Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با حضور جمعی از مسئولان شهرستان اسلام آباد غرب در منزل خانواده شهید «حمزه جهان‌بیگی » برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم حجت الاسلام و المسلمین حاج آیت عزیزی از اساتید حوزه ، حاج محمد حسین پورالعجل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید ، سعید همت یار  مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد امیرالمؤمنین علی علیه السلام شهرستان اسلام آباد غرب با حضور در منزل شهید حمزه جهانبیگی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و تجلیل از مقام شهدا  با خانواده این شهید دیدار و از صبر و مجاهدت آنان تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام آیت عزیزی  در گفتگو با خبرنگار حبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در هیچ شرایطی نباید فراموش کرد هر چه داریم از شهدای والا مقام است و آرامشی که امروز در کشور حکم فرما است حاصل تلاش و ایثار گری  شهدا و ایثارگزان است.

 

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ‌نهادینه شود و در این صورت، دشمنان نمی‌توانند گزندی به انقلاب اسلامی برسانند.

 
 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به زندگینامه شهید جهانبیگی  افزود: شهید گرانقدر، حمزه جهانبیگی ، فرزند خدایار و حاجیه سلیمانی  در تاریخ ۱۳۴۷/۱/۱۲، در روستای قلاجی  از توابع شهرستان اسلام آبادغرب در خانواده ای مومن و مذهبی دیده به جهان گشود .او دوران کودکی اش را در زادگاهش سپری نمود و پس از آن وارد مدرسه شد. او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. او پس از قبولی در آزمون دانشگاه در سال ۱۳۶۴ وارد دانش سرای مقدماتی  و مشغول به تحصیل شد.

 

وی تصریح کرد: او در تاریخ ۱۳۶۴/۹/۲۷ به عضویت بسیج در آمد و راهی منطقه جنوب شد.در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۱ هنگامی که مشغول مبارزه با دشمن بعثی بود در شهر خرمشهر در منطقه جنگی شلمچه در عملیات کربلای ۵ به مقام والای شهادت نائل آمد. مزار او در امامزاده حسن(ع) حمیل می باشد.

سعید همت یار مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد امیرالمؤمنین علی علیه السلام شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: این شهید هم معلمی پارسا و نمونه بود و هم یک رزمنده ازخود گذشته، و این گونه دلاورمردانی می توانند بهترین الگو و سرمشق برای زندگی جوانان ما باشند.

 

وی تصریح کرد: از نشانه های  افراد انقلابی و جهادی این است که در مناسبت‌های مختلف، انقلاب، جهاد و شهادت را به نسل جوان و آن‌هایی که نمی‌دانند در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی چه گذشته است را بازگو کرده و عنوان کنند.

 
وی خاطر نشان کرد: امروز همه در جبهه جنگ با دشمن هستیم، خط مقدم جبهه امروز نقاط مرزی و جغرافیایی کشور نیست، خط مقدم جبهه امروز در خانه‌ها، خیابان‌ها، ادارات و اماکن عمومی است، ازاین‌جهت همه ما نوعی رزمنده وعده‌ای فرمانده محسوب می‌شوند.

همت یار تاکید کرد: در جنگ نرم امروز که درواقع هدف اصلی دشمنان اسلام و انقلاب است، تکلیف همه ما چندین برابر از گذشته شده است، امروز زمانی می‌توانیم شرمنده شهدا و خانواده‌های آنان نباشیم که در این جبهه و خط مقدم با شناخت درست از ابزار و امکاناتی که نیاز است و با ترفند و سلاحی که دشمن دارد بتوانیم به نحو احسن دفاع کنیم.

 

وی در پایان گفت: امام خامنه ای ( مدظله العالی ) که فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و دفاع مقدس بهترین فرصت است برای اینکه ما توجه ای به این موضوع داشته باشیم.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح سه شنبه های تکریم خانواده شهدا و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس ایثار و شهادت شهرستان اسلام آباد اسلام آباد غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند، گفت: نباید در مسئله تبیین ترک فعل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار رئیس سابق امر به معروف و نهی از منکر کشور، اظهار داشت: تربیت شدگان مکتب اسلام، بهترین ذخایر آن هستند و نباید در مسئله تبیین ترک فعل کنیم.

وی با اشاره به اینکه کم هزینه تر از هر نوع دفاعی بحث سرمایه گذاری بر روی مسئله تبیین است، بیان کرد: روح کلام مقام معظم رهبری در مسئله تبیین همین است که باید شبکه سازی کنیم تا آگاهی فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیروزی‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی هر کدام از اهمیت بزرگی برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد، پیروزی فرهنگی است و اگر اندیشه غالب شود مهم است.

عبادی تصریح کرد: بشر در طول تاریخ و زندگی شخصی و اجتماعی خود در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر چوب نادانی خودش را می خورد و به همین دلیل دشمن او را علیه خودش به کار می گیرد و در این راستا عناصر نامطلوب در همه بخش‌ها از جمله بخش فرهنگی باید شناسایی شوند.

وی افزود: شرایط مساعدی در دولت سیزدهم به وجود آمده است و باید به سمت حل این مشکل کشور برویم در غیر این صورت اگر نادان‌هایی باشند که تحت تاثیر دشمن قرار گیرند هر روز آسیب به سمت ما خواهد آمد و این نیازمند یک اقدام جدی است.
وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر به سبب نادانی برخی جوانان بود گفت: تا در کشور آدم نادان است تعمیم پیدا نمی کندو باید روی این هزینه شود.

بیش از هزار استاد در کشور می‌توانند مباحث شهید مطهری را تدریس کنند

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با بیان اینکه هزار و 200 استاد در کشور داریم که می توانند به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند، گفت: از این تعداد 30 نفر به عنوان استاد در خراسان جنوبی تربیت شده اند که توانایی تدریس دارند.

محمدصالح هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه ترویج مبانی فکری در یک نظام فکری مشخص به ویژه برای متدینین امروز نیاز جامعه است، افزود: در حال حاضر بسترهایی که این اساتید و بینش پژوهان بخواهند ورود پیدا کنند، آماده نیست و یکی از گرفتاری‌های آثار شهید مطهری عدم انسجام ارتباط است و بعد از 20 سال آمده ایم که به این نظام فکری بپردازیم.

وی با بیان اینکه نیروی لازم جهت راه اندازی نهضت شهید مطهری خوانی در کشور داریم، یادآور شد: شهید مطهری فقط در آثارش است و متاسفانه کمی مهجور مانده است و دانشجویی که می خواهد معلم شود باید یک دور با آثار شهید مطهری آشنا شود.

انتهای پیام /253/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون شنبه
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند