Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رسانه های فرانسوی زبان امروز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام لغو تحریم های تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل، نوشت: در ماه اوت گذشته، تقلای ایالات متحده آمریکا در خصوص تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: تهران روز یکشنبه (۱۸ اکتبر/ ۲۷ مهر) اعلام کرد که ممنوعیت فروش سلاح و تجهیزات سنگین نظامی، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، به عنوان دستاورد مهم توافق هسته ای (برجام)، پایان یافته است.

این رسانه فرانسوی در ادامه همچنین از تمایل مسکو و پکن برای توسعه همکاری های نظامی با تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد:  از امروز، همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌­های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

نشریه فرانسوی لوموند نیز نوشت: طبق توافق هسته ای بین المللی ایران (برجام) تحریم منع فروش سلاح و تجهیزات سنگین نظامی به تهران، امروز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) لغو شد.

این نشریه فرانسوی با اشاه به بیانیه وزارت امور خارجه ایران بیان کرد: بنابراین، از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌­تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً براساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند.

لوموند خاطرنشان کرد: مسکو در ماه سپتامبر از تمایل خود به توسعه همکاری های نظامی با ایران پس از رفع تحریم تسلیحاتی خبر داد و چین نیز اعلام کرد قصد دارد پس از ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به ایران سلاح بفروشد.

این نشریه فرانسوی با اشاره به بیانیه منتشر شده وزارت امور خارجه تاکید کرد: «جمهوری اسلامی همچنین می تواند بر مبنای سیاست­‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند»

لوموند ادامه داد: در ماه اوت گذشته، تلاش ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و بازگرداندن تحریم های بین المللی ضد ایرانی که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ لغو شده بودند، ناکام ماند.

این نشریه فرانسوی افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مه ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از از توافق هسته ای ایران ۲۰۱۵  (برجام)  خارج شد.

لوموند یادآور شد: دونالد ترامپ در مقابل دیگر کشورهای عضو این توافق با ایران (آلمان، چین، فرانسه، انگلیس و روسیه) ادعا می کند که متن توافق هسته ای ایران تضمین های کافی برای جلوگیری از دستیابی تهران به بمب اتمی را ارائه نمی دهد. این ادعا اما مورد توافق هیچ یک از این پنج کشور امضا کننده برجام نیست و همه آنها سعی بر حفظ این توافق بین المللی و بهره مندی از فایده ها و امتیازهای آن دارند.

همچنین روزنامه فرانسوی زبان لالیبر بلژیک با اعلام پایان تحریم های تسلیحاتی ایران تصریح کرد: ترامپ پس از خروج از برجام، تمام تحریم های ضد ایرانی را که واشنگتن خود در توافق وین درباره لغو آن ها موافقت کرده بود؛ در قالب سیاستی با عنوان فشار حدکثری علیه ایران، دوباره احیا و حتی تشدید کرد و ایران را از مزایای مورد انتظار در توافق وین محروم ساخت.

به نوشته لالیبر بلژیک؛ ایران همیشه اعلام کرده که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست؛ توافق نامه وین، لغو تحریم های بین المللی را که اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار داده بود در ازای تضمین های تأیید شده از سوی سازمان ملل متحد در ارتباط با ماهیت صرفا صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران پیش بینی کرده است.

نشریه فرانسوی لوفیگارو نیز پایان تحریم های تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که موید توافق هسته ای ایران ۲۰۱۵ (برجام) است را رویدادی مهم توصیف کرد.

به گزارش تارنمای شبکه خبری «نیوز ۲۴» فرانسوی؛ مقامات ایرانی لغو تحریم تسلیحاتی را "روز شکست آمریکایی ها" خوانده و اعلام می دارند تحریم های "جنون آمیز" علیه این کشور شکست خورده است.

به نوشته «نیوز ۲۴» فرانسوی؛ تهران با بیان اینکه رفع محدودیت های ایران از سوی سازمان ملل در خصوص فروش سلاح، به معنای شکست بزرگ ایالات متحده است، افزود که تلاش های واشنگتن برای فروپاشی اقتصاد نظام جمهوری اسلامی بی نتیجه مانده است.

این رسانه به نقل از «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، لغو تحریم بین المللی ایران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) را "روز شکست آمریکا" توصیف کرد.

سرانجام به رغم تقلای فراوان دولتمردان کاخ سفید، موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران، امروز، ۲۷ مهرماه (۱۸ اکتبر) بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت فرا رسید؛ روزی که فارغ از دستاورد حقوقی آن برای ایران، از منظر سیاسی و در واپسین روزهای انتخاباتی آمریکا، می توان آن را ضربه کاری اقتدار ایران و برجام بر پیکر سیاست تحریمی کاخ سفید و فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران دانست.

برچسب‌ها برجام تحریم تسلیحاتی ایران دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا قطعنامه 2231 پروندهٔ خبری تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تحریم تسلیحاتی ایران دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا قطعنامه 2231 برجام تحریم تسلیحاتی ایران دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا قطعنامه 2231 اخبار کنکور تحریم های تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی ایران وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نشریه فرانسوی توافق هسته ای هسته ای ایران دونالد ترامپ ایالات متحده پایان تحریم بین المللی لغو تحریم ۱۸ اکتبر ۲۷ مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم