Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) که به صورت مجازی در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقه از سوی دانشگاه فنی وحرفه ای، حرکتی در راستای مسئولیت اجتماعی است که امروزه متوجه جامعه علمی و دانشگاهی کشور است؛ خاصه دانشگاه فنی و حرفه‌ای که یک دانشگاه ماموریت گرا در جهت مهارت‌افزایی و تولید دانش است تا به نیاز‌های گوناگون کشور پاسخ داده و چرخ توسعه را سرعت بیشتری بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وزارتخانه‌های بهداشت و علوم تمام اهتمام خود را در زمینه مقابله با کرونا به کار گرفته‌اند و با توجه به نیاز‌های موجود، تلاش‌های خود را به کار می‌گیرند. دانشگاهی مانند فنی وحرفه‌ای نیز فعالیت‌های مناسبی در این زمینه از خود نشان داده است.

کرونا نشان داد نیاز به هم افزایی بین رشته‌ای داریم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: گذشته دانشگاه فنی و حرفه ای نیز نشان می‌دهد این دانشگاه در بحران و مسائل فراگیر همواره در کنار دانشگاه‌های دیگر و حتی بیشتر، به دلیل ویژگی‌های خود، حضور موثر داشته است.

غفاری بیان کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها از فعالیت‌های کارسازی است که به استمرار نیاز دارد و در دانشگاهی مانند فنی و حرفه‌ای که دانشجویان آن پیش قدم می‌شوند، بسیار ثمربخش است. همچنین، تنوع رشته‌های این دانشگاه نیز از دیگر مسائل مهم است که به مواجهه با بحران‌ها کمک می‌کند. کووید۱۹ نشان داد که نیاز به هم افزایی بین رشته‌ای داریم.

او با اشاره به نقش‌آفرینی دانشگاه فنی وحرفه‌ای تصریح کرد: برای دنیا و آحاد افراد مشخص شده که سلامت امر اکتسابی است. باید شناخت لازم را نسبت به سلامت داشته باشیم. از این رو نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات مبتنی بر دانش، حکمت، خرد، شناخت و معرفت هستیم که از طریق یک شیوه به دست نمی‌آید؛ بلکه باید شیوه‌های متنوع و نوین برای کسب آن‌ها به کار برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: برای اینکه برنامه‌ای در یک جامعه صورت عمومی و فراگیر خود را بیابد، به طور طبیعی در یک شیوه و روش خلاصه نمی‌شود. اگر امروز درخصوص دانشگاه و آموزش از شیوه‌های نوین متعدد نام می‌بریم، باید برای انتقال دانش مورد نظر بر مبنای علائق و ذائقه‌ها نیز از شیوه‌های نوین استفاده کرد. به ویژه مسائلی که باید عمومیت جامعه نسبت به آن شناخت پیدا کنند، ما را وادار به استفاده از رویه و شیوه‌های مختلف وادار می‌کند؛ چه بهره‌گیری از هنر دیجیتال و چه خود هنر باشد.

غفاری ادامه داد: برای دستیابی به این هدف باید، تمام شرایط محیطی را چه در حوزه فضای مجازی و چه واقعی هوشمند ساخت. به طور حتم، چنین جشنواره‌هایی به دلیل خلاقیت و نوآوری که در آن‌ها وجود دارد در معرفی رویه‌ها، به شیوه‌های هوشمندسازی جامعه نسبت به مسائلی مانند کرونا کمک می‌کند.

غفاری گفت: اکنون همگی این اتفاق نظر را دارند که حل معضل کووید۱۹ نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها است. تلاش دانشگاه فنی و حرفه‌ای و ارسال آثار متبوع و خوب به جشنواره مورد نظر، قدرت ترویج را دارند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مهارت را در دل خود دارد

سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: پرسنل و کادر بهداشت و درمان کشور روز‌های سختی را در بیمارستان‌ها می‌گذرانند. در این شرایط وزارت بهداشت را تنها نگذارید، تمامی اداره و سازمان‌ها باید کمک کرده و بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها نظارت داشته باشند.

او افزود: هشت ماه است همکاران بهداشت و درمان جوانمردانه پای کار ایستاده اند. تعداد زیادی از پرسنل درمان را از دست داده ایم. به نیروی تازه نفس نیاز داریم. در ابتدا همه به ما کمک می‌کردند، اما اکنون که ابتلا به بیماری بالا رفته، نیازمند همکاری بیشتر هستیم.

لاری تاکید کرد: وزارت بهداشت را نباید تنها گذاشت. ابتلای به بیماری بالا رفته و گام نخست این است که همه باید کمک کنند تا مردم بیمار نشوند؛ زیرا پس از بیماری و بستری قضایا پیچیده می‌شود. افزایش تعداد بیماران باعث کاهش مراقبت از آنان می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در خط مقدم رویارویی با این بیماری است؛ تا فرهنگ سازی صورت نگیرد نمی‌توان از بیماری جلوگیری کرد.

لاری با تاکید بر لزوم همکاری تمام سازمان و ارگان‌های کشور در کنترل و کاهش ابتلا به کرونا، تصریح کرد: تاریخ در باره عملکرد ما قضاوت می‌کند و ما در زمینه مرگ و رنج انسان‌ها دخیل هستیم. تمامی نهاد‌ها کمک کنند تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم. آمار روزانه بهبودیافتگان نشان از تلاش بی وقفه و حماسه ساز کادر درمان و پزشکی دارد.

او با اشاره به دشواری کنترل بیماری در شرایط تحریم‌های ظالمانه گفت: همه اداره‌ها و سازمان‌ها موظف هستند لحظه به لحظه سبک کرونایی برای خود تعریف کنند تا شور و نشاط به جامعه بازگردد. این بحران تمام می‌شود و آخرین بحران نیز نخواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درباره مسابقات تولید محتوا فن ورز در سوی دانشگاه فنی وحرفه ای، عنوان کرد: این مسابقه را می‌توان گامی در راستای افزایش همکاری‌ها برای کمک به کنترل کرونا ارزیابی کرد.

لاری گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با برگزاری این مسابقه، تهدید را به فرصت تبدیل ساخت. هر انسانی در هر بحرانی مسئولیت خود را باید متوجه شود و با دغدغه مندی آن را انجام دهد.

او درباره نقاط قوت جشنواره گفت: دغدغه مندی و مسئولیت برگزارکنندگان از نخستین نقاط قوت این جشنواره است. همچنین استفاده از روش‌های نوین در اجرای مسابقات مانند موشن گرافی، پادکست، انیمیشن و اسلاید شو از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است؛ چرا که نسل جدید با این شیوه‌ها به خوبی آشنا است و شاید بسیاری از اساتید دانشگاه با این فضا و روش‌ها بیگانه‌تر هستند. کرونا فرصت ارتباط با نسل جدید را به ما داد تا آن‌ها را باور کنیم. کرونا نشان داد ابزار ارتباطی نوین بسیار ارزشمند بوده و شاید پس از کرونا نیز بیشتر از آن بهره‌مند شویم و آموزش‌ها را در بستر مجازی ببریم.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت همچنین عناوین انتخاب شده و آموزش مهارت را از دیگر ویژگی‌های مسابقات ملی تولید محتوا فن ورز دانست و اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای، مهارت را در دل خود دارد. ما در زمان شیوع بیماری کرونا به این نتیجه رسیدیم که به دوره‌های کوتاه مدت مهارتی نیاز داریم. در این شرایط افرادی متخصص و آموزش دیده در زمینه مهارت‌های کوتاه مدت لازم داریم تا به کمک ما بیایند.

اهمیت فناوری‌های نوین در استقلال در یادگیری

صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای نیز در ادامه این مراسم گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای با قدمت تاریخی خود، یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان آموزش عالی کشور برای انتقال مهارت به دانشجویان است. این دانشگاه به عنوان دانشگاه ماموریت گرا به شمار می‌رود و به دنبال کمک به اشتغال و تولید است.

صالحی عمران با اشاره به غلبه شرایط کرونایی و تغییر شرایط آموزشی اظهار کرد: این جشنواره ارتباط ما را نیز با وزارت بهداشت برقرار ساخت. دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از شیوع ویروس کرونا از همان روز‌های نخست، برنامه‌های آموزشی را با شرایط جدید تطبیق داد و وارد آموزش الکترونیک و مجازی شد. این در حالی است که حدود ۷۰ درصد دروس به صورت عملی است. آموزش‌های الکترونیکی زمینه‌ای برای انتقال مسئولیت آموزشی از یاددهنده به سوی یادگیرنده برده و استقلال در یادگیری را ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی نظام‌های آموزش عالی دنیا بهره برداری مناسب از فناوری و فضا‌های مجازی است. بسیاری از سیستم‌های آموزشی در اثر ناآشنایی با فناوری‌های نوین به تعطیلی کشانده شده اند.

او گفت: یکی دیگر از چالش‌های اساسی در تمامی آموزش‌ها تولید محتوا است. اگر دانشجو را به تولید محتوای آموزشی برسانیم به استقلال یادگیری و آموزش باکیفیت دست یافته ایم. از این رو چنین جشنواره‌هایی که می‌تواند باعث تغییر در نظام آموزشی شود، باید جدی گرفته شود.

صالحی عمران بیان کرد: ارسال ۱۵۲۶ اثر به این جشنواره نشان از استقبال و اهمیت این حوزه در بخش فرهنگی و دانشجویی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی وحرفه ای معاون فرهنگی وزارت بهداشت تولید محتوا شیوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ و تحصیل با هزینه شخصی را اعلام کرد.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شده است: «با توجه به عملکرد دانشگاه های موجود در لیست قبلی، چگونگی رعایت الزامات وزارت بهداشت، نحوه تعامل دانشگاه با دانشجویان ایرانی و با در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی معتبر بین المللی Times، QS و Shanghai ، لیست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در رشته‌ های مرتبط با علوم پزشکی به شرح جدول پیوست اعلام می شود.

این لیست سالیانه مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفاً دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید است.

مجدداً تاکید می شود بر اساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی وزارت بهداشت، از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، زمان شروع به تحصیل در دوره اصلی ( تاریخ ویزای معتبر، تاریخ خروج از کشور و تاریخ حضور و شرکت در کلاس‌های دوره اصلی، مطابق با برنامه سال‌تحصیلی دانشگاه مربوطه) ملاک مورد تایید بودن دانشگاه مطابق با لیست دانشگاه های مورد تایید اعلامی وزارت بهداشت است.

نظر به اینکه برخی دانشگاهها از جمله دانشگاه NEU قبرس و University of Medical Lodz لهستان، به دلیل عدم رعایت الزامات و استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت، بر اساس مصوبات شورایعالی برای سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ از لیست دانشگاه های مورد تایید خارج شده است، لذا متقاضیان ادامه تحصیل باید به این موضوع توجه داشته باشند که شروع به تحصیل در دوره اصلی در این دانشگاه ها و هر دانشگاه خارج از لیست مورد تایید، برای سال تحصیلی مذکور مورد تایید نیستند.

یادآور می‌شود از سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، تحت هیچ شرایطی امکان ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان از دانشگاه های خارج از لیست تایید وزارت بهداشت (دانشگاه غیرتایید) وجود ندارد.

همچنین بر اساس مصوبه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور از ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ و بعد از آن، کل مدت تحصیل باید در دانشگاه مورد تایید بوده و امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگانی که قسمتی از دوره را در دانشگاه غیرتایید گذرانده‌اند، میسر نیست.

مجددا تاکید می شود کالج ‌های وابسته به دانشگاه اصلی ذکر شده در لیست و شعب آن در سایر کشورها مورد تایید نبوده و مدارک صادره از آنها قابل ارزشیابی نیستند.»

این مرکز تاکید کرده است: داوطلبان تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور، برای برخورداری از هرگونه خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط این وزارت طبق ضوابط و مقررات مربوطه، باید در هنگام ارائه درخواست برای بهره مندی از خدمات مذکور، علاوه بر مستندات اعلام شده در آیین‌نامه‌های مربوطه، مدارک زیر که نشان دهنده تسلط لازم آنها به زبان خارجی کشور محل تحصیل است و توسط مراکز یا موسسات مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادره شده است، را نیز ارائه کنند:

- برای کشورهای انگلیسی زبان: مدرک حداقل نمره ۶ برای آزمون IELTS General و یا نمره معادل آن در آزمون TOEFL (۶۰%-۷۸%)

- برای کشورهای روسی زبان: مدرک قبولی حداقل سطح A۲ (TBU: basic level) زبان روسی براساس آزمون TORFL

- برای کشور چین: مدرک حداقل نمره ۱۲۰ در سطح ۲ آزمون HSK

- برای کشورهای ترک زبان: مدرک سطح B۲ آزمون تومر(TÖMER): کسب مجموع نمره ۶۶ تا ۷۰

- برای سایر کشورها: مدرک زبان بر اساس شرط تعیین شده از سوی دانشگاه مورد تایید پذیرش دهنده

متقاضیان باید توجه داشته باشند:

«در صورتی که دانشگاه خارجی مورد نظر، قبولی و کسب حداقل نمره در آزمون زبان خاصی را معیار و شرط پذیرش قرار دهد، داوطلب ملزم است آن شرط را نیز (علاوه بر موارد فوق) احراز کند. در خصوص دوره های تحصیلات تکمیلی و PhD ، زبان غالب دانشگاه در دوره مربوطه ملاک است.

دوره های کالج، پادفک، Pre-Med،Foundation و ... که ممکن است برای ورود به برخی رشته ها و یا دانشگاه ها الزامی باشد، به عنوان دوره اصلی رشته دانشگاهی محسوب نشده و هیچگونه تسهیلات یا خدماتی برای شروع یا در طول این دوره ها از سوی وزارت بهداشت به متقاضیان ارائه نخواهد شد.

لیست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در این اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 6088206

دیگر خبرها

  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید