Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: راه اندازی خوشه صنعتی فرآوری زیتون قزوین در سال جاری بدون شک به سود باغداران و صنایع تبدیلی این محصول خواهد بود و به ارزش افزوده این محصول باغی کمک فراوانی خواهد کرد.

شهریار کشاورز یادآور شد: پیش از این استان قزوین دارای سه خوشه صنعتی بسته بندی، کشمش و شیرینی سنتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به وجود نزدیک به ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون در استان قزوین عمدتا در بخش طارم سفلی و تولید سالانه  بیش از ۲۵ هزار تن از این محصول، افزود: زیتون از محصولات استراتژیک باغی در کشور است و استان قزوین دومین استان تولیدکننده این محصول در کشور به شمار می رود و در حال حاضر واحدهای مختلفی به شکل پراکنده به فرآوری این محصول می پردازند.

وی با بیان اینکه قدم اول در راه اندازی خوشه های صنعتی جذب مشاور یا عامل توسعه است، اظهار داشت: از هفته جاری فرایند مناقصه برای جذب مشاور خوشه فرآوری زیتون آغاز می شود.

این مسوول گفت: عامل توسعه و مشاور این خوشه طی سه تا پنج سال با شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین قرارداد منعقد می کند و طی این مدت هم افزایی و هماهنگی لازم را برای انجام امور مشترک و همکاری بین واحدهای تولیدکننده محصول مربوطه که در این خوشه زیتون و محصولات فرآوری آن است، فراهم می کند.

معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: عامل توسعه خوشه در مدت یاد شده مسوولیت اجتماعی واحدهای تولید کننده را ارتقا می بخشد و اعتماد عمومی آنها نسبت به واحدهای رقیب را بالا می برد، در واقع در خوشه صنعتی واحدهای کوچک تولیدکننده فرامی گیرند که با یکدیگر رقیب نیستند بلکه به لحاظ اینکه چالش ها و منافع مشترکی دارند باید با همکاری بایکدیگر بتوانند بر مشکلات خود غلبه کرده و به سود مشترک برسند.

کشاورز با بیان اینکه واحدهای کوچک معمولا در حوزه بازاریابی، تامین مواد اولیه، صادرات محصولات تولیدی و بسته بندی دارای مشکل و ضعف هستند،افزود: تشکیل خوشه صنعتی به آنها برای رفع مشکلات این حوزه ها با همکاری یکدیگر کمک می کند.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدکننده ذیل فعالیت در خوشه صنعتی می توانند برای خود کنسرسیوم یا تعاونی تامین مواد اولیه، بازاریابی و صادرات تشکیل دهند.

این مسوول گفت: پس از آنکه قرارداد عامل توسعه خوشه صنعتی مربوطه با شرکت شهرک های صنعتی طی یک بازه زمانی سه تا پنج ساله به پایان رسید، خوشه ها می توانند در قالب شبکه فراگیر یا انجمن ارتقا پیدا کنند و از آن پس راهبری آنها از بخش دولتی به بخش خصوصی انتقال پیدا می کند.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر ‌به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستتند.

برچسب‌ها زیتون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زیتون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین استان قزوین زیتون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین استان قزوین اخبار کنکور شهرک های صنعتی استان قزوین شرکت شهرک های صنعتی خوشه صنعتی عامل توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده