Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پزشک متخصص طب سنتی گفت: چشم دوختن مسؤلان نظامت سلامت کشورمان به خارج از مرزها و عدم استفاده از ظرفیت‌‌های طب سنتی باعث افزاشی مرگ‌‌ومیر بیماران کرونایی شده است. - اخبار اجتماعی -

دکتر مهدی فهیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا درباره جایگاه طب سنتی در نظام سلامت کشور و چرایی عدم استفاده از این ظرفیت گسترده در بحران کنونی کرونا در کشورمان اظهار کرد: عملکرد وزارت بهداشت در قبال طب سنتی، به نوعی خیانت به این طب است؛ مسئولان وزارت بهداشت به تأثیر طب ستنی و تغذیه سالم بر سلامتی و دانش طب ایرانی واقف هستند اما مخالف آن عمل می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کرونا باعث بروز تب می‌‌شود؛ در افرادی که طبع سرد و غلبه سودا دارند یا بلغم در بدن آن‌‌ها وجود دارد، در مواجهه با کرونا و تب، فساد اخلاط سرد صورت می‌‌گیرد و بلغم و سودای غلیظ در ریه، کلیه و کبد ایجاد می‌‌شود و احتمال مرگ و میر بالاتر می‌‌رود.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: ما می‌‌توانیم با مصرف سوپ، آش و ترکیبات پاک‌‌کننده کبد و پاک‌‌کننده‌‌های سودا و بلغم، به کاهش شدت بیماری کرونا کمک کنیم اما این اتفاق رخ نداده است زیرا دولت از طب سنتی حمایتی نمی‌‌کند.

دکتر فهیمی گفت: توجه صرف به درمان‌‌های دارویی غربی، باعث افزایش تلفات کرونا در کشور شده است؛ از سوی دیگر مردم به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و ... تحت تنش هستند و جرم‌‌های غلیظ در بدن‌‌شان زیاد است؛ مطالبه به‌حق متخصصین طب سنتی این است که حداقل در کنار درمان‌‌های دارویی برای بیماران کرونا، بر رژیم غذایی بیماران کرونایی نظارت داشته باشند اما حتی با این اقدام هم موافقت نشده است و همین چشم دوختن مسؤلان نظام سلامت کشورمان به خارج از مرزها و عدم استفاده از ظرفیت‌‌های طب سنتی باعث افزایش مرگ‌‌ومیر بیماران کرونایی شده است.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: با بسیاری از رفتارهای ساده می‌‌توانیم بزرگترین موانع بهبود بیماران کرونا را از سر راه برداریم به شرطی که حداقل یک بخش، به طب سنتی ایرانی اختصاص داده شود؛ ما نمی‌‌گوییم یک بیمارستان کرونا به طور مختص به متخصصین طب سنتی داده شود بلکه از وزارت بهداشت درخواست داریم در مراکز درمانی از درمان ترکیبی طب سنتی و طب مدرن استفاده کند و پژوهشی صورت بگیرد تا متوجه تأثیر مداخلات طب سنتی بر بهبودی بیماران کرونا شویم.

وی تصریح کرد: ما حتی ادعای مداخله شدید در درمان کرونا نداشته‌‌ایم اما به درخواست ما توجه نشد؛ ما در ابتدا گفتیم که داروی "هیدروکسی کلروکین" که از گیاه گنه‌‌گنه ساخته می‌‌شود برای بیماران کرونا خوب نیست اما این دارو تجویز شد و ترکیبات مدنظر ما تجویز نشد.

علت کارشکنی در استفاده از "ظرفیت گسترده طب سنتی برای درمان بیماران کرونایی" چیست؟!وزارت بهداشت تعداد دانشجویان "رشته طب سنتی" را کاهش داده استگزارش/ مرگ‌و‌میر "بیماران کرونایی" در حوزه درمانی "طب سنتی" نزدیک به صفر بوده است!علت اعلام مخالفت علنی با طب سنتی از سوی برخی مسئولان وزارت بهداشت چیست؟!چرا سهم "بودجه طب سنتی" در وزارت بهداشت صفر است؟!/ برنامه‌ریزی برخی مسئولان برای ضربه‌زدن به طب سنتی!تمسخر "طب سنتی" توسط معاون وزیر بهداشت!جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا طب سنتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بیماران کرونایی عدم استفاده بیماران کرونا وزارت بهداشت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • درمان رایگان هدیه به کودکان