Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@03:04:43 GMT

کوتاه درباره موشک بالستیک عماد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۷۱۵۷

کوتاه درباره موشک بالستیک عماد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کانال پارتیزان، موشک بالستیک ایرانی عماد در سال 1394 رونمایی شد.
این موشک از موتور سوخت مایع بهره می برد و بردی در حدود 1700 کیلومتر داشته و در کلاس  موشک های میان برد طبقه بندی می شود.  
برخی منابع غربی ادعای برد 2500 کیلومتر را نیز برای این موشک نیز مطرح کرده اند که واکنشی در تایید یا تکذیب این خبر از سوی وزارت دفاع ایران مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این موشک قابلیت پرتاب از سکوی ثابت و لانچر متحرک را دارد. کلاهک آن نیز از نوع جدا شونده بوده و تا پایان مسیر قابلیت هدایت دارد؛ همچنین خطای آن زیر 10 متر بوده و  سرجنگی آن معادل 1600 پوند است.  
موشک عماد پس از موشک بالستیک شهاب 3 و موشک بالستیک سجیل، سومین موشک خبرساز ایران بود که پس از رونمایی از سوی ایالات متحده آمریکا مورد حملات تند خبری و سیاسی قرار گرفت. آمریکا سعی در کشاندن موضوع این موشک به شورای امنیت سازمان ملل را نیز داشت اما کار به جایی نبرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موشک بالستیک ایران موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی ؛ نتیجه را ببینید دوئل مرگبار سرباز روس با پهپاد اوکراینی (فیلم) سرباز روس با جا خالی دادن پهپاد انتحاری اوکراینی را ناکام گذاشت (فیلم)

دیگر خبرها

  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری