Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه به مناسبت دهه وقف در جلسه شورای اداری اوقاف استان، افزود: در دیداری که با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داشتم آقای «خاموشی» برای کمک به چالش‌های نظام به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی اعلام آمادگی کرد.

او کمک اوقاف در رفع بسیاری از مشکلات استان کرمانشاه به ویژه بیکاری را موثر دانست و گفت: از اداره کل اوقاف استان کرمانشاه انتظار داریم که سهم قابل توجهی از بیکاران استان را صاحب شغل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با بیان اینکه در دوران مدیریت جدید اوقاف استان، شاهد شکوفایی و کارآمدی خوبی بوده‌ایم اظهار کرد: اوقاف برای کمک به حل مشکلات و آسیب‌های کنونی نیازمند نوآوری است زیرا مشکلات متعدد کنونی در قالب وقف‌های گذشته قابل رفع نیست.

بازوند با بیان اینکه باید موقوفات جدید به سمت حل مشکلات استان از جمله در حوزه آسیب‌های اجتماعی هدایت شود، گفت: اگر اوقاف در این زمینه وارد میدان شود بسیاری از گرفتاری‌ها حل می‌شود.

خدمات اوقاف در دوران کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم در این نشست با بیان اینکه این استان ۶ اداره اوقاف در ۶ شهرستان و ۲ ناحیه در مرکز استان دارد، گفت: شهر کرمانشاه از جمله شهرهای وقفی کشور است و موقوفه های بزرگ و متعددی دارد از جمله موقوفه شاخص مرحوم آیت‌الله کرکوکی در محله شاطرآباد و جعفرآباد با حدود ۲۳ هزار رقبه، دارد.

حجت الاسلام «محمّد صالحی» به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران و شیوع ویروس کرونا هم اشاره کرد و افزود: این وضعیت امسال منجر به مشکلات اقتصادی متعددی برای شهروندان شده و اداره کل اوقاف نیز تمام تلاش خود را برای کمک به افراد نیازمند به کار گرفته است.

او عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون این اداره کل ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان و پنج هزار بسته بهداشتی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان بین محرومان استان توزیع کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین اهدای سه هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، احداث کارگاه تولید ماسک، کمک به سازمان زندان‌ها و کمیته امداد، راه‌اندازی کاروان‌های شادی در ایام رجب و شعبان در محلات کرمانشاه و توزیع پنج هزار جلد قرآن کریم را از دیگر اقدامات این اداره کل در هشت ماه اخیر عنوان کرد.

صالحی به راه‌اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی و تبدیل ۱۰ هکتار زمین دیم به باغات مثمر به کمک شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: در صورت موفقیت این اقدامات، برای توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

او از استاندار کرمانشاه تقاضا کرد که برای تبدیل کاربری اراضی موقوفه سطح شهر کرمانشاه مساعدت کند تا با تبدیل این اراضی به مراکز تجاری و خدماتی درآمد بیشتری برای اوقاف ایجاد و امکان خدمات رسانی بیشتر آن فراهم شود.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به این درخواست گفت: طرح جامع شهر کرمانشاه تا سه ماه دیگر در دستور کار مشاور قرار می‌گیرد و اداره کل اوقاف می‌تواند درخواست خود را به استانداری ارسال کند تا ما از مشاور بخواهیم دیدگاه‌های اوقاف در این طرح لحاظ شود؛ درباره سایر شهرهای استان نیز این موضوع را از طریق کمیسیون ماده ۵ پیگیری می‌کنیم.

در پایان این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یک جلد قران کریم و یک لوح تقدیر به استاندار کرمانشاه هدیه کرد و هوشنگ بازوند نیز با اهدای لوح تقدیر از عملکرد مدیرکل اوقاف استان تجلیل کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه هوشنگ بازوند بیکاری کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه هوشنگ بازوند بیکاری کرمانشاه سازمان اوقاف و امور خیریه هوشنگ بازوند بیکاری کرمانشاه اخبار کنکور اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اوقاف استان کل اوقاف اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل با اعلان خبر توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد، ضمن تاکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا بیان نمود در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.
محمد نژاد ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است.
وی اظهار کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنابر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
محمد نژاد ضمن تاکید برلزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد گفت: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ببینید | صف بیکاران در صحرا
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس