Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:47:38 GMT

واکنش هند به آماده باش ارتش چین

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۱۶۰۴

واکنش هند به آماده باش ارتش چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در میانه تنش‌های مرزی بین هند و چین و در فاصله چند روز بعد از درخواست «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین از نیروهای نظامی کشورش برای آمادگی جنگی، «آمیت شاه» وزیر امور داخلی هند روز شنبه گفت ارتش این کشور همیشه آماده نبرد است.

شاه در یک مصاحبه اعلام کرد هند هرگز حتی یک اینچ از قلمروی خود را به چین واگذار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هر ملتی همیشه آماده است. این هدف از حفظ ارتش‌هاست—پاسخ دادن به هر نوع تجاوز. من این صحبت‌ها را در اشاره به هیچ اظهارنظر خاصی نمی‌گویم، اما نیروهای دفاعی هند همیشه آماده هستند.

به گزارش وبگاه خبری «اسکرول»، او در ادامه گفت که کانال‌های ارتباطی بین دو کشور (چین و هند) باز است. وزیر داخلی هند افزود: به نظرم مناسب نیست به عنوان وزیر داخلی اظهارنظر کنم اما سخنان نخست‌وزیر «نارندا مودی» را تکرار می‌کنم. ما آماده هستیم و هیچ کس نمی‌تواند حتی یک اینچ از خاک ما را بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا هند باید سیاست خود در قبال تایوان و تبت را به عنوان پاسخ متقابل به چین تغییر دهد، گفت نمی‌تواند در این خصوص صحبت کند و افزود: وزیر دفاع و وزیر خارجه موضع هند را در صحن پارلمان اعلام کردند. فکر می‌کنم کفایت می‌کند. گفت‌وگوها با چین در جریان است.

این مقام هندی در ادامه مدعی شد جهان می‌داند که اهداف هند خوب و جدی است و این کشور از حمایت اکثر کشورهای جهان برخوردار است.

پیشتر رئیس‌جمهور چین در بازدید از یک پایگاه نظامی در استان جنوبی «گوانگ‌دونگ» از نظامیان این کشور خواست تمام انرژی و فکر خود را به آمادگی برای جنگ اختصاص دهند.

هند و چین ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) جدیدترین دور مذاکرات دیپلماتیک و نظامی دوجانبه را در تلاش برای کاستن از تنش‌های مرزی برگزار کردند.

اخیراً درگیری‌های مرزی بین چین و هند در خط کنترل مرزی در شرق منطقه لداخ روابط دو کشور را به تیرگی کشاند و به شدیدترین نزاع بین دو کشور در حدود ۵۰ سال اخیر تبدیل شد. در این درگیری‌ها، ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: هند چین تنش مرزی آمادگی نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، آنکارا در قبال فلسطین از بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ و راه حل دو دولتی حمایت می‌کند و آماده ایفای نقش به عنوان ضامن برای فلسطین است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (شنبه) ادعا کرد: چنانچه آنکارا به عنوان یک ضامن برای فلسطین عمل کند اسرائیل احساس آسودگی بیشتری خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای هاکان فیدان اظهار کرد: «ما حامی بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ و راه‌حل دو دولتی هستیم. ترکیه آماده است تا به عنوان یک ضامن عمل کند. ما از همان ابتدا در این باره حرف زده‌ایم. در صورت ضمانت کردن ترکیه، هم اسرائیل و هم فلسطین احساس آسودگی خواهند داشت.»

فیدان یک هفته پیش با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سامح شکری، وزیر خارجه مصر که به ترکیه سفر کرده بودند دیدار کرد.

پیشتر یک رسانه عربی با اشاره به سفر هنیه به ترکیه گزارش داد آنکارا در تلاش است میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کند و جای مصر و قطر را بگیرد.

کانال وساطت ترکیه به‌طور مستقیم تحت اشراف و نظارت رجب طیب اردوغان خواهد بود و او از طریق روابط خود تلاش خواهد کرد که به توافقی نهایی برای پایان دادن به جنگ غزه دست یابد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب