Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-در پرونده چند قتل در تابستان سال ۹۶ ردپای زنی به نام «الف» در دوستی‌ها و آشنایی‌های خیابانی بین چند جوان به میان آمد.

 این زن از مدتی قبل با جوانی آشنا شده بود و با یکدیگر ارتباط داشتند، اما وقتی پسرجوان در یکی از پرونده‌های قضایی دستگیر و روانه زندان شد، دوست او پیغامی به زندان فرستاد که «الف» زنی شایسته برای ازدواج و حتی ارتباط نیست! زیرا بعد از انتقال تو به زندان به سراغ من آمده است و با من ارتباط دارد!

 این گونه بود که دستور گرفتن یک «زهر چشم حسابی» از «ش» از سوی جوان زندانی صادر شد تا او دیگر ارتباطی با دوست دختر وی نداشته باشد!

ادامه این ماجرا به یک تیراندازی مسلحانه در بولوار آزادی مشهد انجامید، جایی که «الف» با «ش» قرار داشت تا به یکی از شهرهای شمالی کشور بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیراندازی هولناک که از آن سوی خیابان و از داخل خودروی در حال حرکت شروع شد، به قتل منجر نشد، ولی کینه عمیقی بین مدعیان ارتباط عاشقانه با زن جوان به وجود آورد. از سوی دیگر یکی از بستگان نزدیک فرد زندانی که در تعقیب «ش» بود همچنان به اتفاق دیگر همدستانش به جست وجو برای یافتن وی ادامه می‌داد تا «زهر چشم ترسناک» را عملی کند.

مدتی به همین ترتیب سپری شد تا این که هشتم مرداد سال ۹۶ جنایت هولناکی در مشهد رقم خورد. آن شب «احسان» که به همراه دوستانش سوار پراید در تعقیب «ش» بود، ناگهان او و برادر وی را سوار بر خودرویی دید که با یکی دیگر از دوستان شان در بولوار امامیه منطقه قاسم آباد تردد می‌کردند. زمانی که برادر «ش» (راننده) پراید را در حاشیه خیابان متوقف کرد در یک لحظه احسان و همدستانش نیز در همان نزدیکی متوقف شدند. چند ثانیه بیشتر طول نکشید که شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای از سلاح وینچستر، آرامش منطقه را به هم ریخت و ترس و وحشتی را در دل‌های عابران و رهگذران به وجود آورد. جوانی که وینچستر را در دست می‌فشرد به سوی راننده ۳۴ ساله (برادر «ش») شلیک کرد و تعداد زیادی گلوله ساچمه‌ای را بر سرو صورت و قفسه سینه وی نشاند.

گزارشها حاکی است: در حالی که تعداد زیادی از گلوله‌ها نیز بدنه پراید را آبکش کرده بودند «ش» به همراه سرنشین دیگر پراید از خودرو پیاده شدند و سراسیمه به داخل کوچه‌ای در همان اطراف گریختند، اما لحظاتی بعد وقتی «ش» و دوستش دوباره به صحنه حادثه بازگشتند، مهاجمان مسلح پا به فرار گذاشته بودند و خودروهای پلیس آژیرکشان در مسیر بولوار امامیه قرار داشتند.

با فرار سه مهاجم مسلح، پیکر غرق در خون راننده پراید نیز به مرکز درمانی انتقال یافت، اما بر اثر شدت عوارض ناشی از اصابت گلوله‌ها جان سپرد. بررسی‌های مقدماتی بیانگر آن بود که جنایت مسلحانه در ادامه ماجرای تیراندازی بولوار آزادی مشهد رخ داده است. ادامه این تحقیقات نشان داد که رد پای «الف» (زن جوان) در این پرونده وجود دارد به همین دلیل این زن نیز دستگیر شد و به ارتباط و آشنایی خود با برخی از متهمان این پرونده جنایی اقرار کرد.

«ش» (برادر مقتول) نیز در بازجویی‌ها به مقام قضایی گفت: حدود سه روز قبل از وقوع جنایت، من با زنی به نام «الف» قرار گذاشته بودم تا به پیشنهاد او به یکی از شهرهای شمال کشور برویم، اما زمانی که به محل قرار رسیدم ناگهان مهاجمان مسلح از داخل خودرو به سمت من شلیک کردند.

به دنبال اعترافات و اظهارات شاهدان و متهمان دستگیر شده، این پرونده جنایی در حالی وارد مرحله جدیدی شد که تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در تاریکخانه ماجرای مذکور به سرنخ‌های مهمی رسیده بود.

با شناسایی متهمان فراری و به ویژه «احسان» عملیات پلیس به شهرهای دیگر کشور کشید، زیرا احتمال می‌رفت متهمان در آن شهرها مخفی شده باشند.

در حالی که حدود یک سال از این جنایت وحشتناک می‌گذشت ناگهان بیست و دوم اردیبهشت سال ۹۷، دو قتل مسلحانه دیگر در میدان تلویزیون مشهد رخ داد که بررسی‌های مقدماتی حکایت از ارتباط آن با جنایت مسلحانه در منطقه قاسم آباد مشهد داشت. تحقیقات درباره مرگ تلخ دو جوان که داخل خودروی پژو به قتل رسیده بودند، نشان می‌داد که فردی با اسلحه کلاشینکف و از فاصله نزدیک به راننده و سرنشین خودرویی شلیک کرده که نامی از آن‌ها در پرونده جنایت گانگستری قاسم آباد نیز به میان آمده بود.

  با دستگیری عاملان جنایت مسلحانه  مشخص شد که جوانی به نام «مهدی» معروف به «سیاه» به سوی سرنشینان پژو شلیک کرده است. ادامه تحقیقات نشان داد این جوان ۳۲ ساله از سوی «ش» (برادر مقتول پرونده قاسم آباد) اجیر شده است.

با اعترافات متهمان، پرونده در حالی روند قضایی و قانونی خود را طی کرد که هنوز عامل اصلی جنایت منطقه قاسم آباد فراری بود .سرانجام این جوان ۳۰ ساله پنجشنبه گذشته در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در محاصره کارآگاهان قرار گرفت و در حالی به دام افتاد که از وی یک قبضه سلاح وینچستر و قمه نیز کشف شد. با انتقال متهم به پلیس آگاهی تحقیقات از وی ادامه یافت و بدین ترتیب رمزگشایی از پرونده قتل‌های گانگستری آغاز شد.

منبع: خراسان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قاسم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد