Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:46:12 GMT

میزان درآمد موقوفات لارستان ۵۹ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۹۳۶۷

میزان درآمد موقوفات لارستان ۵۹ درصد افزایش یافت

محمد قاسم پور   یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  در آمد موقوفات لارستان در ۶ ماه اول سال ۹۹ افزون بر ۱۱ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد:‌بیش از یک هزار و ۴۰۰ موقوفه با نیت های مختلف در شهرستان لارستان وجود دارد که سازمان اوقاف نیز بر اساس همان نیاتی که واقفان تعیین کرده اند باید نسبت به هزینه کرد درآمد حاصل از آن موقوفه اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور، با بیان اینکه ۹۸ درصد نیات موقوفات لار، اطعام و روضه خوانی در ماه محرم و صفر است گفت: اداره اوقاف و امور خیریه لارستان در سال جاری تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به افراد نیازمند و فقیر کمک کرده است.

این مسئول افزود: در سال گذشته، حدود ۵۰۰ سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای موقوفات لار دریافت شد و حدود ۳۰۰ سند دیگر نیز حال صدور است.

اوقاف لارستان ۱۴موقعیت جدید سرمایه گذاری احصا کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان همچنین گفت: ۱۴ موقعیت جدید سرمایه گذاری کلان از سوی این نهاد در سطح شهرستان و ظرف یک سال گذشته تاکنون احصا شده و شرایط و زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاران و خیرین نیز در این موارد فراهم است.

قاسم پور اضافه کرد: یکی از رویکردها و سیاست های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی موقعیت های مهم سرمایه گذاری برای خیرین و سرمایه گذاران است که اداره اوقاف و امور خیریه لارستان در این زمینه گام های مثبتی برداشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با تاکید بر اینکه به نظر می رسد در این شهر همه به دنبال ساخت واحدهای تجاری و تجاری سازی هستند، ادامه داد: این سئوال همواره مطرح است که مگر چقدر باید فروشگاه باشد و چقدر خریدار هست که به فروشگاه بیایند و خرید کنند.

وی با بیان اینکه خیرین و سرمایه گذاران باید به دنبال سرمایه گذاری ها و موقعیت های جدید سرمایه گذاری باشند، گفت: لارستان از داشتن واحدهای تجاری و فروشگاه های بزرگ دیگر اشباع شده است.

 قاسم پور یادآور شد: با اینکه بارها این نهاد اعلام فراخوان عمومی برای ورود سرمایه گذاران به این موقعیت ها و فرصت های جدید سرمایه گذاری کرده اما تاکنون استقبال چندانی نشده است.

وی ادامه داد: سرمیه گذاران باید به دنبال فرصت های جدید سرمایه گذاری باشند و موقعیت هایی که بتواند علاوه بر توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری زمینه رفع بیکاری جوانان و اشتغالزایی را در منطقه نیز فراهم کند.

وی ابراز داشت: افراد و حتی برخی خیرین که مایل به سرمایه گذاری هستند می توانند در موقعیت های جدید از جمله در حوزه های مختلف ورزشی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی نیز سرمایه گذاری کنند و شرایط و زمین و موقعیت لازم نیز در این زمینه ها برای آنها فراهم است.

وی یکی از مشکلات و ضعف های محسوس در شهرستان لارستان را عدم سرمایه گذاری مناسب در حوزه صنعت گردشگری برغم همه داشته ها و ظرفیت های مناسب در این منطقه دانست و بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه آماده مشارکت و ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری در این مورد است.

وی گفت: تا حدودی باید نگاه ها و رویکردها نیز از حوزه تجاری و تجاری سازی به سمت موقعیت های جدید سوق داده شود و می توان با ساخت مجتمع های تفریحی و رفاهی، پارکینگ های طبقاتی، رستوران ها، پارک آبی و اردوگاه های فرهنگی ، ورزشی و گردشگری روح تازه ای را به کالبد این شهر تزریق کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه لارستان وقف فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه لارستان وقف فارس سازمان اوقاف و امور خیریه لارستان وقف فارس اخبار کنکور اداره اوقاف و امور خیریه لارستان جدید سرمایه گذاری سرمایه گذاران موقعیت ها قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت

موسسه «گالوپ» گزارش داد، در سال میلادی گذشته ایالات متحده جایگاه خود را به‌عنوان تاثیرگذارترین قدرت جهانی در آفریقا از دست داده و دیگر کشورها - مخصوصا چین - محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی تازه موسسه گالوپ نشان می‌دهد میزان محبوبیت ایالات متحده در آفریقا که معیار قدرت نرم این کشور است، در سال میلادی گذشته سه درصد کاهش یافت و از ۵۹ درصد به ۵۶ درصد رسید. این نظرسنجی نشان داد در میان چهار قدرت بزرگ جهانی (آمریکا، چین، روسیه و آلمان)، ایالات متحده تنها کشوری بود که شاهد کاهش میزان محبوبیت خود در آفریقا بود؛ درحالی‌که محبوبیت چین در این منطقه ۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، روسیه هم که با آغاز جنگ اوکراین شاهد کاهش محبوبیت خود در آفریقا بود، در سال میلادی گذشته جایگاه خود را احیا کرد و به محبوبیت ۴۲ درصدی دست یافت؛ یعنی محبوبیتی که پیش از جنگ اوکراین در ۲۰۲۱ داشت. میزان محبوبیت آلمان در آفریقا هم از ۵۱ درصد به ۵۴ درصد افزایش یافت.

چین در ۲۰۲۳ بیشترین میزان محبوبیت یک دهه اخیر خود در آفریقا را به ثبت رساند؛ تا جایی که محبوبیت پکن در بسیاری از کشورهای آفریقایی افزایش ۲ رقمی داشت. شاخص‌ترین میزان افزایش محبوبیت چین در میان کشورهای آفریقایی متعلق به غنا (۱۵ درصد) و ساحل عاج و سنگال (هر یک ۱۴ درصد) است.

در سال‌های گذشته نفوذ و سرمایه‌گذاری چین در کشورهای آفریقا افزایش چشمگیری داشته و این کشور به بزرگ‌ترین شریک تجاری آفریقا بدل شده است. پکن با طرح کمربند و جاده توانسته بخش بزرگی از پروژه‌های زیرساخت آفریقا را تحت پوشش قرار دهد.

بیشترین میزان کاهش محبوبیت آمریکا در آفریقا متعلق به کشورهای اوگاندا (۲۹ درصد کاهش)، گامبیا (۲۱ درصد کاهش) و کنیا (۱۴ درصد کاهش) است. بر اساس داده‌های موسسه گالوپ، آمریکا در کشورهای لیبی و سومالی با ۲۳ و ۲۵ درصد، کمترین میزان محبوبیت را دارد.

روزنامه واشنگتن‌پست پیش‌تر گزارش داد آمریکا با یک عقب‌نشینی استراتژیک در آفریقا مواجه است و شواهد حکایت از آن دارد که واشنگتن باید قید نفوذ خود در این منطقه را بزند. آمریکا اخیرا به درخواست نیجر برای خارج‌کردن نیروهای آمریکایی از این کشور آفریقایی پاسخ مثبت داد.

به گزارش این روزنامه، تحولات اخیر در نیجر و چاد نشان از این دارد که دوره آمریکا در آفریقا به سر آمده است. این عقب‌نشینی نه‌تنها به معنای کاهش حضور نظامی، بلکه نشانه یک تغییر قابل‌توجه در مناسبات ژئوپلیتیک است. افزایش محبوبیت و نفوذ روسیه و چین در آفریقا امری است که چالش‌های بزرگی را متوجه سیاست خارجه آمریکا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت