Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا سهرابی ، مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آمار مرتبط با تعداد واحدهای مسکونی روستایی ساخته شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای سال ۸۴ تاکنون بیش از ۲ میلیون ۳۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن، بازسازی و بهسازی شده است.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح آمار بازسازی و بهسازی بافت واحدهای مسکونی روستایی، اظهار داشت: در شرایطی که در سال ۸۴ تنها ۷ درصد از کل واحدهای مسکونی روستایی مقاوم شده بود، این آمار در سال ۹۹ به رقم ۴۷ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*رقم تسهیلات ساخت مسکن روستایی با نیاز خانوارها متناسب نیست

وی ضمن اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات ساخت مسکن روستایی به رقم ۵۰ میلیون تومان، افزود: پیشنهاد افزایش رقم تسهیلات انتهای سال گذشته به دولت ارائه شد، اما به دلیل تشکیل نشدن جلسات هیئت دولت به دلیل کرونا، فرآیند تصویب افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی طولانی شده و در همین مدت شاهد تورم قابل توجه در ساخت مسکن بودیم.

سهرابی،  با تاکید بر اینکه رقم تسهیلات فعلی مسکن پاسخگوی نیاز روستاییان نیست، گفت: در شرایط حداقلی، ساخت یک واحد مسکونی ۶۰ متری با هزینه ساخت هر متر مربع ۲.۵ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان آورده نیاز دارد، بنابراین تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پاسخگو نخواهد بود.

*تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد

این مقام مسئول در بیان این نکته که علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن روستایی، به نسبت توان اقتصادی خانوارها، تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض نیز اعطا می‌شود، گفت: در شرایط کنونی به نظر می‌رسد رقم تسهیلات ساخت مسکن روستایی باید به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به در نظر گرفتن توان خانوارها برای افزایش تسهیلات ساخت، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد از اقساط تسهیلات مسکن روستایی بدون هیچ مشکلی توسط مردم پرداخت شده و تنها ۵ درصد از این تسهیلات نکول می‌شود (معوق و تمدید می‌شود). همین امر این نکته را تایید می‌کند که خانوارهای روستایی به منظور خانه‌دار شدن توان پرداخت این تسهیلات را دارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات ساخت مسکن تسهیلات ساخت مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میلیون تومان رقم تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است