Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار خبر عضو هیئت علمی شدن «مریم روحانی» دختر رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دولت 120 میلیارد تومان از محل اعتبارات کرونا به این دانشگاه کمک مالی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرداد ماه سال جاری بود که خبرهایی مبنی بر هیئت علمی شدن «مریم روحانی» دختر رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما مسئولان این دانشگاه از توضیح برای شفاف‌سازی راجع به این موضوع طفره رفتند، اما پس از چندی با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشخص شد که نام مریم روحانی به‌عنوان عضو هیئت علمی این دانشگاه ثبت شده است.

در همین راستا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که «مریم روحانی» فارغ‌التحصیل رشته دکترای زیست فناوری پزشکی از انستیتو پاستور ایران می‌باشد که پس از فارغ‌التحصیلی درخواست گذراندن تعهدات قانونی خود را در آذرماه سال 98 به دانشکده‌های فن آوری‌های نوین پزشکی دانشگاه ارائه داده است.

پس از ارزیابی سوابق تحصیلی و تحقیقاتی نامبرده در دانشکده مذکور درخواست ایشان جهت شروع خدمت در گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی با نظر موافق به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می‌گردد، معاونت آموزشی دانشگاه نیز بر اساس ماده 14 آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و همچنین بخشنامه شماره 3573/500/د معاونت  آموزشی وزارت متبوع به مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت منعکس می‌کند و پس از آن مرکز امور هیئت علمی وزارت متبوع طی نامه شماره 4178/506/د مورخ 21/09/98 موافقت خود را جهت انجام تعهدات قانونی در قالب هیئت علمی ایشان به دانشگاه اعلام کرد. برهمین اساس وی جهت گذراندن تعهدات قانونی از تاریخ 98/10/18 به عنوان عضو هیئت‌علمی تعهداتی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی شروع به کار نموده است.

قابل ذکر است در حال حاضر تعداد 289 نفر از اعضای هیئت علمی تعهداتی با شرایط مشابه ایشان در دانشگاه مشغول گذراندن تعهدات قانونی خود می‌باشند و طبق ماده 14 آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، مجوزی برای استخدام رسمی آنها نمی‌باشد و به کارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به عنوان عضو هیئت علمی نمی‌باشد و این افراد صرفاً تعهدات قانونی را در دانشگاه طی خواهند کرد. 

بدیهی است پس از پایان تعهدات رابطه کاری این گونه افراد با دانشگاه قطع خواهد شد و صرفاً افرادی به استخدام هیئت علمی دانشگاه در خواهند آمد که در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه شرکت نمایند.

پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از محل اعتبارات کرونایی

پس از دوماه از درج نام دختر رئیس جمهور به عنوان هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بسیج دانشجویی این دانشگاه اسناد پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان به ساخت و ساز در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را منتشر کرد.

این اسناد شامل نامه رئیس دانشگاه به رئیس‌جمهور در تاریخ 20 اردیبهشت و  نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت این مبلغ به دانشگاه از محل اعتبارات کرونایی است. این پول از منبع یک میلیارد یورویی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به مبارزه با کرونا اختصاص یابد، داده شده است.

واعظی درباره انتشار مطلبی درباره تخصیص اعتبارات کرونایی به یکی از دانشگاه‌های کشور به دلیل عضویت فرزند رئیس جمهوری در هیئت علمی این دانشگاه اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه به بسیاری از دانشگاه‌هایی که نیازمند هستند، کمک کردند و این روند هم ادامه دارد؛ حال ممکن است عده‌ای دنبال آن باشند تا بگردند و در هر دانشگاه افرادی را پیدا کنند و بگویند که بودجه دولت به خاطر این افراد به آن دانشگاه دادند.

وی با تاکید بر اینکه بجز دانشگاه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز دیگر نیز کمک‌هایی شده است، گفت: درباره اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود، هر اتفاقی که بیفتد بر اساس چارچوبی است که ما خدمت رهبری نوشتیم و بر اساس محور و دستورات ایشان از اعتبارات این صندوق استفاده می‌شود؛ مگر می‌شود هر کسی هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد؟

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: من درباره عضویت فرزند آقای روحانی در هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرس‌وجو کردم و به من گفتند که اصلا چنین چیزی نیست؛ در واقع اصل کسی که نشسته این سناریو را طراحی کرده، خبرنگاران را سر کار گذاشته که از مسئولین در این باره بپرسند درحالی که دختر آقای رئیس جمهوری اصلا در هیئت علمی آن دانشگاه عضویت ندارد.

کمک مالی دولت به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شرایطی صورت گرفته است که سعید نمکی وزیر بهداشت در دلنوشته‌ای خطاب به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از وضعیت کرونایی کشور و به ‌ویژه اختصاص نیافتن کامل یک میلیارد دلار صندوق توسعه گلایه کرده است.

وزیر در این گلایه نوشت: من امروز از سربازانم در جبهه سلامت شرمسارم. مطالباتشان معوق مانده، انبارهایم از سلاح خالی می‌شود. پاییز سنگینی فرامی‌رسد. موج حمله جدیدی شکل گرفته، یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند، ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام؛ نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟

اکنون این سؤال در اذهان عمومی شکل گرفته است که در شرایطی حقوق کادر درمان با توجه به هشت ماه دفاع جانانه در برابر کرونا، عقب افتاده است، چرا دولت، 120 میلیاد تومان به دانشگاهی که روزهای نیمه تعطیل خود را سپری می‌کند از محل اعتبارات کرونا پرداخت کند؟

انتهای پیام/4084/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مریم روحانی دختر رئیس جمهور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محل اعتبارات کرونا هیئت علمی دانشگاه میلیارد تومان تعهدات قانونی عضو هیئت علمی هیئت علمی مریم روحانی رئیس جمهوری صندوق توسعه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت

به گزارش جماران؛ رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران اعلام کرد: شورای راهبردی این دانشکده با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در حال شکل‌گیری است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره نمود. 

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیئت جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد