Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بودجه‌ریزی باید به سمت عملیاتی شدن حرکت کند، گفت: ما باید برای مقاوم کردن اقتصاد ملی بر اساس نظریه اقتصاد مقاومتی، اصلاحات اساسی را در نحوه بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام‌والمسملین حسن علیدادی‌سلیمانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور با اصلاحات روبنایی مقدور نیست چرا که حل بنیادین مشکلات و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی نیازمند یک جراحی بزرگ در اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان با اشاره به دو الگوی متفاوت در اداره اقتصاد کشور گفت: قواعد اقتصادی ثابت هستند. به عنوان مثال قاعده محاسبه تورم در کشور‌های مختلف یکسان است، اما شرایط و فضای حاکم و مخاطرات، در الگو‌های حکمرانی اقتصادی تاثیر می‌گذارند و آن‌ها را دستخوش تغییر می‌کنند.

وی اظهار کرد: طی ۴۱ سال گذشته اقتصاد کشورمان متأثر از تحریم‌های ظالمانه بوده و مؤلفه‌های خاصی بر آن حاکم است. چنین اقتصادی را نمی‌توان با الگو‌های مرسوم مثلاً سپردن قیمت‌ها به بازار و ... اداره کرد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه بودجه‌ریزی باید به سمت عملیاتی شدن حرکت کند در پایان گفت: اتکای بودجه به نفت باید کاهش پیدا کند، ما باید برای مقاوم کردن اقتصاد ملی بر اساس نظریه اقتصاد مقاومتی، اصلاحات اساسی را در نحوه بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: مصباحی‌مقدم: اصلاح بودجه به معنای بودجه عملیاتی است نه بر اساس چانه‌زنی

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه امام جمعه کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن علیدادی سلیمانی بودجه امام جمعه کرمان بودجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 749806

دیگر خبرها

  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور