Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:12:18 GMT

ورزش تاریخچه دیرینه‌ای دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۷۲۴۴

ورزش تاریخچه دیرینه‌ای دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه گفت : ورزش تاریخچه دیرینه‌ای دارد چراکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچکس از ارزش و اهمیت آن ناگاه نیست ورزش کردن نه تنها انسان را از تنبلی و کسالت دور می‌کند بلکه باعث می‌شود که توانایی‌های روحی و جسمی، سلامت فکری و جسمی و شجاعت او افزایش یابد و همچنین در اجتماعی شدن و جمع گرا بودن فرد بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : ورزش در علم پزشکی نقش درمانی ایفا می‌کند و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده و سلامت جسمی و روحی انسان را تضمین می‌کند. البته ناگفته نماند که ورزش کردن اصول خاص خودش را دارد و چنانچه این اصول رعایت نشود و با حرکات نادرست انجام شود بدون شک عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت بنابراین باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت.

او افزود: در تقویم رسمی ایران ۲۶ مهرماه به عنوان روز ورزش و تربیت بدنی نامگذاری شده است که هر سال به مدت یک هفته یعنی از ۲۶ مهرماه تا ۲ آبان ماه همایش‌های ورزشی همگانی برگزار می‌شود تا جامعه و خانواده‌ها با اهمیت و تاثیرات ورزش در زندگی شان و روابط فردی و اجتماعی خود آشنا شوند.

باباملکی افزود: امام سجاد (ع) در رساله حقوق می‌فرمایند:بدن تو بر تو حقی دارد. حق آنست که آنرا سالم، نیرومند و مقاوم در برابر شداید و سختی‌ها و در کمال نشاط نگهداری.

او ورزش را به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی و بنیادی در زندگی امروزه دانست و گفت: ورزش رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، بالابردن سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی رقابت های کشوری رقابت های بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان "سفیر سلامت" انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.

رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می‌شود.

هدف از تشکیل سفیران سلامت ارتقای دانش خود مراقبتی و سطح سلامت در جامعه به خصوص نسل جدید است.

دیگر خبرها

  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد