Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در 6 ماهه امسال پلمپ هفت جایگاه CNG بخاطر عدم رعایت استانداردهای لازم با همکاری دستگاه قضائی انجام شده است.

هاشم علایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک هفته استاندار اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی با بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی سعی داریم تا به عنوان کارگر استاندارد در خدمت فعالان این عرصه باشیم و صادقانه در حد وسع و توان خود خدمتگزار این عرصه تلقی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 300 واحد تولیدی در استان تحت پوشش استاندارد هستند، خاطرنشان کرد: این واحدها بیش از 500 فرآورده تولید کرده و روانه بازار می‌کنند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: نیمی از این واحدها و فرآورده‌های تولیدی در بخش مصالح ساختمانی و نیمی دیگر در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، سلولزی، انرژی و ... است.

فعالیت 27 آزمایشگاه با 200 نفر اشتغالزایی

علایی ادامه داد: در راستای اصل 44 قانون اساسی 27 آزمایشگاه همکار ما را در ارتقای استانداردها کمک می‌کنند که در این آزمایشگاه‌ها بیش از 200 نفر فرصت اشتغال یافته‌اند که عمدتا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار بوده‌اند.

وی بیان کرد: 14 آزمایشگاه به صورت دوره‌ای بر فعالیت مخازن CNG نظارت دارند که این کار در همه شهرستان‌ها انجام شده و 6 آزمایشگاه همکار نیز در بخش مصالح ساختمانی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل به فعالیت سه شرکت بازرسی و نمونه‌برداری اشاره کرد و گفت: این سه شرکت نیز واحدهای تولیدی ما را در زمینه‌های مختلف تحت نظارت برده و محصولات آنها را از لحاظ استاندارد مراقبت می‌کنند.

علایی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران واحدهای تولیدی و ارتقای کیفیت اشاره و تصریح کرد: 6 همکار آموزشی ما در این زمینه تائید صلاحیت شده‌اند و در هفته استاندارد نیز دو پروانه تائید صلاحیت برای برگزاری دوره‌های آموزشی به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی زمینه فعالیت آنها را ارتقای سیستم مدیریت کیفیت و تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی اعلام کرد و گفت: با عقد تفاهمنامه با تمامی دانشگاه‌های استان سعی‌مان بر این است تا از مشارکت هیئت علمی و مجموعه‌های دانشگاهی در تدوین استانداردهای ملی استفاده کنیم.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با قدردانی از همکاری سه دانشگاه در استان با اداره کل استاندارد اظهار کرد: این همکاری در راستای کاهش هزینه‌های واحد تولیدی، به حداقل رساندن زمان ارسال نمونه و چرخش منابع مالی در سطح استان بوده است.

علایی به کنترل و نظارت استاندارد به 60 جایگاه و نازل سوخت CNG اشاره و خاطرنشان، کرد: با بازدیدهای ادواری سعی داریم با همکاری شهرداری جلوی فعالیت‌های غیراستاندارد این جایگاه‌ها را بگیریم تا با اخذ گواهی ایمنی فعالیت خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به پلمپ هفت جایگاه CNG به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم بیان کرد: شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار سعی می‌کنند با کنترل نازل‌های سوخت مایع صحت عملکرد و اقدامات آنها را گزارش کنند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با قدردانی از ارائه گزارش‌های مردمی مبنی بر دقت استاندارد در ارتقای ایمنی و سلامت مردم در حوزه‌های مختلف گفت: در 6 ماهه امسال بیش از 5 هزار ترازوی سبک با همکاری اصناف مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته تا صحت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

علایی افزود: تعرفه پرداختی برای این صحت‌سنجی و سنجش را از 30 هزار تومان به 15 هزار تومان کاهش دادیم تا با همکاری اصناف و در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده تمامی ترازوها مورد ارزشیابی استاندارد قرار گیرند.

وی به موضوع مهم آسانسور و صدور گواهی ایمنی اشاره و تصریح کرد: شهرداری‌ها بدون اخذ گواهی ایمنی و استاندارد نمی‌توانند پایان کار صادر کنند و در کنار گواهی ایمنی یک ساله بازرسی‌های ادواری از آسانسورها بسیار بااهمیت و ضروری است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در مورد اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهربازی‌ها بیان کرد: هرچند وضعیت کرونا بسیاری از شهربازی‌ها را به تعطیلی کشیده است اما همچنان انتظار داریم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تجهیز پارک‌ها و راه‌اندازی شهربازی نسبت به دریافت گواهی استاندارد اقدام کنند.

پله‌ برقی مشمول استاندارد اجباری است

علایی در بخش دیگری از سخنان خود به اجباری شدن استاندارد برای پله برقی‌ها اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت امسال تمامی پله برقی‌ها باید نسبت به اخذ گواهی ایمنی و استاندارد اقدام کنند.

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد استان با تلاش همکاران و همراهی رسانه‌ها رتبه اول کشور را در فعالیت‌های مختلف به دست آورده و همواره در ارزیابی‌های ملی و استانی در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: اداره کل استاندارد در بحث حقوق شهروندی و راه‌اندازی میز خدمت برای ارباب رجوع اقدامات موثر و پیشتازی داشته به طوری که تنها اداره کل در سطح کشور است که میز خدمت آن به معنای واقعی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه با حضور تمامی مدیران و معاونان در طبقه همکف در خدمت مردم بوده و پاسخگوی آنهاست.

علایی از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای استقرار تمامی حوزه‌های اداره کل در ارتباط مستقیم با ارباب رجوع در طبقه همکف اداره کل خبر داد و اظهار کرد: با تخصیص این اعتبار سعی کردیم تا با سهولت بیشتر در خدمت شهروندان باشیم تا خواسته و مطالبه آنها برآورده شود.

وی حمایت از بخش خصوصی را از رویکردهای استاندارد در مسیر توسعه تولید و اشتغال برشمرد و گفت: در حوزه مسئولیت خود و در کمترین فرصت زمانی صدور مجوزها را انجام می‌دهیم و سعی‌مان بر جلب رضایت سرمایه‌گذاران است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در مورد فعالیت استاندارد در سایر شهرستان‌ها نیز بیان کرد: با استقرار نمایندگی استاندارد در گمرک بیله‌سوار و ارتقای چارت سازمانی آن سعی‌مان بر این است تا این نمایندگی را به اداره تبدیل کنیم تا در حوزه صادرات و واردات ارائه خدمات به شکل مناسب انجام شود.

علایی از تدوین استاندارد ماسک خبر داد و خاطرنشان کرد: هرچند ماسک مشمول استاندارد اجباری نیست اما تلاش‌مان بر این است تا تولیدکنندگان را ترغیب و تشویق به تولید ماسک باکیفیت کنیم.

وی از آمادگی اداره کل استاندارد برای صدور گواهی استاندارد برای مجموعه‌های تولیدی و کارآفرینی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با بررسی نمونه‌ها اداره کل استاندارد نسبت به صدور گواهی برای واحد متقاضی اقدام می‌کند و اگر کالای تولیدی فاقد استاندارد باشد با تذکر و جریمه سعی می‌شود در مرحله آخر نسبت به پلمپ واحد تولیدی فاقد استاندارد اقدام شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: اگر واحد تولیدی نمره زیر 90 را به دست آورد اقدام به تعلیق و حتی ابطال پروانه بهره‌برداری او کرده و مدیریت واحد تولیدی به دادگاه معرفی می‌شود.

تجلیل از 13 واحد نمونه استاندارد در سالجاری

علایی با گرامیداشت هفته استاندارد و تبریک به 13 واحد برگزیده استاندارد به همراه هفت مدیر کنترل کیفی نمونه گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا برگزاری مراسم تجلیل از این واحدها انجام نشد ولی بنده با حضور در این 13 واحد تولیدی نمونه سعی کردم تا تندیس و هدایای آنها را تقدیم کنم.

وی با نام بردن از تعدادی از واحدهای برگزیده استاندارد تصریح کرد: پاک آب سبلان، سیمان اردبیل، آرتاپلاست، آرتاویل تایر، طنین پیک سبلان، مشکین لبن و ... از جمله واحدهای نمونه استان در بخش استاندار بوده که همواره سعی کردند بیشترین همکاری و همراهی را با اداره کل استاندارد داشته باشند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: هرچند امسال واحد ملی و برگزیده از بین واحدهای تولیدی استان را نداشتیم اما سعی‌مان بر این بوده تا به صورت مستمر در خدمت واحدهای تولیدی و صنعتگران باشیم.

علایی به تدوین 967 استاندارد ملی در کشور اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل 30 برنامه برای تدوین استاندارد ابلاغ شده که در 6 ماهه امسال نیمی از استانداردها تدوین و تعریف شده است.

انتهی پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندارد اجباری ماسك پله برقی تجهیزات آزمایشگاهی اداره کل استاندارد تدوین استاندارد واحدهای تولیدی گواهی ایمنی واحد تولیدی سعی مان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی موجود اقدام کنند.

به گفته او، در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان ، زمینه‌های شناسایی ، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.

علایی گفت: پارسال از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو