Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علی اخوان بهبهانی معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا مردم گمان می‌کنند که بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه خوبی نیست و همچنان ترجیح می‌دهند که در سازمان تامین اجتماعی بیمه شوند، اظهار کرد: در این مورد دو مسئله مهم مطرح است، مسئله اول این است که بیمه صندوق اجتماعی یک بیمه اختیاری است درحالی که بیمه تامین اجتماعی نوعی بیمه اجباری است؛ و در بیمه تامین اجتماعی بیمه شده باید ۷ درصد از حقوق و دستمزد خود و کارفرما نیز ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند (که در سال جاری ۱۸۰۰۰۰۰ تومان است و با سایر عوامل نزدیک ۲۸۰۰۰۰۰ تومان می‌شود) درحالی که درصندوق بیمه اجتماعی فرد تنها ۷، ۵ درصد حق بیمه و ۱۰ درصد مابقی نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی بیان کرد: برخلاف تامین اجتماعی که کف پرداختی آن باید حداقل حقوق باشد که سالانه مشخص می‌شود کف حق بیمه صندوق روستاییان و عشایر ماهانه ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است که تقریبا یک پنجم حداقل حقوق و دستمزد است. بر این اساس حق بیمه این صندوق در بالاترین سطح یک دهم حق بیمه تامین اجتماعی در پایین‌ترین سطح است.

وی درباره بحث خدمات درمانی درصندوق نیز گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تعهدات کوتاه مدت درمانی ندارد و درمان روستاییان از طرف سازمان بیمه سلامت تامین می‌شود و بیمه‌شدگان از طریق نظام ارجاع می‌توانند این خدمات را دریافت کنند.

اخوان بهبهانی با اشاره به برخی از مشکلات ارائه شده دفترچه سلامت روستاییان، ادامه داد: در این مورد باید متولیان این دفترچه و سازمان بیمه سلامت پاسخ دهند و اگر امکان صدور دفترچه برای صندوق فراهم شود و بودجه آن نیز تامین شود این خدمت را نیز ارائه خواهیم داد.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی گفت: خدمات مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت خدماتی است که صندوق ارائه می‌دهد. توجه کنید که درخدمات از کارافتادگی‌ای که صندوق ارائه می‌دهد بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و بیمه تامین اجتماعی تفاوتی وجود ندارد، حتی کمیسیون پزشکی صندوق نیز در سازمان تامین اجتماعی تشکیل می‌شود و به معنای دیگر بررسی پرونده ازکار افتادگی افراد در سازمان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی  میزان سنوات صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان را نسبت به سایر بیمه‌ها کمتر دانست و ادامه داد: به معنای دیگر فرد با داشتن ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه و با شرط داشتن ۶۵ سال سن می‌تواند با معادل ۲۰ روز حقوق مستمری، بازنشسته شود درحالی که در سایر بیمه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

اخوان بهبهانی درباره امکان پرداخت و دریافت مستمری بیشتر نیز تصریح کرد: تا پیش از این، چنین امکانی در صندوق وجود نداشت، اما با تمهیداتی صورت گرفت از چندماه آینده این امکان در صندوق به وجود خواهد آمد تا فرد بتواند بالاتر از میزان تعهدی دولت پرداخت و درزمان بازنشستگی نیز مستمری بیشتری دریافت کند.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی برخی از حواشی مطرح شده درخصوص صندوق بیمه اجتماعی، مانند؛ «صندوق ورودی دارد، اما خروجی ندارد» و از این قبیل را نوعی جفای لفظی درحق صندوق دانست و بیان کرد: همانطور که اطلاع دارید کف بیمه‌پردازی در صندوق ۱۵ سال است و با توجه به آنکه صندوق درسال ۱۳۸۴ تاسیس شده است درواقع امسال شاهد آغاز بازنشستگی برخی بیمه‌شدگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستیم و در سال جاری حدود ۵۲ هزار نفر بازنشسته شده‌اند و حدود ۶۴ هزار خانواده نیز از مستمری فوت سرپرست خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه درخصوص بیمه روستاییان فرهنگسازی و تبلیغ مناسبی نشده است، گفت: این مورد شاید به دلیل برخی از وعده‌های غیرعملی است که به آن‌ها داده شده است، وعده‌هایی که مبتنی برقانون نبودند.

اخوان بهبهانی درباره گله برخی از روستاییان مبنی بر عدم امکان عضویت در بیمه پس از سن ۵۰ سالگی نیز خاطرنشان کرد: این مورد قانون مصوب دولت است و هر زمان که قانون تغییر کند ما نیز طبق آن عمل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

علت توقف انتقال سابقه صندوق بیمه روستاییان به تأمین اجتماعی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه روستاییان و عشایر بیمه شدگان روستایی معاون بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر اجتماعی کشاورزان حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهیر کاظمی سه شنبه شب در نشست با فرماندار تنگستان و دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان عنوان داشت: در کشور ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر عضو و هزار نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در تنگستان ۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور هستند که ۷۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق یکی از اصلی ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: خدماتی که در این صندوق می‌شود بعد از صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است در واقع دومین صندوق بیمه اجتماعی است.

وی با اشاره اینکه کشاورزان که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند، بیان کرد: در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود تنها یک سوم آن توسط بیمه شدگان یا هدف که، کشاورزان، روستاییان و عشایر است پرداخت می‌شود.

کاظمی افزود: ۲۴۰ رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم داشته باشند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد: نگاه صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نمی‌باشد بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌باشد

وی ادامه داد: شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر میانگین سنی آنها ۱۸ تا ۵۰ سال است و زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال نمی‌توانند عضو صندوق شوند یک فرصت خوبی با پرداخت ۶۵ سال حق بیمه و ۶۵ سال سن بازنشسته و مستمری دریافت می‌کنند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات خوبی و جهت فرزند آوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه نمودن رایگان مادران سه فرزندی می‌باشد که در استان بوشهر ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر یاد آور شد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای تنگستان در جهت اطلاع رسانی دقیق، همکاری لازم را با صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص خدمات داشته باشند.

کد خبر 6087155

دیگر خبرها

  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود