Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@23:04:54 GMT

مصرف قرص D برای مصونیت در برابر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۷۹۰

مصرف قرص D برای مصونیت در برابر کرونا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود "ویتامین دی" را در بدن انسانها یک مشکل جهانی ذکر و بیان کرد: کمبود همین ویتامین در بین شهروندان ایرانی همانند سایر کشورها شیوع به نسبت بالایی دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ زهرا عبدالهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف ماهانه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی (D) نقش مهمی در تقویت دستگاه ایمنی بدن انسان و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کمبود "ویتامین دی" را در بدن انسانها یک مشکل جهانی ذکر و بیان کرد: کمبود همین ویتامین در بین شهروندان ایرانی همانند سایر کشورها شیوع به نسبت بالایی دارد.

عبدالهی  افزود: توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا افراد بزرگسال هر ماه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی "ویتامین دی" و کودکان زیر ۱۲ سال هر دو ماه یک عدد از همین قرص را مصرف کنند. برای کودکان با سن زیر دو سال نیز قطره "ویتامین دی" تجویر می‌شود.

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: میزان کنونی کمبود "ویتامین دی" در بین زنان باردار ایرانی ۸۰ درصد، در بین کودکان کشورمان ۲۲ درصد و در دیگر گروه‌های سنی شهروندان ایرانی ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

او گفت:  وزارت بهداشت "طرح مکمل‌یاری ویتامین دی" را برای کودکان، زنان باردار، میانسالان و جوانان در دست اجرا دارد.

عبدالهی افزود: با این وجود به عموم مردم توصیه می‌شود با مراجعه به داروخانه‌ها "قرص ویتامین دی" را تهیه و بطور منظم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا مصرف کنند.

او ادامه داد: رعایت برنامه غذایی مناسب و صحیح نقش مهمی در تقویت دستگاه ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری ویروسی کووید ۱۹ دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرص D وزارت بهداشت ویتامین دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود