Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:01:08 GMT

رفع سلب صلاحیت ۴۴ معدن طی ۲سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۵۸۸۶

رفع سلب صلاحیت ۴۴ معدن طی ۲سال گذشته

عضو کارگروه تخصصی شورای عالی معادن با بیان اینکه لازم است تا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها با انجام تعاملات و پیگیری‌های لازم، نسبت به پیشگیری از سلب صلاحیت معادن هوشیار باشند، از بازگشایی ۴۴ معدن که طی دو سال گذشته سلب صلاحیت شده بودند، خبر داد.

سجاد غرقی- نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران و عضو کارگروه تخصصی شورای عالی معادن - ضمن تاکید بر اینکه تلاش برای رفع سلب صلاحیت و بازگشایی دوباره معادن، باید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد، در این رابطه توضیح داد: پس از سلب صلاحیت از یک معدن به دلایلی همچون عدم فعال‌سازی معادن، تخلفات  یا پرداخت نشدن حقوق دولتی، این امکان برای بهره‌برداران وجود دارد که با رفع موانع نسبت به بازگشایی دوباره آن درخواست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا سه ماه نخست سال جاری، ۲۴۰ معدن سلب صلاحیت شده که ۴۴ معدن نیز با رفع سلب صلاحیت، مجددا به چرخه تولید بازگشته‌اند.

عضو کارگروه تخصصی شورای عالی معادن ضمن اشاره به اینکه در درخواست رفع سلب صلاحیت از معادن، استان آذربایجان شرقی در این مدت رکورددار بوده است، گفت: از ۱۲ درخواست ثبت شده این استان، با رفع سلب ۹ معدن موافقت گردید. فارس، سمنان و تهران دیگر استان‌هایی بودند که با وجود تعداد کم پرونده‌های سلب صلاحیت، هرکدام نسبت به رفع سلب صلاحیت چهار معدن اقدام کردند.

این عضو کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان این که کارگروه‌های تعامل استانی و همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها می‌توانند در رفع سلب صلاحیت و بازگشایی دوباره معادن نقش فعالی داشته باشند، اظهار کرد: باید ضمن رعایت قانون و مقررات و پرداخت به موقع حقوق دولتی، موانع و مشکلات پیش‌روی معادن نیز درک شده و برای حل مشکلات آن‌ها راهکارهایی اندیشیده شود. همچنین می‌توان مشوق‌هایی برای استان‌ها در جهت فعال‌سازی مجدد معادن درنظر گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معدن و صنایع معدنی معدن طرح احیا فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس عضو کارگروه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشور‌ها منتشر کرد!
 

دیگر خبرها

  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد