Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای پژوهشی بسیج جهاد دانشگاهی همدان گفت: دستگاه ضدعفونی کننده دست در دو مدل پایه دار و دیواری است و در دو ثانیه محلول ضدعفونی کننده را خارج و اضافی محلول را درمخزن جمع‌آوری می‌کند.

مائده صیاد زاده، دانشجوی رشته طراحی لباس و عضور شورای پژوهشی بسیج جهاد دانشگاهی همدان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص اختراع دستگاه ضدعفونی کننده دست به همت خود گفت: دستگاه ضدعفونی کننده اولین اختراع بنده است که به مرحله‌ تولید رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با توجه به اوضاعی که ویروس کرونا و نیاز جامعه رقم زد، ایده اختراع دستگاه ضد عفونی کننده به ذهنم رسید. نیاز بود در اداره‌ها و مکان‌های عمومی جایی برای ضد عفونی دست‌ها باشد که سریعا دست‌ها ضد عفونی بشود.

مائده صیاد زاده افزود: دستگاهی که اختراع کردم، دستگاه ضدعفونی کننده دست در دو مدل پایه دار و دیواریست که به وسیله‌ی چشمی‌های حساس به شی شروع به کار کرده، طی ۲ ثانیه محلول ضدعفونی کننده را خارج و اضافی محلول را درمخزن جمع آوری می‌کند. در مخزن این دستگاه از محلول‌هایی با درصد الکل بالا استفاده می‌شود. این دستگاه شامل ۱۶ قطعه یک پایه‌ی ام دی اف، واتر پمپ، چشمی و تایمر تنظیم کننده هوشمند برای پاشش مناسب محلول است و با جریان ۱۲ ولتی برق کار میکند. این دستگاه در حال حاضر وارد مراحل تولید و بازار کار شده.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: مدل دیواری این دستگاه جای کمتری اشغال می‌کند و مانع عبور و مرور نمی‌شود. ظاهری شکیل‌تر دارد و سرعت ضدعفونی کردن آن به نسبت باقی دستگاه‌ها سریع‌تر است.

وی گفت: این اختراع در حال ثبت شدن است و هنوز به طور کامل ثبت نشده، از آنجایی که ثبت اختراع روال کاری و اداری پیچیده و زمان بری دارد، ممکن بود استفاده‌ی عمومی از این دستگاه به تعویق افتاده و محصول خارج از زمان نیاز به جامعه ارائه شود.

مائده صیاد زاده در خصوص اینکه چگونگی ورود این اثر به بازار کار و استفاده‌ی عمومی خاطرنشان کرد: اختراع خود را برای اولین بار به شهرداری همدان معرفی کردم و شکرخدا تحت حمایت مدیریت امور مالی شهرداری، آقای نصری قرار گرفت و وارد تولید شد. تا کنون حدود ۶ عدد از این دستگاه تولید شده و در اداره‌های استان همدان مورد استفاده عموم قرار گرفته است. همچنین همراه با شروع فعالیت در زمینه تولید دستگاه اقدام به ثبت شرکت برای فروش دستگاه‌ها و ارائه خدمات پس از فروش کردم.

دانشجویی طراحی لباس همدان در پایان تاکید کرد: به تمام افرادی که به دنبال ارائه ایده خود هستند می‌گویم که اگر ایده شما مورد استقبال مسئولین قرار نگرفت، ناامید نشوید و با تمام وجود کار خود را پیگیری کنید. من دائما در این راه پشتکار و صبر خود را محک می‌زدم و همین را عامل موفقیتم می‌دانم. یکی از چیز‌هایی همواره در این راه به من انگیزه میداد سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با تولید ملی و گفتار‌های شهید حسن صوفی بود که گفته بود از حداکثر توان برای خدمت رسانی استفاده کنید. در آخر از شهردار محترم استان همدان آقای صوفی بابت حمایت از بنده کمال تشکر را دارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی همدان دستگاه ضدعفونی کننده دست کرونا دانشگاه بوعلی سینا دستگاه ضدعفونی کننده دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان