Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:49:44 GMT

هشتمین وقف امسال در مهاباد ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۵۳۲۱

هشتمین وقف امسال در مهاباد ثبت شد

سیدحسین مقتدر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با بیان اینکه هشتمین وقف سال جاری در مهاباد به ثبت رسید، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: این موقوفه که زمین مسکونی است در روستای "کیک آباد" از توابع بخش مرکزی مهاباد قرار دارد و توسط خیر نیک‌اندیش "بایزید حسن‌پور" وقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدر افزود: این خانه ۴۲۴ متر مربع مساحت و بیش از ۲.۵ میلیارد ریال ارزش دارد که به نیت خانه عالم این روستا وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با بیان اینکه با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات این شهرستان به ۵۰۸ فقره رسید، اضافه کرد: ارزش کل موقوفاتی که امسال به ثبت رسیده به ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید

روستاییان مهاباد هفت ملک را وقف کردند

خیران مهابادی بیش از ۹ میلیارد ریال وقف کردند

او با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیاز‌های روز جامعه باشد، زیرا روز به روز جامعه با نیاز‌های مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیاز‌ها وقف‌های جدیدی انجام شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد ادامه داد: این سازمان به دنبال رفع نیاز‌های روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.

نخستین وقف سال ۱۳۹۹ آذربایجان‌غربی نیز به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در یکی از روستا‌های بخش خلیفان مهاباد به نیت احداث مسجد حضرت خدیجه (س) از طرف خیر نیک‌اندیش «قادر شباب» در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شد.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیاز‌های مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف، در پرداخت زکات نیز همواره از شهرستان‌های پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقف جدید اوقاف و امور خیریه احکام شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین دوره توانمندسازی و هم‌افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و دکتر لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری به روایت تحول و حرکت نیروی دریایی و تبدیل شدن آن به یک نیروی راهبردی اشاره کرد و در ادامه ضمن بیان بخش‌هایی از اقدامات انجام گرفته در نیروی دریایی در راستای توسعه دریا محور کشور، به پرسش‌های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ داد.

در این دوره که بیش از ۶۰ نفر از مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند، شرکت کنندگان ضمن آشنایی با امکانات آموزشی و فرهنگی دافوس ارتش، از موزه جنگ این دانشگاه نیز بازدید کردند.

کد خبر 6089624 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت