Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه اختصاص تمام بخش‌های بیمارستان‌های دولتی به بیماران کرونایى، منابع درآمدی بیمارستان‌ها را به شدت کاهش داده است،گفت: در دروان جنگ بیولوژیک باید بخشی از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی در رابطه با عدم پذیرش بیماران کرونایی توسط بیمارستان‌های خصوصی، گفت: در دروان جنگ تحمیلی بار اصلی بر دوش بیمارستان‌های دولتی بود اما بیمارستان‌های خصوصی هم بخشی از ظرفیت خودشان را به مجروحان جنگی اختصاص دادند، امروز هم با نوعی جنگ بیولوژیک مواجه هستیم و باید همه دست به دست هم دهیم تا از این دوران عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: همه ما فکر می‌کردیم در تابستان شاهد کاهش پیک کرونا خواهیم بود و عملا برنامه‌ها را بر این مبنی که ویروس کرونا از بین خواهد رفت، تنظیم کردیم اما اوج فوتی‌ها در پیک اول به 158 نفر رسید در حالی که در پیک دوم این تعداد به 239 و در پیک سوم به 279 نفر رسید. این افزایش تلفات نشان می‌دهد که کویید-19 قابل محاسبه نیست؛ از طرفی هنوز دنیا موفق به ساخت واکسن نشده و در صورت دستیابی به آن هم به تعداد کافی برای کشور ما وجود نخواهد داشت. از این رو بهترین شیوه در همه کشورها رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی ما فضای کافی دارند اما تمام بخش‌های بیمارستان را نمی‌توانند به بیماران کرونایی اختصاص دهند چرا که  50  الی 60 درصد هزینه های بیمارستان از درآمدهای اختصاصی آن بوده که از بیماران غیر کرونایی دریافت می‌شود و در صورت نبود ان منابع درآمدی، بیمارستان‌ها توان ایستادن در برابر هزینه‌های سنگین را نخواهند داشت.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع اختصاص بخشی از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی را می‌توانیم در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کنیم. اگر چه بیماران قلبی، سرطانی و غیرکرونایی به واسطه ایمن نبودن بیمارستان‌ها دولتی و وجود بیماران کرونایی رغبتنی به مراجعه نداشته و بخش خصوصی را ترجیح می‌دهند. حال اگر بخش خصوصی را هم به بیماران کرونایی اختصاص دهیم بیماران غیر کرونایی در معرض خطر قرار گرفته و باید بالانس و تعادل بین پذیرش بیماران برقرار شود به گونه‌ای که سایر بیماران ماهم از حق و حقوق خودشان استفاده کنند و عدالت درمانی برای آنها هم برقرار شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا بیماران کرونایی اختصاص بیمارستان های خصوصی بخشی از ظرفیت بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت