Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:06:08 GMT

کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۵۰۲

کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه تصویب شد

مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، در جلسه امروز با حضور طحان نظیف عضو حقوقدان این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراد اصل ۷۵ گرفته بود که بار مالی اعمال مدرک دوم فرهنگیان از طریق ردیف بودجه اعتباری پیش بینی شده، برای امسال حل شده و وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تا مدرک دوم فرهنگیان را امسال اعمال کند.

مفتح تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از پرسش‌های شورای نگهبان نسبت به این طرح این بود که بار مالی آن برای سال‌های بعد چه خواهد شد، من در این جلسه توضیح دادم، وقتی احکام استخدامی هر سال برای افراد تعیین می‌شود دولت هم براساس همان احکام قانونی میزان هزینه‌ها را در بودجه سالانه استخراج می‌کند، مثلا طبق قانون برای افراد پایه حقوق تعیین می‌شود و با گرفتن آن حقوقشان افزایش پیدا می‌کند بنابراین دولت در بودجه سالانه با محاسبه این احکام بودجه دستگاه‌ها را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: با تصویب طرحی برای اعمال مدرک دوم و بالاتر فرهنگیان در بودجه امسال، دولت موظف می‌شود در سال‌های بعد آن را در تامین هزینه‌ها لحاظ کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به بررسی طرح احکام کلی بودجه سال ۱۴۰۰ در نشست امروز گفت: این طرح در جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و امروز کلیات طرح با ۱۵ بند به تصویب رسید و بررسی جزئیات آن به جلسه بعد موکول شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرح احکام کلی بودجه یا اصلاح ساختار بودجه در صورت تصویب در صحن و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود تا دولت با رعایت این موارد، بودجه سال ۱۴۰۰ را تدوین کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم بودجه شورای نگهبان بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رضوی ظهر شنبه در گفت وگو باخبرنگاران با بیان این که چالوس یک شهر خطی و دارای محدودیت‌هایی است، افزود: محدودیت‌های کوه، جنگل و دریا سبب شده تا چالوس به شهر خطی تبدیل شود.

وی با عنوان این که ایجاد جاده‌های موازی از جمله راهکارهای برای برون رفت از ترافیک است، افزود: ایجاد رینگ دوم شهری از طرح‌هایی است که سبب رفع گره ترافیکی می‌شود.

وی ایجاد پیاده روی و دوچرخه سواری در کنارگذر رودخانه و ساحل را از برنامه‌های پیش روی ذکر کرد و گفت: ایجاد پل دوستی و طبیعت بین نوشهر و چالوس از جمله طرح‌های پیشنهادی در منطقه به شمار می‌رود.

رضوی ایجاد جاده‌های موازی و رینگ شهری را از جمله طرح‌ها برای رفع معضل ترافیکی خواند و گفت: اتصال پل آبنما به رادیو دریا و اتصال بلوار امام رضا به چالوس محله از دیگر طرح‌ها برای کاهش بار ترافیکی است.

رئیس شورای شهر چالوس روشنایی معابر وخیابان ها را از دیگر طرح‌های مدیریت شهری برشمرد وگفت: حدود ۵۰ میلیارد تومان برای خرید و نصب روشنایی‌ها صرف شده است.

وی با بیان این که ۳۷ کیلومتر کانال در دست ساخت است، افزود: مکانیزه کردن کانال رادیو دریای چالوس نیز در دست اقدام است.

رضوی میزان هزینه کردن برای اجرای طرح آسفالت در محلات را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: همچنین در سال جاری خرید زمین و آماده سازی و تجهیز پارک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر چالوس کشتارگاه را یکی از دغدغه‌های محلات چالوس ذکر کرد و گفت: در این دوره با احداث کشتارگاه جدید این معضل بزرگ از محله عسل سر برداشته می‌شود.

رضوی زباله را از دیگر دغدغه‌های مدیریت شهری چالوس ذکر کرد و گفت: ظرفیت نیروگاه زباله سوز نوشهر بیش از ۲۰۰ تن است و برای امحای زباله چالوس در این نیروگاه هزینه پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری چالوس مورد تأیید هیأت تطبیق قرار گرفت، افزود: این بودجه در حوزه‌های مختلف عمرانی، جاری و غیره تدوین شده است.

وی گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان از بودجه جاری و مابقی عمرانی است.

کد خبر 6089812

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲