Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر شورا‌های اسلامی شهر وروستای وزارت کشور با بیان اینکه عصاره فعالیت شوراها، مصوبات آنهاست، گفت: در قانون آمده است که هیات‌های تطبیق در شهرستانها، موضوعات مصوبات شورا‌های شهر را از حیث اینکه با قوانین تطبیق یا مغایرت دارد یا نه، بررسی می‌کنند که رئیس دادگستری، فرماندار و نماینده شورا در آن عضویت دارند و هیات تطبیق بخش نیز به مصوبات شورا‌های روستایی رسیدگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان -  طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ محمدرضا صمیمی گفت: امیدواریم با فعال شدن بیش از پیش هیات‌های تطبیق، کمترین مسائل حقوقی علیه شورا‌ها و مدیران شهری بروز کند.
صمیمی با بیان اینکه عصاره فعالیت شوراها، مصوبات آنهاست، گفت: در قانون آمده است که هیات‌های تطبیق در شهرستانها، موضوعات مصوبات شورا‌های شهر را از حیث اینکه با قوانین تطبیق یا مغایرت دارد یا نه، بررسی می‌کنند که رئیس دادگستری، فرماندار و نماینده شورا در آن عضویت دارند و هیات تطبیق بخش نیز به مصوبات شورا‌های روستایی رسیدگی می‌کند؛ لذا مصوبات باید با قوانین تطبیق لازم را داشته باشد و از این حیث، نظارت کامل انجام می‌گیرد ما انتظار داریم برای بروز مسائل حقوقی، این هیات‌ها، بیش از پیش فعال‌تر شوند.
صمیمی با بیان اینکه تعداد شورا‌ها بسیار زیاد است و حوزه فعالیت آن‌ها نیز گسترده و متفاوت است، گفت: این امر موجب می‌شود تا در موضوعاتی دستگاه‌های نظارتی عام ورود کرده و شاید دستگیری‌هایی صورت گیرد.
مدیرکل دفتر شور‌های اسلامی شهرو روستای وزارت کشور اضافه کرد: در خصوص مصوبات شورا‌ها واختلافات و مسائل بوجود آمده احتمالی، در قانون پیش بینی شده است هیات حل اختلاف استان، ورود می‌کند و پس از صدور رای اولیه نهایتا، هیات حل اختلاف مرکزی که در وزارت کشور مستقر است، رای نهایی صادر می‌شود که در واقع این رای فصل الخطاب نهایی است.
صمیمی با تاکید بر اینکه معتقدیم حتی این آمار زیر یک درصد پرونده‌ها و طرح اتهامات و بازداشت‌ها زیاد است. اظهار کرد: باید درباره مصوبات شورا‌ها، شفاف سازی شود و کمترین تخلفات از جانب شورا‌ها و مدیریت شهری به دست بیاید که دستگاه‌های نظارتی ناچار به چنین برخورد‌هایی نباشد.
مدیرکل دفتر شهر و روستای وزارت کشور در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد شورا‌های شهر و روستا عنوان کرد: هیئت حل اختلاف در سطح روستا و شهر و شهرستان فعال است و هیات مرکزی حل اختلاف مستقر در وزارت کشور مثل همیشه فعال است.
وی افزود: هیات حل اختلاف شهرستان در حوزه روستا و شورا‌های روستایی رسیدگی می‌کند که اگر احیانا تخلف و مشکلی وجود داشته باشد، رسیدگی و اظهارنظر می‌کند و نهایتا در هیات حل اختلاف استان که ۵ نفر هستند و شامل استاندار، رئیس دادگستری، نمایندگان مجلس و نماینده شورای استان در آن عضویت دارند، رسیدگی می‌کنند و رای لازم پس از بررسی‌های کارشناسی صادر می‌شود.
وی بار دیگر تاکید کرد: باید با کمک شورای عالی استان‌ها و دیگر نهاد‌ها مانند مجلس و دستگاه‌های مرتبط تلاش کرده و به سمتی برویم که دیگر در آینده حتی این تعداد پرونده و طرح اتهامات اتفاق نیفتد.
مدیرکل دفتر شهر و روستای وزارت کشور در رابطه با نقش مجلس در صیانت از شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: قانون فعالیت شورا‌ها به شدت زنده و پویا است و همواره به اصلاح، تغییر، ساماندهی و افزایش و یا کاهش موضوعات نیاز دارد که از طریق کمیسیون شورا‌های مجلس رصد می‌شود.
صمیمی تصریح کرد: با شروع فعالیت دوره جدید نماینده‌های مجلس، اصلاحات جدیدی مربوط به قانون شورا‌ها مانند مباحث هیات اختلاف، هیات تطبیق و خود قانون شورا‌ها پیشنهاد شده و در حال پیگیری هستیم که در صورت تصویب آن‌ها در مجلس، کمک زیادی برای پویایی و فعال بودن مستمر شورا‌ها خواهد داشت.   بیشتر بخوانید:  هیچ فشاری به هیئت‌های نظارت برای رد صلاحیت داوطلبان وجود نداشته است   انتهای پیام/  برچسب ها: شورای شهر و روستا هیئت تطبیق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر و روستا هیئت تطبیق مصوبات شورا مصوبات شورا ها هیات حل اختلاف شورا های شهر فعالیت شورا مدیرکل دفتر شهر و روستا وزارت کشور هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور لیگ برتری استعفا داد

به گزارش " ورزش سه "، یکی از داوران لیگ برتری که اکنون در فوتبال در یک پست و مقام دیگر هم فعالیت می‌کند، سید علی اصغر مومنی است؛ داوری که این فصل دیدارهای حساسی را سوت زد و این هفته نیز در کوبل داوری دیدار تراکتور و استقلال حضور دارد.

سید علی اصغر مومنی که دو سال از شروع فعالیت او به عنوان رئیس هیات فوتبال شهرستان چالوس می‌گذرد، روز گذشته تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد و پس از دو سال ریاست هیات را به شخص دیگری تحویل بدهد.

در دوران حضور او، کلاس‌های مختلف مربیگری فوتبال و فوتسال ایران و آسیا برگزار شد و همچنین در پایان نیم فصل شاهد این بودیم که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک شهرستان میزبان دوره دانش افزایی تمامی داوران لیگ برتر بود و این اتفاق به میزبانی هیات فوتبال شهرستان چالوس رقم خورد.

اسماعیل بابائی، دوست مدیر روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان چالوس تایید کرد که سید علی اصغر مومنی رئیس هیئت فوتبال این شهرستان از سمت خود استعفا داده و تنها در امر قضاوت به فعالیت خود در فوتبال ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی