Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نوسانات قیمت‌ها هر روز بیش از قبل مردمی که برای خرید به واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند را متعجب کرده و هر روز هم بیش از روز قبل پدران و مردان این سرزمین را شرمنده خانواده و فرزندانشان می‌کند.

شاید بتوان افزایش قیمت هر کالایی را با سختی فراوان تحمل کرده و به داشته‌های قبلی اکتفاء کرد ولی در مورد افزایش قیمت اقلام ضروری و به‌ویژه خوراکی و مصرفی چون گوشت مرغ قضیه کاملاً متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خراسان‌جنوبی که یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ است نیز متأسفانه مردم با نوسانات قیمت گوشت مواجهه هستند و هر روز یک قیمت را در بازار مشاهد می‌کنند. از گوشت مرغ کیلویی ۲۳ هزار تومان تا ۲۸ هزار تومان نیز در مراکز عرضه محصولات پروتئینی مشاهده شده است. آیا همچنان که برخی از تولیدکننده‌ها بارها گفته‌اند این موضوع به کمبود نهاده‌ها وابسته است؟

همیشه مسئولان کشوری برای قیمت گوشت مرغ در مراکز عرضه مستقیم قیمت مصوبی تعیین کردند، اما در خراسان‌جنوبی هیچگاه گوشت مرغ به قیمت مصوب نرسید و همچنان شهروندان بالا و پایین شدن قیمت را شاهد بودند.

قیمت گوشت مرغ به قیمت مصوب نرسید

در ابتدای تابستان امسال (۱۱ تیرماه) معاون سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان‌کرده بود که «گوشت مرغ در خراسان‌جنوبی طی هفته آینده به قیمت مصوب می‌رسد» که تا امروز محقق نشده است.

فاطمه علوی‌زاده از شهروندان خراسان‌جنوبی اظهارکرد: با گران شدن قیمت گوشت قرمز بسیاری از مردم برای تأمین پروتئین مورد نیاز به سمت تهیه گوشت سفید چون گوشت مرغ رفتند که آن نیز با افزایش شدید مواجه شد. در فروشگاه یکی از بازار روزهای شهر بیرجند قیمت هر کیلو گوشت مرغ ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود که این قیمت برای بسیاری از شهروندان خراسان‌جنوبی گران است.

نوسان قیمت گوشت مرغ عجیب است

این شهروند خراسان‌جنوبی با بیان این‌که دو- سه روز قبل در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت گوشت مرغ ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود، گفت: علاوه بر این‌که به واسطه گرانی بسیاری از اقشار جامعه امکان خرید ندارند این تفاوت‌ها و نوسانات قیمت نیز تعجب برانگیز است.

زهرا بهمنی از دیگر شهروندان بیرجندی گفت: برخی از شهروندان خراسان‌جنوبی مجبور شده‌اند حتی تا کیلویی ۲۸ هزار تومان نیز گوشت مرغ را خریداری کنند.  قیمت گوشت قرمز نیز گاه از ۹۵ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان بیشتر می‌شود، این قیمت‌های افسارگسیخته در نهایت موجب حذف مواد پروتئینی از سبد غذایی خانوار می‌شود. بسیاری از کارشناسان تغذیه بیان می‌کنند در صورت عدم دسترسی به گوشت برای تأمین نیاز بدن به مواد پروتئینی از حبوبات استفاده کنید که آن هم به بهانه نوسانات قیمت ارز افزایش پیدا کرده است.

مردم چقدر منتظر باشند؟

رضا غلامرضایی از دیگر شهروندان خراسان‌جنوبی گفت: هر وقت در روزنامه‌ها و رسانه‌ها پیگیر چرایی افزایش قیمت گوشت مرغ شدیم، شنیدیم که علت آن کمبود نهاده و عرضه نشدن نهاده به قیمت مصوب است. این مسئله از ماه‌های گذشته تا به امروز در رسانه‌ها مطرح است ولی نمی‌دانم چرا این مشکل یک بار برای همیشه حل نمی‌شود و مردم تا کی باید منتظر حل این موضوع در سطح کشور و از جمله در خراسان‌جنوبی باشند.

نکته قابل توجه این است که تولیدکنندگان گوشت مرغ و فعالان صنعت طیور که تا چندی پیش سخن از متضرر شدن و گلایه‌مندی از پایین بودن گوشت مرغ می‌زدند با افزایش قیمت ترجیح داده‌اند که کمتر با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند و پیگیری‌های خبرنگار ما برای مصاحبه با این تولیدکنندگان به نتیجه نرسید. البته در گفت‌وگوهای قبلی فعالان عرصه صنعت طیور اعلام کرده بودند که کمبود و افزایش قیمت نهاده چنین شرایطی را به وجود آورده است و اگر نهاده با قیمت مصوب به دست آنها برسد بی‌شک این نوسانات قیمت تعدیل می‌شود.

فعلاً از کاهش قیمت خبری نیست

سیدغلامرضا زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: در بازار گوشت مرغ تنها باید با دو قیمت عرضه شود. یک قیمت، قیمت عرضه گوشت مرغ در مراکز عرضه مستقیم و دیگری در مراکز خرده فروشی است. بر اساس آخرین قیمت، گوشت مرغ در بازار خراسان‌جنوبی در مراکز عرضه مستقیم ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و در مراکز خرده‌فروشی نیز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان بوده است. البته این قیمت ممکن است فردا و روزهای آینده تغییر و افزایش پیدا کند چراکه فعلاً از کاهش قیمت گوشت مرغ خبری نیست. اگر مرکز فروش، گوشت مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده و مثلاً با کیلویی ۲۸ هزار تومان عرضه کند مرتکب گران‌فروشی شده و باید این موضوع را به نهادهای مربوطه اعلام کرد تا شاهد این تخلفات نباشیم.

گرانی به دلیل کاهش جوجه ریزی

الیاس جویبان معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان‌جنوبی نیز گفت: در تمامی روز بازارهای خراسان‌جنوبی مراکز عرضه مستقیم گوشت مرغ داریم. علت نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازار مشکل کاهش جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته به دلیل کمبود نهاده طیور بوده است. در خراسان‌جنوبی معمولاً تولید بیشتر از مصرف است ولی افزایش قیمت گوشت مرغ در استان‌های همجوار معمولاً قیمت استان ما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جویبان با بیان این‌که قیمت مرغ در مراکز عرضه مستقیم ۲۳ هزار و ۸۷۰ تومان است، گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تولید در روزهای آینده احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

ابلاغ ۳۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد

وی با اشاره به این‌که ۳۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد تنظیم بازار هم برای خراسان‌جنوبی ابلاغ شده است، یادآور شد: توزیع این سهمیه از چند روز دیگر با قیمت مصرف‌کننده ۱۵ هزار تومان آغاز خواهد شد.

در خراسان جنوبی که یکی قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور است و یکی از افتخارات خود کامل بوده زنجیره تولید گوشت مرغ از جوجه یک روزه تا مرغ مادر و مرغ گوشتی می‌داند این نوسانات قیمت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. هر چند مسئولان سخن از کمبود نهاده طیور می‌زنند ولی سفر خالی مردم تا کی می‌تواند منتظر تأمین نهاده واحدهای پرورش طیور باشد.

بنا بر اعلام دامپزشکی خراسان‌جنوبی ۱۲ هزار و ۸۵۲ تُن گوشت مرغ، نیمه نخست امسال با نظارت کارشناسان دامپزشکی در مرغداری‌های استان تولید شده و هم‌اکنون ۷۸۹ واحد مرغداری گوشتی و ۴۹ واحد مرغداری تخم گذار و ۱۸ واحد پولت در خراسان جنوبی فعال است.

کد خبر 558399 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت تنظیم بازار استان خراسان جنوبی شهروندان خراسان جنوبی مراکز عرضه مستقیم خراسان جنوبی قیمت گوشت مرغ نوسانات قیمت قیمت مصوب کمبود نهاده افزایش قیمت گوشت مرغ هزار تومان ۲۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی در حوزه گوشت قرمز نشان از نوسان قیمتی بسیار این کالا از ۴۵۰ تا ۸۸۰ در فروشگاه‌ها و پروتئین فروشی‌های سطح شهر دارد.

به گزارش مشرق، رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی در حوزه گوشت قرمز نشان از نوسان قیمتی بسیار این کالا دارد. تفاوت قیمت گوشت گوسفندی از ۴۵۰ تا ۸۸۰ در فروشگاه‌ها و پروتئین فروشی‌های سطح شهر در مناطق مرکزی و رو به پایین، ضروری می‌کند تا به این بخش از بازار رسیدگی بیشتری شود.

البته وضعیت در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ مناسب است و امید است مدیریت تثبیت قیمت این کالاها ادامه داشته باشد.

قیمت فرآورده‌های لبنی در محصولات پر مصرف هنوز تغییر نکرده و نرخ لبنیات با قیمت نیمه دوم سال گذشته عرضه می‌شود.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان و برای وزن یک کیلو گرم است).

قیمت کالاهای اساسی

کالای اساسی قیمت هفته جاری قیمت هفته گذشته
شقه، سردست و راسته گوسفند ۵۵۰-۶۹۰ ۶۵۰
ران گوسفند ۷۰۰-۸۸۰ ۷۲۰
گوشت منجمد گوسفند ۴۵۰ ۴۵۰
سردست گوساله ۵۱۰-۵۵۰ ۵۵۰
ران گوساله ۵۷۰-۵۹۰ ۵۷۰-۵۹۰
گوشت منجمد گوساله ۲۹۹-۴۱۰ ۳۹۰-۴۱۰
کله و پاچه ۵۵۰-۶۷۰ ۷۹۰
گوشت چرخ کرده ۲۷۵-۵۵۰ ۳۲۵-۵۰۰
گوشت مرغ ۷۸-۸۲ ۷۸
گوشت مرغ بدون کمر ۷۷-۸۰ ۷۴.۸۰۰
گوشت مرغ با کمر ۶۷-۷۹ ۵۹.۸۰۰
گوشت چرخ کرده مرغ ۱۳۰-۱۸۲ ۱۳۰
قزل آلا ۱۶۸-۱۸۴ ۱۷۴-۱۸۴
میگو پرورشی ۳۹۰-۴۵۰ ۳۹۰
میگو دریایی ۷۹۰ ۷۹۰
تخم مرغ دولتی (شانه ۳۰ عددی) ۷۹-۱۱۰ ۶۹-۸۹
شیر بطری کم چرب ۲۶ ۲۶
شیر بطری پر چرب ۲۷ ۲۷
پنیر سفید ۴۰۰ گرمی ۴۴.۴۰۰ ۴۴.۴۰۰
ماست ۹۰۰ گرمی ۴۱ ۴۱
خامه ۲۰۰ گرمی ۳۲.۵۰۰ ۳۲.۵۰۰
ماکارونی ۵۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۱۹ ۱۹
ماکارونی ۷۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۲۷ ۲۷
قند ۷۰۰ گرمی ۳۷ ۳۷
شکر ۳۴-۴۲ ۳۴-۳۵
روغن نیمه جامد ۴ کیلویی ۲۶۱.۷۰۰ ۲۶۱.۷۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۵ لیتری (سرخ کردنی) ۹۱.۹۰۰ ۹۱.۹۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۸ لیتری (پخت و پز) ۹۷.۹۰۰ ۹۷.۹۰۰
رب گوجه فرنگی ۵۴.۹۵۰ ۵۴.۹۵۰
برنج هاشمی ۱۲۰ ۱۲۰
برنج طارم ۱۱۰ ۱۱۰
برنج فجر ۱۰۰ ۱۰۰
برنج شمشیری ۹۰ ۹۰
تن ماهی ۱۵۰ گرمی ۷۹.۹۰۰ ۷۹.۹۰۰
نخود بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم) ۱۰۱.۹۰۰ ۱۰۱.۹۰۰
نخود (فله‌ای) ۶۵-۷۲ ۷۲
عدس بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم) ۱۱۹.۹۰۰ ۱۱۹.۹۰۰
عدس (فله‌ای) ۸۹-۹۵ ۶۸-۹۵
لوبیا چیتی (۹۰۰ گرم) ۱۴۴.۹۰۰ ۱۴۴.۹۰۰
لوبیا چیتی (فله‌ای) ۱۰۳ ۱۰۳
لوبیا قرمز بسته بندی فروشگاهی (۹۰۰ گرم) ۱۴۴.۹۰۰ ۱۴۴.۹۰۰
لوبیا قرمز (فله‌ای) ۱۱۳ ۱۱۳
لوبیا سفید (فله‌ای) ۸۵-۱۲۰ ۱۲۰
لوبیا چشم بلبلی (فله‌ای) ۹۲ ۹۲
ماش ۷۳ ۷۳
لپه ۷۹ ۷۹
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است