Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، صبح ۲۷ دی ماه ۹۴ بود که پس از توافق برجام، رسانه های اصلاح طلب تیترهایی همچون «صبح بدون تحریم"، "فروپاشی تحریم"، "اینک بدون تحریم"، "تحریم رفت"، "ایران بدون تحریم"، "تحریم ها به تاریخ پیوست" را به روی دکه‌ها بردند.

آن روزها اصلاح طلبان گمان نمی‌کردند که بر پایه تضمین‌های ناکافی در توافق برجام، ۵ سال بعد جمهوری اسلامی ایران شدیدترین شرایط تحریمی خود را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 این روزها وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، یکی از بدترین شرایط خود را در چهار دهه گذشته تجربه می‌کند؛ ناکارآمدی دولت و تحریم‌ها دو تیغه قیچی‌ای هستند که این روزها سفره و عمرهای مردم را کوتاه و کوتاه تر می کنند.

 حسن روحانی، که روزگاری خواستار چرخیدن همزمان چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها بود حال به رفع تحریم‌های تسلیحاتی افتخار می کند و آن را دستاورد بزرگ دولت خود می‌داند در حالی‌که روزگار معیشتی مردم سیاه شده است و این موضوع از نکات قابل توجه این روزها است!

حال کاربران فضای مجازی به به راه انداختن هشتگ #روایت_تحریم، از تاثیر تحریم‌های ظالمانه بر زندگی روزمره خود سخن می‌گویند تا در سال‌های آینده رسانه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای روایتی جعلی از این جنگ بی‌رحمانه را به مخاطبان ارائه ندهند.

یگانه خدامی: تحریم یعنی انسولینی که از نون شب برای ما واجب‌تره نیست و باید تن‌مون هربار بلرزه برای خریدنش. تحریم یعنی داروی صرعم نبود و نخوردم و تشنج شدید کردم. یعنی واکسن آنفولانزا برای من با این بیماری‌هایی که دارم پیدا نمی‌شه و نیست.
‏تحریم یعنی از فکر اینا یه شب راحت نخوابیدم.

 

‏⁧‫فاطمه شفیعی سروستانی: #روایت_تحریم‬⁩ يعني براي كودكان مبتلا به سرطان در محك داروي هندي مصرف ميشه كه حتي پزشكان معترفند بيماري كودكان عود كرده و آرزوهاي كودكيشان با درد عجين مي شود. آنها واكسن آنفولانزا هم ندارند. يعني شربت فني توئين ضد تشنج توليدش متوقف شده. يعني تشنج بيشتر و بستري و عوارض مادام العمر.

 

فاطمه آل یاسین: ‏⁧‫#روایت_تحریم‬⁩ برای من خلاصه میشه تو انسولینی که خیلی وقتا نیست. کمه. توزیع نمیشه.
‏برای امثال من از اکسیژن واجبتره، ولی هر بار موعد دریافتش میرسه، باید با اشک دنبالش بگردیم.

 

کتایون لامع‌زاده: دخترخاله جوان من هفته پيش فوت كرد، بر اثر سرطان
‏دارويى ميخواست كه پزشكان گفتند پيدا نميشه و پيدا هم نشد.

‏شايد اگر آن دارو رو استفاده مى كرد الان در كنار دختر كوچكش بود نه زير يك خروار خاك سرد.

 

ساما: دوستی می‌گفت کارخانهٔ ساخت تشک با ششصد کارگر مواد اولیه‌اش از بلژیک وارد می‌شد. تحریم‌ها مانع رسیدن مواد اولیه شد. یعنی ششصد خانواده بیکاری و ششصد خانواده گرسنگی و فقر و ششصد پدر و مادر شرمندهٔ کودکان.
‏حامیان تحریم، حامیان جنایتند، حامیان رنج‌دادن انسان‌های بیگناهند.

 

اسپینوزا: شرمم میشه از ⁧‫#روایت_تحریم‬⁩ هایی که بر من خارج نشین می‌رود هم بنویسم، از بس در برابر بلاهای داخل ناچیز است. اما برای ثبت، لازم است که گفته شود تحریم علیه ایرانی حتی به داخل مرزها محدود نیست! همین دیروز برای انتقال ۳۰۰ دلار به حساب دوستی که شدیدن به آن احتیاج داشت، بانک موافقت نکرد!

 

سالار افشار: شاید فراموش کرده باشید ولی شرکت Mölnlycke صریحاً گفت محصولات خود را در ایران توزیع نمی‌کند. یعنی ما برای تأمین نیاز بیماران پروانه‌ای باید سراغ دلال‌ها برویم؛ که یعنی طی روندهای زمان‌برتر، گران‌تر، غیرشفاف‌تر، فسادزاتر... آزار و شکنجه‌ی یک ملت طور دیگری هم ممکن است؟

 

‏⁧‫سیاوش فلاح‌پور: #روایت_تحریم‬⁩ هشتگ محترمی است.

‏اما راستش را بخواهید به این نتیجه رسیده‌ام که این قبیل کارها بی فایده است.

‏جهان ما کثیف‌تر از آن است که صدای مظلومان را بشنود.

‏همانطور که صدای عراقی‌ها و یمنی‌ها و... شنیده نشد.
‏صدای ایرانیانِ زیر فشار تحریم هم در پروپاگاندای سعودی-اسرائیلی گم می‌شود.

 

پوریا آسترکی: اهمیت ثبت و بازگویی ⁧‫#روایت_تحریم‬⁩ را از مستندهای بی‌بی‌سی در مورد جنگ می‌فهمیم، اگر امروز مظلومیت مردم و صلابت ایران ثبت نشود ده سال دیگر تحریف، هویت‌ستیزی و ذلت را به عنوان تاریخ تحریم به خورد بچه‌های‌مان خواهند داد.

 

‏زینب کریمیان: تا حالا صد تا داروخانه رو با بغض گشتی دنبال داروی "وارفارین" برای پدرت که قلبشو عمل کرده! اگه نگشتی از تحریم حرف نزن!

 

علی قلی‌زاده: ‏«باید آنقدر به ایرانیها فشار بیاوریم تا مثل لیمو آب‌شان درآید»
‏این اعتراف بولتون خواست تحریم‌گران است: تضعیف طبقه متوسط و به خیابان کشاندن طبقه فرودست
‏تضعیف طبقه متوسط که با تغییرات خشن و مداخله خارجی مخالف است، هدف غایی تحریم برای زمینه‌سازی فروپاشی/تجاوز نظامی است.

 

پایگاه خبری 598

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم جام نیوز حسن روحانی روایت تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، این پیشنهاد را اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دادند. فراکسیون پارلمانی این دو حزب خواستار اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر و بازنگری در سیاست نسبت به ایران است. اما دو پیشنهاد این فراکسیون، در پارلمان آلمان رای نیاورد و سایر احزاب با آن مخالفت کردند. طرح آنها قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم‌های جامع‌تر در سطح اتحادیه اروپا بود.

یوهان دیوید وادفول، یکی از نمایندگان این فراکسیون از این که آلمان همچنان بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا با ایران است، انتقاد کرد و آن را «بن‌بست سیاست آلمان در قبال ایران» خواند. نیلس اشمیت، نماینده حزب سوسیال دموکرات در واکنش به انتقادهای این فراکسیون گفت: «بقای ایران به تجارت با آلمان بستگی دارد.» او تاکید کرد که دیپلماسی همچنان مسیر درست «برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» است و پرسید که جایگزین احزاب یادشده «برای جلوگیری از بمب هسته‌ای ایران چیست؟»
لامیا کادور از حزب‌سبزها هم اتهام مماشات با ایران را رد کرد و از ۱۰ بسته تحریمی علیه ایران از سال ۲۰۲۲، احضار سفیر ایران و ارجاع پرونده ایران به شورای حقوق بشر سخن گفت.

رناتا آلت از حزب دموکرات‌های آزاد هم حملات موشکی ایران به اسرائیل را یک نقطه عطف دانست. او به تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ اشاره کرد و گفت: «مشکل این است که ایران، این تحریم‌ها را دور می‌زند. بیش از نیمی از صادرات ایران به چین و ترکیه است. باید اقدام قوی‌تری علیه تجاوزات ایران و برنامه موشکی آن انجام دهیم».

گروه پارلمانی اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از دولت آلمان خواست تا پیش‌نویس بسته تحریمی جامعی علیه ایران را در چارچوب اتحادیه اروپا ارائه کند. نمایندگان این فراکسیون تاکید کردند که اروپا تا رسیدن به این هدف هنوز راه طولانی در پیش دارد و دولت آلمان به جای انتقاد کردن از ایران در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) باید پیشتاز اقداماتی تاثیرگذار علیه آن در اتحادیه اروپا باشد.

تحریم گروه‌های مورد حمایت ایران، تحریم‌های تجاری بیشتر، دشوارتر کردن تأمین مالی سپاه پاسداران و رویکرد سخت‌گیرانه‌تر به انتقال فناوری و همچنین تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان مرکزی برای عملیات سپاه پاسداران در آلمان، موارد دیگری است که در این پیشنهاد آمده است.

گفتنی است که نمایندگان پارلمان اروپا اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را شدیداً محکوم کردند و خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی شدند. این در حالی است که دولت‌های اروپایی و پارلمان اروپا ظرف هفت ماه گذشته نسبت به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و همچنین اقدامات تروریستی اسرائیل در سوریه از جمله علیه سفارت ایران، سکوت اختیار کرده‌اند. نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار گسترش تحریم‌ها
علیه رژیم اسلامی به ویژه در عرصه‌های نفت و بانک شدند. آنان همچنین از اتحادیه اروپا خواستند که نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران و نقش آن در بی‌ثبات کردن خاورمیانه به ویژه از خلال حمایت از گروه حماس را تأیید کند. یادآور می‌شود طرف اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، خود را در حد پادوی بی‌اختیار آمریکا پایین آورد و به ایران اعلام کرد که قادر به انجام تعهدات ضد تحریمی و خرید نفت ایران یا تجارت متقابل حتی در حد فروش دارو نیست. بنابراین ایران پس از دو سال خویشتنداری اقدام به توقف اجرای تعهدات برجامی کرد.

کد خبر 847328 منبع: کیهان برچسب‌ها خبر ویژه تحریم ایران و آلمان

دیگر خبرها

  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران