Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:29:22 GMT

تجمع دانش آموزان بسیجی همدان در ۱۳ آبان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۴۵۲۸

تجمع دانش آموزان بسیجی همدان در ۱۳ آبان

امیدی ساکت با اشاره به اینکه ۱۰۰ مدرسه در استان همدان، مجری طرح بهنام محمدی است ،گفت: همزمان با هفته بسیج دانش آموزی، فعالیت‌های قرآن و عترت دانش آموزان بسیجی مدارس بهنام با محوریت مسجد در مناطق مختلف همدان برگزار می شود.

«محمد تقی امیدی ساکت»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: امسال شهید شاخص سازمان بسیج دانش آموزی کشور، از شهدای دانش آموز استان همدان انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان اضافه کرد: شهید «محمد رسول رضایی» دانش آموز 13 ساله اسدآبادی است که در دی ماه سال 66 در عملیات بیت المقدس 2 در منطقه ماموت عراق به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

وی ادامه داد: شهید محمد رسول رضایی دارای روحیه مجاهدت، شهادت طلبی و استکبار ستیزی بود به گونه‌ای که این مهم را می‌توان از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار که فرمود: «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا همگان بدانند که من ضد آمریکا و تابع ولایتم» پی برد.

امیدی ساکت گفت: نکته‌ای که در وصیت نامه این شهید والاقدر قابل ملاحضه است آن است که چشمان این نوجوان گویی، تمام جنایات تاریخ گذشته و آینده آمریکا علیه کشور ما را دیده بود که اینگونه بغض و انزجار خود را در وصت نامه خود بیان می‌کند و این همان پاسخ، چرایی نصب تصویر شهید رضایی در اتاق مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان ابراز کرد: امسال هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبار ستیزی» از 7 آبان ماه آغاز و تا 13 آبان، «سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا» با محوریت شهید «محمد رسول رضایی» ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان با بیان اینکه 8 آبان ماه، سالروز شهادت حسین فهمیده است گفت: امام خمینی(ره) در مورد این شهید بزرگوار می‌فرماید: «رهبر من آن طفل 13 ساله‌ای است که به خود نارنجک می‌بندد و به زیر تانک می‌رود».

وی اشاره‌ای به برنامه‌های این مجموعه در هفته بسیج داشت و ابراز کرد: یکی از برنامه‌های شاخص سازمان بسیج دانش آموزی در هفته بسیج، برگزاری «کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان همدان» با محوریت شهید رسول رضایی است.

امیدی ساکت ادامه داد: از بخش‌های مختلف این کنگره، برگزاری جشنواره فرهنگی- هنری و تربیتی در حوزه‌های مختلف ویژه دانش اموزان و فرهنگیان بسیجی و یادواره شهدای معلم همراه با روایت گری و شب شعر ویژه معلمان بسیجی است.

وی با بیان اینکه 100 مدرسه در استان، مجری طرح بهنام محمدی است گفت: قرار است همزمان با هفته بسیج دانش آموزی، مسابقات و فعالیت‌های قرآن و عترت با محوریت مسجد توسط هیئت‌های حسینی دانش آموز در مناطق و محلات مختلف استان برگزار شود، این برنامه به گونه‌ای است که قرآن و مفاهیم دینی و اخلاقی توسط، خود دانش آموزانی که در این حوزه‌ها سرشته و تخصص دارند به دیگر دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

امیدی ساکت ادامه داد: سرکشی از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی استان، تقدیر از برترین‌های کنکور 99، برگزاری پویش «آمریکا باید از منطقه بیرون رود» در بخش‌های مختلف تهیه متن، سرود، نقاشی و ... با محوریت استکبار ستیزی از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته بسیج است.

امیدی ساکت گفت: از آنجا که امسال 13 آبان، مصادف با میلاد رسول اکرم(ص) و تعطیل رسمی است، تجمع 13 آبان، روز دوشنبه 12 آبان ماه در محل میدان امام(ره) برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجا که هر سال اردوی راهیان نور از هفته بسیج آغاز می‌شد امسال به دلیل کرونا، این اردوها تعطیل خواهد شد که در همین راستا کانالی از تاریخ 8 آبان ماه درفضای مجازی با عنوانی جذاب تشکیل و به تولید و پخش محتوا مرتبط با این موضوع خواهد پرداخت.

وی گفت: رزمایشی با عنوان «جهاد آموزشی» توسط این مجموعه از هفته دفاع مقدس آغاز شده که در هفته بسیج دانش آموزی پررنگ تر اجرا خواهد شد، این طرح که با محوریت شناسایی دانش آموزان بی‌بضاعت از بعد مالی و محروم از آموزش فضای مجازی(علمی) است تا پایان هفته دفاع مقدس استان همدان (9 تا 15 اسفندماه) ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول یادآور شد: در طرح جهاد آموزشی، از هر 23 حوزه مقاومت بسیج دانش اموزی استان، تعدادی معلم و دانش آموز به صورت رایگان در بحث کمک مالی و علمی به دانش آموزان نیازمند در بازه زمانی عنوان شده وارد عمل خواهند شد.

وی گفت: این در حالی است که پویش «همکلاسی مهربان» نیز در شهریور ماه سال جاری و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به همت دانش آموزان بسیجی در راستای تهیه نوشت افزار تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند در استان راه اندازی شد که درآن هزار و 561 بسته تحصیلی به ارزش 274 میلیون و 353 هزار تومان تهیه و در میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج دانش آموزان همدان 13 آبان سازمان بسیج دانش آموزی هفته بسیج دانش آموزی هفته بسیج دانش آموزان استان همدان امیدی ساکت رسول رضایی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ تیم‌ والیبال دانش‌آموزی ایران که با سه پیروزی و صعودی مقتدرانه از گروه چهار مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بود، امروز به مصاف تیم قدرتمند هلند رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را به سود خود خاتمه دهد.

در دیدار‌های دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در رقابتی نفس‌گیر مقابل هلند در دست اول با حساب ۲۵ بر ۲۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی فردا از ساعت۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف ایتالیایی خواهد رفت که امروز مقتدرانه از سد فرانسه عبور کرد.

تیم والیبال دانش آموزی کشورمان پیش ازپیروزی امروز مقابل هلند، موفق به شکست تیم‌های ملی اوگاندا، آلمان و بلژیک نیز شده بود.

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد