Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@18:05:35 GMT

ژاپن با ویتنام به توافق تبادل تجهیزات نظامی رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۱۹۳

ژاپن با ویتنام به توافق تبادل تجهیزات نظامی رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در اولین سفر خارجی «یوشیهید سوگا» نخست‌وزیر ژاپن، توکیو و هانوی امروز دوشنبه برای تقویت همکاری‌های امنیتی-اقتصادی به توافق رسیدند که شامل قرارداد مهم صادرات تجهیزات نظامی از ژاپن به ویتنام نیز می‌شود.

این قرارداد نظامی از بابت آنکه ویتنام یکی از طرفین مناقشه دریای چین جنوبی است حائز اهمیت است حال آنکه خیز ژاپن برای قدرتنمایی در خارج از حوزه سنتی خود را نیز نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر ژاپن، توافق دو کشور در راستای مبادله تجهیزات و فناوری‌های نظامی را گامی بلند در عرصه امنیتی ارزیابی کرد.

وی همچنین از ویتنام که رئیس دوره‌ای آسه‌آن است به عنوان بازیگری کلیدی در فهم اهمیت آزادی دریانوردی در ایندوپاسیفیک نام برد.

اشاره سوگا به ایندوپاسیفیک نشان از همراهی وی با آمریکا در تلاش برای به چالش کشیدن چین در این منطقه راهبردی دارد.

این توافق‌ها در نخستین سفر رسمی سوگا در مقام نخست‌وزیر جدید ژاپن حاصل شد و وی قرار است از اندونزی نیز بازدید کند.

ژاپن در سال ۲۰۱۴، با این توجیه که به دنبال تقویت ارتش و کاهش هزینه تجهیزات بومی است، صادرات سلاح به دیگر کشورها را آزاد کرد و علاوه بر ویتنام و اندونزی، مشغول رایزنی با تایلند نیز هست.

ژاپن همچنین به دنبال کاهش وابستگی اقتصادی به کالاهای چینی و تنوع بخشیدن به کشورهای طرف معامله خود در منطقه آسیای جنوب شرقی است.

کد خبر 5051214 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن ویتنام تجهیزات نظامی دریای چین جنوبی ایندوپاسیفیک ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی روسیه ترکیه مناقشه قره باغ لبنان ایران عادی سازی روابط با اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: پیشنهاد حماس با خواسته‌های ضروری ما فاصله داشت / اجازه نمی‌دهیم حماس توان نظامی‌اش را بازیابد

آفتاب‌‌نیوز :

نتانیاهو با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم حماس دوباره توان نظامی خود را بازیابد، تصریح کرد: «ما اجازه نخواهیم داد که حماس بار دیگر بر نوار غزه حاکم شود.»

به گزارش الجزیره، وی با اشاره به اینکه ورود به رفح گامی بسیار مهم است، اظهار داشت: «ارتش ما در حال حرکت برای نابودسازی ۴ گردان حماس در آنجاست.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «ورود به رفح به تحقق دو هدف جنگ کمک می‌کند؛ بازگشت اسرا و نابودسازی حماس.»

نتانیاهو افزود: «نیرو‌های ما پرچم اسرائیل را در گذرگاه برافراشته و تنها چند ساعت پس از دستور کابینه جنگ، پرچم حماس را از آنجا پایین آوردند.»

درحالی که هشدار‌های بین المللی نسبت به عواقب تهاجم زمینی اسرائیل به رفح، واقع در مرز با مصر، طی ساعات گذشته به اوج خود رسیده است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز تهاجم اسرائیل به این شهر را «غیرقابل تحمل» توصیف کرد و از اسرائیل و حماس خواست تا برای دستیابی به توافق آتش‌بس تلاش کنند.

ارتش اسرائیل روز گذشته از ضرورت انهدام «چهار گردان آخر» حماس در نوار غزه خبر داد و مدعی شد بیش از ۵۰ «هدف تروریستی» را در این شهر هدف قرار داده است.

همزمان رسانه‌های اسرائیلی از درگیری در تل آویو بین پلیس و تظاهرکنندگان اسرائیلی که خواستار توافق آتش بس و آزادی گروگان‌ها هستند، خبر دادند.

«حنان بلخی»، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در شرق مدیترانه می‌گوید تهاجم اسرائیل به رفح جان ۱.۵ میلیون نفر از جمله ۶۰۰ هزار کودک را «در خطر جدی» قرار داده و «هم اکنون باید فورا پایان یابد.»

اسرائیل پس از عملیات در شهر غزه و سپس خان یونس، هفته هاست که تهدید کرده است که حمله زمینی خود را تا رفح به عنوان آخرین سنگر حماس و محل استقرار ۱.۲ میلیون فلسطینی که اکثریت آن‌ها به دلیل جنگ آواره شده بودند، ادامه می‌دهد. با این حال، روز دوشنبه ۶ ماه مه، پس از اینکه مذاکرات در قاهره به توافق آتش بس منجر نشد، ارتش اسرائیل عملیات تخلیه ده‌ها هزار نفر از رفح را آغاز کرد.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: پیشنهاد حماس با خواسته‌های ضروری ما فاصله داشت / اجازه نمی‌دهیم حماس توان نظامی‌اش را بازیابد
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره
  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم