Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:55:30 GMT

۳۳۳ تُن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۸۱۵

۳۳۳ تُن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

ضیائیان احمدی با بیان اینکه ۳۳۳ تُن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است، گفت: از این مقدار ۲۰۷ تُن زرشک تر و ۱۲۶ تُن زرشک خشک است و زرشک تر با قیمتی بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان و زرشک خشک بر اساس کیفیت بین ۴۲ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می شود.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از اوایل مهرماه بحث برداشت زرشک در خراسان جنوبی آغاز شد و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت و سال گذشته از 17هزار و 656 هکتار باغات زرشک استان 20هزار و 964 تن زرشک خشک برداشت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته بیشترین میزان زرشک برداشت شده مربوط به شهرستان قاین و بیرجند بوده است و در سطح استان 650 بارگاه زرشک وجود دارد و زرشک توانسته است برای 38 هزار خانوار زمینه اشتغال ایجاد کند.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون 333 تن زرشک از زرشک کاران استان خریداری کردیم، ادامه داد: از این تعداد 207 تن زرشک تر و 126 تن زرشک خشک هستند و زرشک تر با قیمتی بین 8 تا 10 هزار تومان و زرشک خشک بر اساس کیفیتی با قیمت 42 تا 50 هزار تومان خریداری شده است و به صورت بسته های یک کیلویی به تهران برای فروش ارسال کردیم.

 

 

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه 6 مرکز در سطح خراسان جنوبی آماده خریداری زرشک از کشاورزان است، افزود: این مراکز در شهرهای بیرجند، قائن، آرین شهر، درمیان، سربیشه و زیرکوه فعالیت خود را از ابتدای مهرماه آغاز کرده اند و تا زمانی که زرشک وجود دارد اقدام به خریداری می کنند و تاکنون بیشترین زرشک خریداری شده مربوط به بیرجند و قائن بوده است.

 

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته 80 درصد از زرشک استان به صورت خشک و 20 درصد آن به صورت تر به فروش می رسید اما امسال پیش بینی می کنیم که 70 درصد از زرشک استان به صورت تر و تنها 30 درصد آن به صورت خشک به فروش برسد به این دلیل که کشاورزان ترسیده اند و امسال زرشک تازه عجیب خریداری پیدا کرده است.

 

 

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می کنیم که تنها 50 درصد از باغات زرشک به بار برسند، ادامه داد: چرا که در بسیاری از مناطق سال زرشک نیست و میزان بسیاری از زرشک استان در روستای گازار به دلیل باران شدید و بخش درمیان به دلیل گرمای ابتدای سال جاری از بین رفت و شاهد کاهش میزان محصول زرشک در سال جاری خواهیم بود.

 

 

ضیائیان احمدی در پایان بیان کرد: احتمال دارد قیمت زرشک بعد از عید نوروز به بیش از 80 هزار تومان برسد چون امسال میزان برداشت زرشک کاهش خواهد داشت و در ابتدای سال آینده شاهد افزایش قیمت زرشک خواهیم بود.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی زرشک کشاورزان ضیائیان احمدی خراسان جنوبی زرشک استان هزار تومان زرشک خشک ت ن زرشک تن زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد