Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی درباره «باید‌ها و نباید‌های غذایی در طب ایرانی به ویژه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان»، گفت: غذا‌های فرآوری شده و مانده که به آن غذا‌های آماده و فست فود می‌گوییم غذا‌هایی غلیظ هستند که در بدن ایجاد سودا می‌کنند و جزو التهابات سرد و غلظت آورنده بوده و موجب سرطان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت استفاده از غذا‌های تازه و طبیعی برای حفظ سلامت بدن، اظهار داشت: غذا‌های ساده، سبزیجات و میوه جات تازه و برخی ادویه جات و گیاهانی مثل سیب، زعفران، اسفناج، چای کم رنگ، زردچوبه، زیتون، کلم به مقدار کم، چغندر، هویج، مرکبات و فلفل که بر سرطان تاثیر خوبی دارند، باید مصرف شوند.

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: البته ادویه جات مثل فلفل و زردچوبه تا وقتی در غذا استفاده می‌شود هیچ منعی برای مزاج‌های مختلف ندارند.

یارقلی متذکر شد:خوردن غذا‌های غلیظ مانند آش رشته برای افرادی که معده سرد و ضعیفی دارند مناسب نیست، اما برای افرادی که فعالیت زیادی دارند و ورزشکار هستند مناسب است.

وی در خصوص اثرات خواب بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، گفت: خواب شب یعنی اینکه حدود ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب بخوابیم. در فصول سرد سال خوابیدن در طول روز اصلا خوب نیست و اگر کسی عادت دارد می‌تواند یک ساعت قبل از اذان ظهر بخوابد، اما خواب در غروب بدترین نوع خواب است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: خوردن چای کم رنگ ایرادی ندارد و قهوه یک یا دوبار در هفته نیز بلامانع است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عصبانیت نماینده کنگره آمریکا از توافق با ایران: این پول‌ها را باید در کشور خودمان خرج کنیم صاف کننده‌های مو سرطان زا هستند/ افزایش سرطان رحم و پستان در زنان سیاه پوست (فیلم) لحظه دستگیری سیاستمدار مطرح آمریکایی به دلیل رانندگی در حالت مستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد