Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:35:19 GMT

آژیر قرمز کرونا در گناباد به صدا در آمد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۴۷۵۵

آژیر قرمز کرونا در گناباد به صدا در آمد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا در این آیین برای افزایش هوشیاری مردم نسبت به رعایت پروتکهای بهداشتی و اعلام وضعیت خطر شیوع ویروس همه گیر کرونا خودروهای امدادی، آمبولانسها و خودروهای راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی شهرستان گناباد با به صدا در آوردن آژیرهای خود در خیابانها به راه افتادند.

دکتر جواد باذلی هم در حاشیه آیین زنگ خطر اعلام وضعیت قرمز کرونا در گناباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در شهرستان گناباد و بجستان به تبع سایر نقاط کشور شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا هستیم و تنها طی یک روز گذشته با بستری ۲۱ بیمار در بیمارستان علامه بهلول گنابادی رکوردی در هشت ماه گذشته از نظر بستری این بیماران به ثبت رسید به طوری که ظرفیت تختهای بستری کرونایی و مراقبتهای ویژه بیمارستان علامه بهلول گنابادی به حد اشباع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۳۰ آزمایش مثبت کرونا طی یک روز قبل در گناباد ثبت شد و تعداد موارد ابتلا و فوت ناشی از این بیماری در حال افزایش است و هم اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند و با فوت چهار تن دیگر تعداد فوتی بیماران کرونایی در این شهرستان به ۹۰ تن رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه ۲۵ تا ۳۰ آزمایش مثبت کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان ثبت می‌شود و  افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده است و باید آمادگی برای شرایط بحرانی احتمالی داشته باشیم.

باذلی علت افزایش تعداد موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در این شهرستانها را  رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی از جمله کاهش میزان استفاده از ماسک توسط مردم، بازگشایی مدارس و رفت و آمدهای غیر ضروری و برگزاری آیین ها و رفت و آمدهای غیر ضروری ذکر کرد.

او تاکید کرد: مردم با داشتن مسوولیت شرعی و اخلاقی باید بیشتر خود را مکلف به رعایت پروتکلها بدانند و با پوشش ماسک و ضد عفونی کردن دستها و پرهیز از هر گونه مراوده اجتماعی و سفرهای غیر ضروری برای کاهش تبعات این بیماری تلاش کنند.

هم اکنون سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(شنبه)اعلام کرد: تاکنون ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵۳ تن از بیماران کرونایی طی۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۰ هزار و ۱۲۳ تن رسیده است.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا گناباد بیماری بجستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گناباد بیماری بجستان ویروس کرونا گناباد بیماری بجستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد