Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد ترکیه برآوردهای خود از میزان ذخایر میدان گازی در دریای سیاه را افزایش و به 405 میلیارد متر مکعب رسانده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، رجب طیب اردوغان در ماه آگوست اعلام کرده بود که این میدان گازی در دریای سیاه 320 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دارد و به عنوان بزرگ ترین کشف گازی ترکیه از آن نام برده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میدان گازی را کشتی حفاری فاتح در 100 مایل دریایی سواحل شمالی ترکیه کشف کرده است. پیش از این هم تحلیلگران گفته بودند میزان ذخایر این میدان بسیار بالاست و می‌تواند بزرگ ترین کشف گازی سال 2020 باشد.

اردوغان گفته است که کار بر روی این میدان بعد از رسیدن به عمق 4775 متر کامل می شود.

ترکیه یک کشتی حفاری دیگر هم با نام کانونی به این منطقه اعزام کرده است.

انتظار می رود از سال 2023 اولین تولید گاز از این میدان عملیاتی شود. یک منبع آگاه هم به رویترز گفته است پیش بینی می شود از سال 2025 سالانه 15 میلیارد متر مکعب گاز از این منطقه استخراج شود.

ترکیه از تامین کنندگان گاز مصرفی این کشور خواسته است برای ادامه قراردادهای خود در طولانی مدت ارقامی رقابت‌پذیر و منعطف را ارائه کنند. این کشور قصد دارد قرادادهای واردات 16 میلیارد متر مکعب در سال گاز را دوباره تمدید کند.

بیش از یک چهارم قراردادهای گازی ترکیه امسال به اتمام می رسد. از جمله قرادادهای واردات گاز از خط لوله گازپروم روسیه و سوکار آذربایجان و نیز ال ان جی از نیجریه.

ترکیه در مدیترانه هم به دنبال استخراج منابع هیدروکربنی است اما در مناطق مورد مناقشه با یونان و قبرس.

برچسب هااکتشاف گاز در دریای سیاه ترکیه حفاری ترکیه در مدیترانه رجب طیب اردوغان قبرس یونان (کشور یونان)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکتشاف گاز در دریای سیاه ترکیه حفاری ترکیه در مدیترانه رجب طیب اردوغان قبرس یونان کشور یونان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میلیارد متر مکعب دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کوثر گچساران پر شد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر حجم ذخیره سد چمشیر ۲۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم نیز یک میلیون متر مکعب افزایش داشته و هم اکنون میزان ذخیره سد چمشیر به بیش از ۷۳۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم به ۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: سد کوثر نیز ۱۴ فرودین ماه امسال سرریز آن شروع شد که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های اخیر قبل از آغاز بارش‌ها، مجدد خروجی کوثر را ۶۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم که بتواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل کند.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون سد کوثر با ۱۰۲ مترمکعب برثانیه در حال رهاسازی آب است، ابراز کرد: حجم سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که  آب ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل مردم ۲۰ شهر و دو هزار روستا در استان‌های مختلف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد شاه قاسم یاسوج ۱۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد که در بارش اخیر حدود یک میلیون متر مکعب وارد مخزن شد و اکنون تا سرسریز شدن یک میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

مصلح با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سامانه اخیر طبق اطلاعات ایستگاه باران‌سنجی طسوج، در بالادست سد کوثر و به میزان ۱۲۷ میلیمتر بوده است، افزود: همچنین بیشترین بارش ثبت شده در سال آبی جاری در ایستگاه طسوج شهرستان چرام به وقوع پیوسته که به میزان ۱۴۳۶ میلیمتر بوده است.

وی این را هم گفت که میانگین بارش استان هم‌اکنون به بیش از ۷۰۳ میلیمتر رسیده که نسبت به دراز مدت بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است

دیگر خبرها

  • ماجرای «میدان گازی آرش» در آستانه پیچیدگی؛ چه باید بکنیم؟
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • سد کوثر گچساران پر شد