Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شرکت صنعت آفرین اسپرلوس مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این شرکت موفق به تولید محصولات صنعتی با استفاده از فرآوری ضایعات درخت نخل شده است.

علی بوعذار، مدیر شرکت «صنعت آفرین اسپرلوس» مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص تولید محصولات صنعتی با استفاده از فرآوری ضایعات درخت نخل گفت: محصولات این شرکت از ضایعات مستقیم درخت نخل تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوعذار اضافه کرد: تاکنون محصولاتی همچون پالت‌های سقف کاذب، دستگیره‌های درب، قطعات صنعتی و... در این شرکت تولید شده و تمامی مراحل پژوهشی و آزمون آن موفق بوده است. این طرح در راستای استفاده از ضایعات درخت نخل انجام شده و این ضایعات شامل سعف، کرب، عثگ و... است که پس از تبدیل به مواد اولیه می‌تواند به محصولاتی در حوزه ساخت و ساز، قطعات صنعتی، کشاورزی و ... تبدیل شود.
مدیر شرکت صنعت آفرین اسپرلوس مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در این زمینه، به زودی، کارگاه تولید دستگیره کمد‌های دیواری و کابینت با استفاده از ضایعات نخیلات توسط شرکت صنعت آفرین اسپرلوس در شهرستان اهواز راه اندازی می‌شود.
وی اظهار کرد: طرح اولیه تولید محصولات صنعتی از ضایعات درخت نخل سال ۱۳۹۵ با راهنمایی برخی اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز اجرا شد. در این دانشگاه نخل‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از ضایعات آن‌ها استفاده کرد که خوشبختانه پس از آزمون و خطا‌های بسیار، توانستیم به نتیجه دلخواه برسیم. وجود نخلستان‌های وسیع در استان خوزستان و شهر اهواز می‌تواند در رونق صنعت فرآوری ضایعات از این درخت تاثیر بسزایی داشته باشد که امیدواریم این طرح هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز دستاورد دانشگاهی واحد فناور مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز تولید محصولات صنعتی مستقر در مرکز رشد ضایعات درخت نخل فرآوری ضایعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: بدنبال شکایت این اداره و در پی اخطار مکرر به یکی از واحدهای غیر مجاز جمع آوری ضایعات در شهر خواف و توجه نداشتن به اخطارها و رفع نواقص لازم متصدی این واحد همزمان با هفته زمین پاک ( هفته اول اردیبهشت) با حکم دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شد.    سعید شفیعیان افزود: اداره حفاظت محیط زیست خواف ضمن اخطار به واحدهای غیر مجاز جمع آوری پسماند از آنها برای رفع نواقص تعهد می گیرد ولی برخی از این واحدها نسبت به اجرای تعهد کوتاهی می کنند   وی ادامه داد: به این منظور شکایتی از یک واحد جمع آوری پسماند این شهرستان در مرجع قضایی ارایه و متصدی با رای قاضی به رفع نواقص و تحمل حبس محکوم شد.   شفیعیان اظهار کرد: با عنایت به تعریف واحدهای جمع آوری ضایعات در ردیف ۲۴ آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، دستگاههای ذیل این آیین نامه باید در جهت ساماندهی این مشاغل طبق درخواست و انتظارات مردمی فعال تر عمل کنند.   خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.   عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.      

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد