Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@14:12:55 GMT

انتخابات آمریکا و احتمال بروز جنگ داخلی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۶۸۹

یک نظرسنجی از نگرانی آمریکایی ها از دوران پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

خبرگزاری میزان – بر اساس یافته‌ های یک نظرسنجی، نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند شاهد افزایش خشونت‌ها در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور باشند.

به گزارش «سان»، این مطالعه این فکر را ایجاد می‌کند که احتمال دارد جنگی داخلی در آمریکا رخ دهد که یکی از عوامل اصلی آن، راست گرایان افراطی، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های نظرسنجی «یوگاو» نشان می‌دهد که برخی عوامل بحرانی از جمله بحران سیاسی در آمریکا در پی اعتراضات «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» پس از مرگ جورج فلوید، در ماه می‌، می‎تواند به وخیم شدن اوضاع کمک کند.

این گروه به همراه گروه‌های دیگر نژاد پرستی چندین بار پرچم‌های آمریکا را آتش زده و با پلیس درگیر شده اند؛ همچنین این اعتراضات با حضور و دخالت گروه‌های نژادپرستی به درگیری‌های بسیار شدید منجر شده است.

این نگرانی در محافل آمریکایی مطرح شده است که اگر دونالد ترامپ، از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کند و هواداران و مخالفان آنها به خیابان‌ها بروند، این درگیری که از قبل در جریان بود، ممکن است به خشونت گسترده تبدیل شود.

نظرسنجی «یوگاو» نشان می‌دهد که ۵۶ درصد آمریکایی‌ها از افزایش شدید خشونت‌ها و درگیری‌ها پس از انتخابات این کشور هراس دارند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از حدود ۲ هزار رای دهنده، ۴۷ درصد از این افراد عنوان کردند که با این ایده که انتخابات آمریکا به احتمال زیاد منصفانه و صادقانه است، مخالف هستند.

اندکی بیش از نیمی از آنها، یعنی ۵۱ درصد به طور کلی در مورد اینکه چه کسی به عنوان رییس جمهور قانونی آمریکا انتخاب می‌شود، نظری ندارند.

بیشتر بخوانید: واکنش‌ها به مناظره پنس و هریس، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها آمادگی پنس و هریس برای مناظره، پشیمانی بایدن از دلقک خواندن ترامپ

یک کارشناس می‎گوید «این نتیجه، ترسناک‌ترین نظرسنجی است که تاکنون با آن مرتبط بوده ام؛ هم چپگرا‌ها و هم راستگرایان مجهز به اسلحه هستند».

به گفته وی، «سیاسیون هیچ واکنشی به این اوضاع نشان نمی‌دهند و مردم آمریکا خود را برای اوضاع وخیم آماده می‌کنند».

یکی از جنبه‌های انتخاباتی که می‌تواند نقطه اشتعال باشد، این است که اگر ترامپ قبل از شمارش آرا پستی اعلام پیروزی کند.

ترامپ اخیرا گفت که دولتش هرگونه شورش را که ممکن است در پی اعلام پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری رخ دهد، سرکوب خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟