Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@23:44:29 GMT

سند جامع همکاری ایران و افغانستان تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۹۷۱۲

سند جامع همکاری ایران و افغانستان تهیه می‌شود

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: سند جامع همکاری ایران و افغانستان ذیل مباحث مطرح شده فی‌مابین در حال تهیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در جریان دیدار با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم، هدف ایران حمایت از صلح افغانستان در سایه جمهوری اسلامی افغانستان و قانون اساسی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افغانستان در بیش از 4 دهه دشواری‌ها، ناامنی‌ها و مشکلات زیادی را تجربه کرده است، افزود: کشور ایران در طی 4 دهه اخیر در کنار مردم افغانستان بوده که جا دارد از طرف مردم افغانستان از دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با تأکید بر اینکه در آستانه شروع گفت‌وگو با طالبان؛ شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تشکیل شده است، عنوان کرد: گفت‌وگوهایی در جریان است هر چند در داخل کشور افغانستان افراد و گروه‌های زیادی با نظریات متفاوت وجود دارند اما در راستای بقای نظام و رسیدن به صلح حرکت می‌کنند.

عبدالله عبدالله با بیان اینکه هماهنگی‌ها با کشورهای دوست، همسایه و همسو می‌تواند خلأهای موجود را پر کند، تصریح کرد: 42 سال جنگ، بار زیادی را بر دوش افغانستان تحمیل کرده و شما نیز از آن آسیب دیده‌اید که شامل مسائل امنیتی، مهاجرین و قاچاق مواد مخدر می‌شود، در این میان فرصت‌های اقتصادی زیادی نیز در افغانستان از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه سفرهایی به کشورهای پاکستان و هندوستان داشته‌ایم و منتظر فرصت مناسب بودیم که به ایران نیز سفر کنیم، افزود: خوشبختانه همفکری و هم نظری خوبی وجود دارد، همکاری‌های دوستانه و متقابل باعث امیدواری مردم افغانستان و یأس دشمنان این کشور می‌شود.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه سند جامع همکاری ایران و افغانستان ذیل مباحث مطرح شده در حال تهیه است که پیشرفت‌هایی در تمام عرصه‌های آن وجود دارد و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در جریان آن هستند، تصریح کرد: پیشرفت‌های خوبی در زمینه مناسبات بین دو کشور ایران و افغانستان شاهد هستیم، سابقه تاریخی و تمدنی بین دو کشور پیوند خورده و آیین‌های مشترک باعث دوام همکاری‌ها می‌شود.

عبدالله عبدالله با تأکید بر اینکه در بازگشت به افغانستان موضوعات مطرح شده در خصوص بازارچه‌های مرزی و مباحث آب را پیگیری می‌کنم،افزود: کمیسیون مشترک دو کشور به‌زودی تشکیل جلسه می‌دهد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در پایان، خاطر نشان کرد: روابط بین اعضای مجلس شورای اسلامی و لویه جرگه افغانستان می‌تواند برای پیشبرد اهداف که به سود مردم هر دو کشور است کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: افغانستان محمدباقر قالیباف عبدالله عبدالله شورای عالی مصالحه رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ایران و افغانستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت