسرانی تهران است که در سال 1360 در زمینی به مساحت 305 هکتار افتتاح شد. این پایانه معمولا برای سرویس دهی به استان های شمال شرقی کشور مورد استفاده قرار می گیرد. مسافران می توانند از طریق مترو، اتوبوس، تاکسی و یا خودروهای شخصی خود را به این پایانه برسانند. از امکانات و خدمات رفاهی این ترمینال می توان به سیستم تلفن گویا پایانه، کیوسک اطلاعات، اتاق مادر و کودک، دستگاه خودپرداز، سالن انتظار، سالن ورزشی، شهر کتاب، خوابگاه برای رانندگان، خانه سلامت، تاکسی رانی پایانه به صورت 24 ساعته، ایستگاه آتش نشانی، فروشگاه مواد غذایی و رستوران اشاره کرد.

علاوه بر این شرکت های مسافربری مانند ایران پیما؛ سیروسفر، تک سفر، آریا سفر، گیتی پیما، همسفر، سپهر آسیا، راهپیمای پارسیان، ماهان سفر، جوان سیر و مارال سیر با این مجموعه همکاری دارند و با اتوبوس های جدید و vip خود اقدام به جابه جایی مسافران می کنند. از طریق این ترمینال می توان به شهرهایی مانند اراک، اصفهان، آمل، بابل، گرگان، مشهد، سمنان، یزد و قم مسافرت کرد.

خرید بلیط اتوبوس

در این مقاله به معرفی ترمینال های اتوبوسرانی تهران پرداختیم تا مسافران بتوانند با آگاهی بیشتری سفر خود را آغاز کنند. مسافران می توانند برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد و سایر مقاصد دیگر در کوتاه ترین زمان ممکن به سایت معتبر اسنپ تریپ مراجعه کنند و با پرداخت کم ترین هزینه بلیط سفر خود را تهیه کنند. همچنین با تهیه بلیط از این مجموعه از پشتیبانی دائمی تا پایان سفر نیز بهره مند خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳