Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:41:29 GMT

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۰۱۷

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟

ضخامت فرش ماشینی یکی از مواردی است که برای برخی افراد به عنوان مهم ترین ملاک محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مرداس، ضخامت فرش به مواردی چون شانه،‌ تراکم و جنس الیاف بستگی دارد به طور مثال منظور از تراکم فرش ماشینی؛ دو برابر تعداد گره هایی است که در یک متر از طول فرش وجود دارد، یعنی در هر متر از طول فرش با تراکم ۲۵۵۰، تعدادی معادل ۱۳۵۰ گره وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرش هایی که شانه بیشتری دارند نازک تر از فرش های دیگر هستند یعنی فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه به ترتیب ضخامتی به انداز۶ تا ۸ میلی متر دارند که از این فرش ها بیشتر برای زیبایی دکوراسیون استفاده می شود اما فرش های ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه دارای ضخامت ۷ تا ۹ میلی متر هستند که جزء فرش های ضخیم محسوب می شوند.

اگر می خواهید بدانید که فرش نازک بهتر است یا فرش ضخیم؟ باید گفت که پاسخ این سوال بستگی به مکانی که می خواهید از فرش استفاده کنید دارد. به عنوان مثال فرشی که قرار است برای نشستن و رفت و آمد انتخاب شود هر چه ضخیم تر باشد بهتر است زیرا طول عمر بیشتری خواهد داشت.

ضخامت فرش کم در کجا استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم فرش هایی که ضخامت کمتری دارند، معمولا نرم و بسیار لطیف هستند اما افرادی که زیبایی فرش در اولویت اول آنها قرار دارد و بیشتر از مبل استفاده می کنند بهتر است که فرش ۱۵۰۰ شانه یا فرش ۱۲۰۰ شانه خریداری نمایند زیرا این فرش ها به دلیل تراکم بسیار بالایی که دارند بسیار ریزبافت می باشند و این ریزبافت بودن زیبایی آنها را دو چندان کرده است.

فرش های نازک که همان فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه هستند برای دکوراسیون های لوکس و خاص استفاده می شود و برای زیر پا انداختن مناسب نیستند پس بهتر است از این فرش ها برای پهن کردن در قسمت پذیرایی استفاده کنید.

فرش ضخیم بهتر است در کجا استفاده شود؟

اگر آن دسته از افراد هستید که نشستن روی زمین را به روی مبل ترجیح می دهید، بهتر است از فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند، استفاده کنید. از فرش های ضخیم می توان برای اکثر قسمت های خانه مانند اتاق خواب،‌ پذیرایی، ‌نشیمن،‌ اتاق کودک، آشپزخانه استفاده کرد. از نمونه مدل های ضخامت فرش بالا می توان به فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه اشاره کرد.

در ادامه به برخی از ویژگی فرش های نازم و ضخیم اشاره کرده ایم:

. ویژگی فرش های نازک :

۱) زیبایی و درخشندگی طرح و نقش این در ضخامت فرش کم قابل مقایسه با دیگر فرش های ماشینی نیست.

۲) به دلیل فشردگی و تراکم بالای فرش از الیاف بسیار نازک و ظریف استفاده می شود.

۳) این نوع فرش ها بیشتر مناسب فضاهای لوکس و مجلل می باشند و همانند فرش های دستباف جلوه و زیبایی خاصی دارند.

۴) خاص ترین ویژگی فرش نازک (۱۲۰۰،۱۵۰۰) شانه، تراکم بالای فرش است که از ورود گرد و غبار و هر نوع چیز دیگری به داخل فرش جلوگیری می کند.

ویژگی فرش های ضخیم :

۱) فرش هایی که داری ضخامت بیشتری می باشند مورد پسند افرادی است که در خانه خود، نشستن بر روی زمین را بیشتر از نشستن روی مبل می پسندند.

۲) قیمت فرش‌های ۷۰۰ شانه واقعی نسبت به فرش‌های با تعداد شانه و تراکم بالا بسیار مناسب تر است.

۳) به دلیل کم بودن تعداد شانه و تراکم در فرش های (۷۰۰،۱۰۰۰) شانه دوام و استحکام این نوع فرش ها زیاد است.

۴) فرش های ضخیم ضخامت و مقاومت بالای داشته و به لحاظ  توانایی مناسبی در برابر پاخوردگی و فشار و سایش دارند و مناسب مکان های پر رفت و آمد و شلوغ هستند.

فروشگاه آنلاین فرش مرداس، عرضه کننده انواع فرش های ماشینی و به روز است که شما می توانید برای مشاهده انواع فرش های ماشینی با ضخامت های متنوع و اطلاع از قیمت فرش های ماشینی به سایت مرداس مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرش 1000شانه فرش فرش های ماشینی استفاده می شود فرش هایی ویژگی فرش فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در اختیار زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: ما در قانون برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که بالغ بر 300 هزار هکتار به زمین های قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر و روستاها اضافه کند که باعث افزایش افقی زیست بوم شهری و روستایی می شود و این بند از برنامه هفتم توسعه عملا در راستای هدف قانون جهش تولید مسکن هست که زمین را در اختیار مردم قرار می دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در دو قانون بالادستی کشور یعنی قانون برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور و هم قانون جهش تولید مسکن شرایط عرضه زمین به مردم توسط دولت را فراهم کردیم تا دولت، زمین را یک عامل اصلی در قیمت مسکن است بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و در کنار آن بانکها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند. هر میزان دولت در زمینه عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم جلو برود؛ مشارکت مردم در ساخت مسکن افزایش خواهد یافت.

زنگنه تصریح کرد: برخی بانک ها امسال به وظایف خود عمل کردند و بعضی از بانکها نیز تخطی های جدی از قانون داشتند. ما می توانیم به منابع مالی دیگر هم فکر کنیم که در قانون تامین مالی که اخیرا شورای نگهبان هم تصویب کرد و ابلاغ می شود مقداری مباحث را گذاشتیم و همچنین صندوق مسکن می تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات تاکید کرد: قطعا افرادی که قدرت دریافت تسهیلات 400 میلیونی یا یک میلیاردی را ندارد با بالا رفتن قیمت مسکن دچار مشکل می شوند. اما این افراد می توانند در صندوق های سرمایه گذاری مسکن به میزان سرمایه ای که دارند در ساخت مسکن و متراژ سهیم شوند که این برای آنها ارزش افزوده دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلات ساخت مسکن را تقویت کند که آنها توان وام دهی شان افزایش پیدا کند و هم منابع تامین مالی را برایشان فراهم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • رقابت گواردیولا، آرتتا و شان دایچ بر سر کسب عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند