Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسماعیل فرحناک  مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: افزایش مراجعه‌کنندگان و آمار مبتلا به کرونا در این شهرستان به مرز نگران کننده‌ای رسیده است و هم‌اکنون حال سه نفر از بستری‌شدگان نیز وخیم گزارش شده است.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند که نسبت به جمعیت این شهرستان این تعداد آمار قابل توجه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۶ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان شهید راثی این شهرستان بستری هستند و ظرفیت پذیرش بیماران نیز در حال تکمیل شدن است.

فرحناک بیان کرد: هفته گذشته هم یک دختر ۱۰ ساله شاهین‌دژی که دارای بیماری زمینه‌ای خونی بود، پس از سه ماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان درگذشت.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ تاکید کرد: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری غلبه و از ابتلای به آن جلوگیری کرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

فرحناک با بیان اینکه تجمع‌های خانوادگی و مراسم‌های گروهی بیشترین عامل شیوع بیماری کروناست، افزود: بیماران در فصل پاییز در صورت ابهام در خصوص ابتلا به ویروس کرونا یا آنفولانزا، نخست با خودمراقبتی و استراحت برای درمان تلاش و با مشاهده علائم شدید کرونا به بیمارستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا شیوه نامه های بهداشتی شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند