Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، «ران بن یشای» مقام نظامی صهیونیستی شنبه شب به افزایش توانمندی حزب‌الله لبنان اعتراف کرد و گفت که این گروه تمام کارهایی را که در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه انجام داد، می‌تواند در مدت یک روز صورت دهد.

 

 به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، بن یشای در گفت‌وگو با تحلیلگر امنیتی صهیونیستی در روزنامه یدیعوت احارانوت، افزود که منطقه غزه در حال حاضر به اولویت مقامات نظامی اسرائیلی تبدیل شده است، چرا که این باریکه بسیار بی‌ثبات و در شرایط انفجاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی که به مسئولیت نظامی‌اش اشاره نشده ادامه داد: اسرائیل به زودی با ورود نیروهای زیاد به غزه ممکن است در شرایط تشدید تنش با [گروه‌های فلسطینی] قرار گیرد.

 

 بن یشای اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه‌ و کاهش شدت درگیری در چندین جبهه، ارتش اسرائیل چگونگی رویارویی فوری با تهدید را تغییر داده است، هرچند که حزب‌الله همچنان بزرگ‌ترین دشمن است و غزه مسأله‌ای است که باید هرچه سریع‌تر با آن برخورد کرد.

 

 براساس گزارش یدیعوت آحارانوت، دومین اولویت عملیاتی رژیم صهیونیستی همچنان تلاش‌های ایران برای تشکیل جبهه علیه اسرائیل در سوریه، عراق و یمن است.

 

 وی مدعی شد: ایران موشک‌های زمین به زمین نقطه‌زن را به سوریه انتقال داده‌ و همزمان تلاش می‌کند با تحرکاتی، آزادی عمل جنگنده‌های اسرائیلی را در آسمان سوریه و لبنان محدود کند.

 

 بن یشای ادعا کرد: اسرائیل همچنان با دریافت اطلاعات و عملیات‌های مختلف این تلاش‌ها را خنثی می‌کند.

 

 یدیعوت آحارانوت مدعی شد: ایرانی‌ها به خاطر تحریم‌ها، نتایج انتخابات آمریکا و احتمالا ترور قاسم سلیمانی با محدودیت‌هایی مواجه هستند و از اقدامات خود [در سوریه] کاسته‌اند.

 

 وی گفت: اولویت سوم نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، خنثی‌کردن برنامه هسته‌ای ایران و جلوگیری از ارتقای توان موشکی و سامانه‌های دفاع هوایی و سایبری است.

 

 بن یشای اضافه کرد: اولویت چهارم، کرانه باختری است، هرچند نگرانی چندانی بابت اقدامات «محمود عباس» در میان مقامات امنیتی اسرائیل وجود ندارد.

 

 وی البته گفت که حزب‌الله لبنان در اولویت پنجم ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و دلیل آن این است که حزب‌الله آمادگی خود برای ورود به هر نوع درگیری را تکمیل کرده است، خواه این جنگ، تمام عیار باشد یا درگیری که تنها چند روز به طول بینجامد.

 

 وی مدعی شد: اسرائیل مانع انجام حمله حزب‌الله در گذشته شده و این کار را تکرار خواهد کرد.

 

 بن یشای با این حال اعتراف کرد: بحران کرونا موجب شده آمادگی ارتش اسرائیل برای مقابله با هر حمله‌ای کاهش یابد، چرا که اعمال قرنطینه در نتیجه شیوع ویروس کرونا تردد اسرائیلی‌ها در مرز اسرائیل با لبنان را کاهش داده و از طرف دیگر اوضاع داخلی لبنان نیز فرصت تشدید تنش با حزب‌الله را کم کرده است.

 

 وی ادعا کرد: اسرائیل برای هرگونه تشدید تنش یا جنگ در غزه یا مرزهای شمالی اسرائیل [با حزب‌الله] آمادگی دارد، به همین خاطر فعالیت‌های عملیاتی و آموزشی با مشارکت نظامیان پر تعداد ادامه می‌یابد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نظامی صهیونیست رژیم صهیونیستی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع نزدیک به مقاومت فلسطین در گفت و گو با شبکه الاقصی اعلام کردند که در عملیات جدید قسام، مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفته است.

بنابر اعلام این منابع آگاه، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه کرم ابوسالم از دو هفته پیش در راستای هدایت عملیات بمباران رفح و همجنین برنامه ریزی برای حمله زمینی به رفح تشکیل شده و در آن شماری از افسران شاباک و ژنرال های نظامی صهیونیست حضور داشته اند.

بنابر اذعان منابع صهیونیستی در این حمله تاکنون دستکم چهار نظامی صهیونیست و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند و برخی از مجروحان که وضعیت وخیمی داشته اند به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده اند.

از سوی دیگر، منابع عبری ضمن اعلام جزئیاتی از حمله امروز قسام به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کرم ابوسالم، از ممنوعیت نشر کامل وقایع این عملیات خبر دادند.

به گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده اند.

کد خبر 6097411 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در کرم ابوسالم
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • افشاگری مقام صهیونیست: «نتانیاهو» به دنبال آتش‌بس در غزه نیست
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد