Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:47:39 GMT

کاهش ۳۵ درصدی وقوع جرایم خشن در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۳۶۲۷

کاهش ۳۵ درصدی وقوع جرایم خشن در استان همدان

سردار سلمان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش ۳۵ درصدی وقوع جرایم خشن در استان همدان خبر داد و گفت: تمرکز بر روی کشف کالاهای قاچاق از رویکردهای پلیس بوده که در این راستا ۲۵۶ عملیات برای کشف کالای قاچاق انجام شد که چهار مورد آن در راستای کشف کالای سازمان یافته به انجام رسید.

سردار امیری عنوان کرد: امسال دو هزار و ۳۹۸ قاچاقچی کالا و ارز در استان همدان دستگیر و ۱۵۲ میلیارد تومان کالای قاچاق نیز کشف و ضبط شد که در این زمینه نیز شاهد افزایش ۱۳ درصدی کشفیات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه تعداد دو هزار و ۶۵ فقره پرونده مربوط به کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون در پلیس آگاهی استان همدان تشکیل شده است، اضافه کرد: ارزش ۲۶۳ مورد از این پرونده‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

سردار امیری به وضعیت رصد فضای مجازی و نقش پلیس فتا در این بین نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین ارتکاب جرایم در فضای مجازی استان همدان به ترتیب مربوط به مباحث مالی، کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت اینترنتی بوده است.

وی از تهیه و توزیع محتواهای آموزشی در این راستا خبر داد و افزود: پلیس فتا ۱۲ هزار و ۶۶۲ سایت مجرمانه را از ابتدای سال تاکنون شناسایی و در سامانه ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مربوط به جرایم اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۲ درصدی داشته است، عنوان کرد: در این راستا ۱۳۳ مجرم اینترنتی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان در زمینه وضعیت ترافیکی و تصادفات درون شهری و برون شهری استان همدان نیز عنوان کرد: امسال تصادفات درون شهری همدان کاهش ۳۹ درصدی و تصادفات برون شهری کاهشی ۳۷ درصدی داشته و در این راستا، شاهد کاهش متوفیان در حدود ۳۸ درصد نیز هستیم.
 

کد خبر 5050826

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی همدان سلمان امیری قاچاق ویروس کرونا اربعین 99 بوشهر شیراز شیوع کرونا آمار کرونا شهرکرد گرگان اربعین حسینی شهدای مدافع حرم مجلس شورای اسلامی شهادت امام رضا ع کرمانشاه مراسم عزاداری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه