Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند، گفت: چیره شدن بر این بیماری نوپدید و حل این چالش جهانی مستلزم تقویت همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی و نهادینه شدن حفظ مسئولیت پذیری اجتماعی در همه مردم است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چیره شدن بر این بیماری نوپدید و حل این چالش جهانی، مستلزم تقویت همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و نهادینه شدن حفظ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در همه مردم است.

سخنگوی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که باتوجه به وضعیت سهمگین بیماری در کشور و آغاز روزهای سرد سال و نگرانی‌ها و خطرات مترتب بر فصل سرما،  با همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد گذر از روزهای سخت پیش رو با کمترین آفت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس من ماسک میزنم همکاری مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب