Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در سومین روز از دهه وقف رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس و روحانیون مبلغ فرهنگی آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان به منظور ارائه گزارش و دیدار با امام جمعه گنبدکاووس در دفتر وی حضور پیدا کرده و با حجت‌الاسلام محمود ترابی دیدار و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* همه نهادها به خادمی آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) افتخار کنند

امام جمعه گنبدکاووس در این نشست با اشاره به حضور موفق و چشمگیر اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در برنامه‌های مقابله با کرونا و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی آن، اظهار کرد: ساماندهی بسیار خوب مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در این ایام و تعطیل نبودن فعالیت‌های جهادی و فرهنگی تقدیر و تشکر فراوان دارد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه تاکید همیشگی ما بر محور قرار گرفتن مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات اجتماعی بوده است، افزود: اینکه مسجد بتواند محور محلات باشد قطعا برکاتی که نمود و ظهور این برکات در آینده مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در ترویج فرهنگ دینی و مذهبی توسط برخی نهادها نادیده گرفته شود، ادامه داد: از همه نهادها و دستگاه‌ها انتظار داریم به تبدیل شدن آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) به قطب فرهنگی منطقه کمک کرده و به خادمی و خدمتگزاری به این حرم مطهر افتخار کنند.

 

 

* نظارت و پایش دائمی پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اقدامات این اداره در 6 ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری برنامه‌های این اداره منطبق بر دستورات ستاد مقابله با کرونا و با هدف کنترل شیوع این بیماری و کمک به آسیب‌دیدگان کرونا بوده است.

صالح محبی توزیع ده‌ها هزار ماسک در چندین مرحله میان اقشار محروم و نیازمند را از جمله اقدامات این اداره در 6 ماهه نخست امسال دانست و افزود: با کمک مجموعه‌های فرهنگی، سمن‌ها و هیئت‌ها به صورت تمام قد در خدمت مردم شریف این مرز و بوم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توزیع هزاران بسته معیشتی، بسته‌های بهداشتی و غذای گرم نیز با همت واقفان و نیکوکاران توسط اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس از دیگر اقدامات این اداره بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های متعدد در مناسبت‌های ملی و مذهبی به صورت برخط و اینترنتی و چندین برنامه حضور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز از سایر برنامه‌هایی است که در این مدت صورت پذیرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس بر رعایت کامل ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان تاکید کرد و گفت: تیم‌هایی از خادمین حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) نیز به صورت پیوسته ضمن ضدعفونی سطوح حرم مطهر و دستان زائران بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک توسط زائران نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: مساجد امام جمعه فرهنگی گنبدکاووس محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس اوقاف گنبدکاووس گلستان امامزاده یحیی بن زید ع اداره اوقاف و امور خیریه امامزاده یحیی بن زید بقاع متبرکه آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند