Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی طلایی مقدم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون ذکر آمار مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در این شهرستان افزود: در حال حاضر بافق وارد اوج بیماری  شده است، انتظار می رود همه مردم با استفاده از ماسک و محدود کردن ترددها و خودداری از تجمع و دورهمی هانسبت به کاهش سطح انتقال این ویروس کمک کنند.

وی با بیان اینکه مردم از وضعیت موجود خسته نشوند، اظهار کرد: برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم و مردم هم باید رعایت کنند و مسوولان هم باید این موضوع را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول تصریح کرد: تا ساخت دارو و واکسن این بیماری ، درگیر ویروس و مشکل هستیم و ضرورت دارد تدابیر لازم برای رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن همچنان در صدر برنامه ها و تبلیغات قرار گیرد تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم.

** فرماندار بافق بیان کرد: رعایت نکردن فاصله گذاری‌ها و عادی انگاری مردم نسبت به کرونا در بین مردم و کمتر رعایت کردن موارد بهداشتی و استفاده نکردن تمامی مردم از ماسک در مکان های عمومی، از مهمترین دلایل افزایش آمار ابتلا کرونا در روزهای اخیر است.

وی با بیان اینکه این بیماری محدود به افراد مسن و با زمینه بیماری خاصی نیست و بر اساس گزارش‌ها و آمارها، سن ابتلا و مرگ و میر حاصل از این بیماری پایین آمده، خاطرنشان کرد: سلامتی مردم برای نظام و دولت اصل است ولی خود مردم هم باید نسبت به این امر و رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند چرا که در غیراین صورت خود بیش از هر کسی گرفتار خواهند شد.

طلایی مقدم به وظیفه خطیر رسانه‌ها برای اطلاع رسانی بیشتر، افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم در خصوص این ویروس و حساس بودن شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: نباید هدف، ایجاد ترس و ناامیدی در جامعه باشد بلکه باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود تا بیش از گذشته فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی رعایت شود.

به گفته وی با پایان یافتن ماه‌های محرم و صفر، برگزاری مراسم جشن‌ عروسی و عقدکنان و تولد شروع می‌شود که مسوولان مربوطه به ویژه نیروی انتظامی باید مراقب برپایی جشن‌ها و تجمع دورهمی‌ها باشند که شیوع این بیماری بیشتر از طریق اینگونه مجالس گسترش پیدا کرده است. 

رییس شورای تامین شهرستان بافق ادامه داد: با افرادی‌که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند به شدت برخورد می‌شود.

شهرستان بافق در وضعیت قرمز قرار دارد و آمار مبتلایان به ویروس کرونا به صورت متمرکز از سوی مرکز استان اعلام می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که با فوت ۲۵۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری دیروز( یکشنبه ) افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۷ مهر ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۶۶۱ نفر بستری شدند. و با این حساب، مجموع بیماران به ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون ۴۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و در حال حاضر چهار هزار و ۷۴۴ نفر تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۱۱ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا  در تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و استان های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بافق بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بافق بهداشت و سلامت ویروس کرونا بافق بهداشت و سلامت اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر

ایسنا/خوزستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر موردی از انتقال محلی بیماری مالاریا در استان خوزستان مشاهده نشده است، از حذف این بیماری در استان خبر داد.

همایون امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم » تعیین شده است.

 مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشورها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان افزود: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امیری گفت: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

وی بیان کرد: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: تمامی مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند