Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاد فلاح گفت: بر اساس بررسی های روانی افراد از سوی سازمان بهداشت جهانی؛ از هر 4 نفر یک نفر از بیماری های حاد روانی رنج می‌برند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اولین جلسه بحث و هم اندیشی با عنوان «گفت و گوی دانشگاه  و رسانه»  توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری دانشگاه تربیتی مدرس صبح امروز 28 مهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز آزاد فلاح، رئیس مرکز مشاوره و خدمات روان شناسی گفت: سلامت یک مفهوم چند بعدی است. بر اساس بررسی های روانی افراد از سوی سازمان بهداشت جهانی؛ از هر 4 نفر یک نفر از بیماری های حاد روانی رنج می‌برند.

او افزود: در سال 2030 افسردگی یکی از اختلالات شایع بشر خواهد بود. بیش از 900هزار نفر در دنیا خودکشی می کنند. این آمار نشان دهنده این است که سلامت روان در گرو فاکتورهای فراوانی است. برای مثال در سلامت و بهداشت روانی فرهنگ بسیار دخیل است. سلامت روانی به ارزش ها مربوط می شود. وقتی از سلامت روان صحبت می شود آموزش و پرورش نیز نقش به سزای دارند. باید در این زمینه دقت کرد تا موضوعات عرضه شده در جامعه سلامت روان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته او چقدر امروز رقابت و ناامنی در جهان وجود دارد این رقابت می توان مخل امنیت در جامعه باشد. اما این عالم گیری کرونا ما را هوشیار کرد تا نقش آفرینی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

آزاد فلاح تاکید کرد: در حوزه سلامت روان سرویس هایی که در جامعه ارائه داده می شود که کم رنگ است. سرویس های روانشناسی در جامعه گران است و بیمه نیز این خدمات را پوشش نمی دهد. در این شرایط باید در زمینه پیشگیری ثانویه اقدامات مناسب انجام داد. یکی از نهادهای پر اثر  اساتید دانشگاه هستند. این اساتید حوزه اثرشان دانشگاه نیست، بلکه این افراد می توانند سرباز تسریع بهداشت روانی در جامعه باشند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت روان آزاد فلاح بیمه ها سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند