Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:28:56 GMT

فعالیت ۵ هزار تعاونی فعال در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۱۴۹۰

فعالیت ۵ هزار تعاونی فعال در خوزستان

غمگین با بیان اینکه حدود پنج هزار تعاونی فعال در خوزستان فعالیت دارد گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار بخش تعاون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ارسلان غمگین» شامگاه (یکشنبه ۲۷ مهر) در سومین نشست تخصصی شورای عالی تعاون خوزستان، با بیان اینکه حدود پنج هزار تعاونی فعال در استان فعالیت دارد اظهار کرد: همانطورکه مقام معظم رهبری هم بر آن تاکیدات ویژه‌ای دارند، باید به این سمت حرکت کنیم که ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار بخش تعاون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه دولت در سند توسعه تعاون تکلیف دستگاه‌های اجرایی را جهت ارتقای سطح تعاونی‌ها دیده است افزود: ما به جهت اینکه بتوانیم دقیق و درست از این سند استفاده کنیم در مرداد ۹۹ پس از نشست‌های کارشناسی شورای عالی تعاون را برای اولین بار در ایران تشکیل دادیم که با دستور مقام عالی وزارت به تمام استان‌های کشور دستور داده شد تا این شورا به صورت پایلوت ایجاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹ مصوبه جهت ارتقای تعاونی‌ها در این جلسه تصویب شده است ابراز کرد: تعاونی‌ها در حوزه بانکی و دستگاه‌های اجرایی مشکل داشتند که این مصوبات با دستور شورا و حمایت استاندار پیگیری می‌شود.

 

دبیر شورای عالی تعاون ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا نسبت به تعیین تکلیف سند توسعه جهت دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده اقدام کنند تا شاهد ارتقای سطح تعاونی‌ها باشیم‌.

 

وی یاد آور شد: هر چقدر شاهد ارتقای تعاونی‌ها باشیم عدالت اجتماعی به ظهور می‌رسد، به این جهت که اعضای تعاونی‌ها عموما مردم هستند و این اتفاق می‌تواند تاثیر خود را بر زندگی مردم بگذارند.

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای تعاون خوزستان توسعه تعاون دستگاه های اجرایی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمیل زرگانی بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن گندم تولید خوزستان در فضای باز نگهداری می‌شد که باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و همکاری استانداری، مدیریت بحران، هلال احمر و بسیج طی ۱۰ روز گذشته، بخش قابل توجهی از این حجم محصول به انبار‌های روباز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه برای تسریع در جابجایی گندم‌ها از ناوگان حمل کالای اساسی بندر امام خمینی (ره) کمک گرفته شد اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار تن از گندم‌ها به فضای مسقف منتقل و کمتر از ۵۰ هزار تن گندم باقی مانده بود که با کاور ضد آب پوشش داده شدند.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان تصریح کرد: گندم‌های نگهداری شده در مناطق روباز در مناطق باوی و هویزه بود که با اقدامات انجام شده حفظ شدند و فقط میزان بسیار ناچیزی از محصول دچار خسارت شدند.

زرگانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گندم خوزستان هنوز برداشت نشده گفت: مراکز تعاون روستایی بعد از بارندگی نیز آماده خرید گندم کشاورزان خوزستانی و حمل آنها به سیلو‌های مکانیزه هستند.

وی ادامه داد: گندم‌های موجود در مراکز روباز هم‌اکنون در حال حمل به مراکز مسقف هستند و احتمال می‌رود تا پایان امشب همه گندم‌ها منتقل شوند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶۸ هزار تن گندم توسط ۶۵ مرکز تعاون روستایی خوزستان خریداری شده و عمده محصول به مرکز مکانیزه و انبار‌های سرپوشیده منتقل شدند.

بارندگی و طوفان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی برخی نقاط خوزستان وارد کرد و موجب آبگرفتگی معابر شد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان