Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:21:19 GMT

نوازندگی و نویسندگی دوگانه شهرت عرفان روشندل

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۶۹۲۱

نوازندگی و نویسندگی دوگانه شهرت عرفان روشندل

به گزارش ایرنا، او که در زمان کودکی به علت یک بیماری بینایی خود را از دست داد با قبول محدودیت های جسمانی حصار تیرگی ها را در هم شکسته و خوب دیدن را در بلبشوی چراغ های دنیای امروز به هم سن و سال های خود می آموزد.

عرفان معتقد است که دنیا، تماشاگه راز است و راز را در پس دنیای تیرگی ها هم می توان با چشم بصیرت مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که در زمان حاضر دانشجوی رشته روانشناسی است، با نگاشتن هفت کتاب به رشته تحریر درآورده و فعالیت های گسترده در زمینه موسیقی ،شهره عام و خاص شده است.

داستان های کودکان و نوجوانان، دل نوشته های عرفان،ماجرای هیراد شهر نجات شاهزاده جلد یک،ماجرای هیراد شهر انتقام ارژنگ دیو جلد دوم از جمله کتاب های منتشر شده این نویسنده جوان است.

ابر کوچولو و ننه سرما،هفت خرس قهوه ای و همسایه پردرد سر از دیگر کتاب های اوست که به علت مشکلات مالی در انتظار انتشار است.

عرفان تاکنون حدود ۷۰ لوح تقدیر از امور فرهنگی دستگاه های اجرایی مختلف در استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس دریافت کرده است.

او در حالی که بیستمین بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته تجارب ارزشمندی چون نوازندگی در یکی از سخت ترین سازهای موسیقی یعنی ویولن،کسب رتبه اول موسسه قلمچی،همکاری در زمینه نویسندگی و صداپیشگی رادیو را کسب کرده است. 

نوازندگی از قلک تا ویولن

این جوان موفق می گوید: در سنین پیش از مدرسه به موسیقی علاقه داشتم تا جایی که قلک پر از سکه های  پول فلزی و ۲ چوب  نخستین ابزار نوازندگی من بود.

او می گوید: تابستانی که پایه اول راهنمایی را به پایان رساندم در جست و جوی راهی برای فراگیری یکی از ۲ ساز مورد علاقه ام یعنی پیانو و ویولن ،نخستین تکاپوهای خود را آغاز کردم.

عرفان افزود: تجهیزات مورد نیاز ساز پیانو گران قیمت بود و من توان خرید آن را نداشتم و ویولن را هم همه می گفتند چشم می خواهد.

شیروانی لک از اینکه مربیان حتی اجازه نمی دادند به صورت آزمایشی در یکی از دوره های آموزشی ساز ویولن حاضر شود دلگیر می شود اما هرگز برای یادگیری دلسرد نشد.

وی گفت:یکی از آشنایان پدرم به خانه مان آمد و مقدمات ویولن را به من آموزش داد.
اما روح جست وجوگر و خسته ناپذیر عرفان به اندک قانع نبود و برای یادگیری بیشتر راهی شهر شیراز می شود و او نزد استادی به نام کیوان محمدپور ساز ویولن را فرا گرفت.

او حوصله و دقت فراوان برای قرار دادن انگشتان دستش در جای مناسب و استفاده از حس لامسه برای یادگیری را از ویژگی های این معلم موسیقی ذکر می کند.

عرفان می گوید: استاد محمدپور گذشته از موسیقی اشتراک گذاری اندوخته های دانشی را به من یاد داد.

این روشندل پرتلاش می گوید: هرگز یاد ندارم این استاد پیش از ثمربخش شدن آموزش به دلیل پایان زمان کلاس موسیقی را تمام کرده باشد.

او که هم اکنون در حال یادگیری ساز کمانچه است در برخی از جشنواره ها و برنامه های فرهنگی گرمابخش محفل دوستداران موسیقی می شود.

نویسندگی

عرفان مطالعه تعداد پرشماری از کتاب های ادبی و داستانی را راز موفقیت خود در زمینه نویسندگی می داند.

این روشندل تاکید می کند: فراگیری هنر نویسندگی به دلیل علاقه شخصی، من را وارد دنیای جدیدی کرد که تقریبا مشکلات جسمی را فراموش کرده ام.
او در مورد روزگار کرونایی گفت: نویسندگان هم از پیامدهای کرونا بی نصیب نمانده اند و کند شدن کار انتشار آثارشان برایشان دردسرساز شد.

شیروانی لک در دوران انتشار بیماری ویروس کرونا مطالعات خود را دوچندان کرده است و هم اکنون در حال نگاشتن دو کتاب شامل داستان های کوتاه برای کودکان ۶ تا هفت ساله است اما به رشته تحریر درآوردن داستان های بلند را از برنامه های آینده خود در نویسندگی می داند.

توصیه های عرفان به خانواده روشندلان

او مرز بین موفقیت و شکست در افراد نابینا را آموزش به موقع همراه با تجهیزات مورد نیاز ذکر کرد.

عرفان با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات مورد استفاده نابینایان از سوی روشندلان ساخته شده گفت: همکاری  مربیان و خانواده آنان می تواند زمینه ساز پرورش روشندلان موفق باشد. 

شیروانی لک با اشاره به محدودیت های جسمانی نابینایان و کم بینایان افزود: آموزش برای کودکان نابینا ضروری تر از کودکان عادی است چون آنان حس بینایی را ندارند تا در فرایندهای محیطی مهارت کسب کنند.

این جوان موفق با یادآوری لزوم آموزش مهارت استفاده از رایانه برای انسان ها در دنیای امروز گفت: این مهارت برای نابینایان در دوران کودکی ضروری تر است چون آنان برای مطالعه باید کتاب ها را اسکن و رایانه آن را برایشان بخواند.

او معتقد است: دیر شروع شدن آموزش کودکان نابینا در مدرسه از تجارب تلخ برخی نابینایان است و افزود: آموزش کودکان نابینا باید زودتر از سایر کودکان آغاز شود.

زنی فراتر از مادر

او با اشاره به اینکه درآن سال هایی که تکنولوژی اسکن و قرائت با استفاده از رایانه برای زبان فارسی وجود نداشت مادرش کتاب های علمی،داستانی درسی و غیر درسی را برایش قرائت و ضبط می کرد گفت: او برای من فراتر از یک مادر معمولی بود.

وی شروع یادگیری در سن سه سالگی به همت مادرش را یادآور شد و افزود: موفقیت خود را مدیون شروع زود هنگام یادگیری می دانم.

عرفان ابراز داشت: نگاشتن کتابی که روایتگر مرارت های مادرم برای یادگیری موسیقی و هنر نویسندگی باشد از آرزوهایم است.

 بنیامین نخستین شاگرد مکتب  عرفان

بنیامین شیروانی لک برادر عرفان نخستین پرورش یافته عرفان جوان موفق قصه ماست.

بنیامین که ۱۴ سال سن دارد تاکنون ۲ کتاب برای رفع چالش های اجتماعی ویروس کرونا و بقای حیات وحش نگاشته است.

او با وجود داشتن مشکل کم بینایی اما با درک شرایط اجتماعی در قالب داستان و به زبان ساده برای رفع مشکلات اجتماعی تلاش می کند.

بنیامین امسال مقام دوم جشنواره ملی هر خانواده یک کتاب یاریگران زندگی در رشته داستان را کسب کرده است.

او در سال۱۳۹۹ همچنین در نخستین جشنواره قاب ماندگار ویژه مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نفر اول تقدیر شد.

در این جشنواره یکهزار و۵۰۰ اثر شرکت داشتند.

بنیامین نوجوان داستان ما در سن ۱۱ سالگی کتاب «ماجراهای شاهزاده» و« لک لک ها »رابا موضوع حیات وحش نوشت که در آن با توجه به خشکسالی های آن سال ها به زبان داستان از مخاطبان خود خواسته شده تا برای تامین غذا و آب حیات وحش مشارکت کنند.
بنیامین که هم اکنون در پایه نهم تحصیل می کند به تازگی دومین کتاب خود با نام مهمان ناخوانده کرونا را به رشته تحریر درآورده است.

او هنر نویسندگی  و موفقیت در زندگی را مدیون عرفان برادر نابینای خود می داند.

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت:عرفان شیروانی لک یکی از جوانان موفق این شهرستان است که کمتر از کمبودها می گوید.

مهران کشاورز بیان کرد: این جوان ساعی که با تلاش مضاعف توانسته است محدودیت های جسمانی را شکست دهد الگوی موفقی برای نسل امروز برای مبارزه  با مشکلات است.

وی با اشاره به هزینه های انتشار کتاب و وضعیت متوسط مالی خانواده عرفان شیروانی لک که بخشی از هزینه کتاب ها را از طریق تسهیلات بانکی تامین کرده اظهار داشت: خرید کتاب های عرفان باعث ایجاد انگیزه تلاش بیشتر او خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت:۲۳۰ نابینا و کم بینا در این شهرستان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد از معابر گچساران برای معلولان مناسب شده گفت: مناسب سازی معابر این شهرستان گامی برای فراهم کردن بستر موفقیت آنان است.

کشاورز اظهار داشت: معلولان مانند سایر افراد حق دارند که بدون نیاز به دیگران در خیابان‌ها، معابرو بانک‌ها تردد کنند.

وی ضمن قدردانی از دستگاه های اجرایی که برای عبور معلولان مناسب سازی کرده‌اند، افزود: برخی از ادارات و بانک ها در زمینه مناسب سازی برای تردد نابینایان تاکنون هیچ گونه اقدامی انجام ندادند به طوریکه اگر معلولان به عنوان ارباب رجوع به این مکان ها مراجعه کنند نیازمند کمک دیگران هستند.

فرماندار گچساران نیز گفت: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان، تمام  موسسه ها و سازمان‌های دولتی موظف هستند در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و معابر عمومی معلولان را نیز مدنظر قرار دهند.

علی خوان پایه ابراز کرد: مناسب سازی محیط ‌های شهری و اداره های گچساران  برای دستیابی راحت تر معلولان و جانبازان در دستور کار مسئولان این شهرستان است.

وی بیان کرد: رفت و آمد آسان‌  معلولان و جانبازان و استفاده برابر و عادلانه از فرصت‌ها و بدون مانع  از اهداف مناسب سازی محیط شهری است.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد نابینایان گچساران معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد نابینایان گچساران معلولان کهگیلویه وبویراحمد نابینایان گچساران معلولان اخبار کنکور برای یادگیری مناسب سازی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • مترسک؛ عرفان طهماسبی
  • پدیده جدید تیک تاک؛ زن عجیبی که ۱۰ فرزند از هشت مرد مختلف دارد!
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • جلوگیری از نوازندگی زن در سالگرد شهید مطهری
  • جلوگیری از نوازندگی یک دختر در مراسم سالگرد شهید مطهری | فیلـم