Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امیرعطاالله جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وقف را عامل اثرگذار در پیشبرد جامعه دانست و گفت: وقف یکی از امور خیری است که همواره بر اساس نیازهای روز انجام و موجب شده تا در طول زمان خیرات و برکات آن به عموم مردم برسد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، اظهار داشت: امروز نیز با تغییر شرایط و نیازهای جامعه، موقوفه های جدید باید در راستای رفع این نیازها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وقف را خیر مستمر دانست و گفت: تا وقتی که مورد وقف وجود دارد، خیرات و برکات آن وقف علاوه بر جامعه شامل شخص واقف نیز می شود و این صدقه جاریه در طول زمان نیز منشاء خدمات بسیار است.

جباری ضمن درخواست از خیّران استان برای باز نگهداشتن راه وقف افزود: وقف نیاز نیست که مورد بسیار بزرگی باشد بلکه می توان با اندک کمک هایی که انجام می دهیم، سنگ بنایی را بگذاریم که خیران دیگر نیز با ورود به آن موضوع، یک جریان مهم در استان و کشور ایجاد شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، ادامه داد: حمایت از طرح های علمی، کمک به دانشجویان و طلبه های مستعد و نیازمند، حمایت از ساخت زیرساخت های علمی و آموزشی مانند دانشگاه،‌آزمایشگاه و کتابخانه از جمله اموری است که با توجه به نیاز کنونی کشور و استان،‌ضروری است تا مورد توجه واقفان قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه اقامه عزاداری اباعبدالله(ع) بیشترین حجم موقوفات قم است گفت: سه هزار بسته معیشتی در قالب طرح مواصات میان نیازمندان استان توسط اوقف توزیع شد که بخشی از این کمک ها از محل موقوفات بود.

جباری با بیان اینکه حساسیت فراوان در اوقاف و امور خیریه وجود دارد تا موقوفات در محل تعیین شده واقف هزینه شود، ادامه داد: این موضوع موجب شده است تا جای خالی برخی امور از جمله موقوفاتی در حمایت از صندوق های خیریه در میان موقوفات احساس شود.

از 24 مهرماه تا سوم آبان ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام دهه وقف نامگذاری شده است./

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم وقف سازمان اوقاف و امور خیریه قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم وقف اخبار کنکور اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی